Zanimivosti

Bavarska zver

A.Š.
1. 10. 2014, 20.07
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

V novi izdaji je BMW-jev M3 dobil kupejevskega brata M4, a M3 ostaja limuzinska klasika, ki jo zaznamuje predvsem hudo navit pogonski del.

Artur Švarc

Od navadnih primerkov serije 3 se M3 loči po širših blatnikih, vboklini na motornem pokrovu, štirih izpušnih ceveh na zadku, agresivnejših odbijačih in difuzorjih ter še kakšni malenkosti, medtem ko notranjost dekorirajo karbonske površine in rdeči usnjeni dirkaški sedeži. Ker gre za čistokrvnega športnika s pedigrejem, seveda ne manjka napisov M3 na vseh koncih in krajih avtomobila. A bistvo je seveda tisto, kar se skriva pod pločevino.

Šestvaljni vrstni 3-litrski motor je široko uporabljen v celotni paleti BMW-jevih modelov, a z dvojnim turbopolnilnikom mu nastavitve omogočajo širok razpon moči. V primeru M3 317 kW ali 431 KM in 550 Nm navora.

Vsa ta moč se vsaj ob običajni vožnji zelo dobro skrije in tudi poraba je za tovrstni avto skoraj blasfemičnih 12,7 litra. Potreben je konkreten pritisk na stopalko za plin in avto, ki tradicionalno prenaša moč na zadnji kolesni par, dobesedno znori.

Ob vsej elektroniki in nastavitvah zadek potresa, ker ga elektronika še uspešno kroti, a bistvo BMW-jeve palete M je tudi tipka M na volanu, ki spremeni nastavitve delovanja. Pri M3 sta tu kar dva. Vklop programa M namreč spremeni odzivnost stopalke za plin, predvsem pa izklopi sistem proti zdrsavanju pogonskih koles. Takrat M3 omogoči zadku, da se postavlja počez, z njim pa lahko brez najmanjšega napora in z veliko nadzora delamo tudi kroge na mestu. Kar ne nazadnje tudi je eno od poslanstev M3.

Je pa res, da v načinu M avto postane precej bolj agresiven in zahteva kar nekaj vozniškega znanja, sploh v dežnih razmerah, ker zadek neprestano beži po svoje. Skratka, M3 ni avto za mulce začetnike (pre)bogatih staršev. Svoje k odličnemu dirkaškemu občutku doda tudi sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko, ki ga prestavljamo (tudi) na volanu. Dodajmo še velike keramične zavorne diske, ki avto pribijejo na mesto, in nastavljivost trdote blažilnikov, pa M3 ostaja preroška bavarska superikona.

Druga plat zgodbe je seveda cena. V osnovi M3 stane 78.500 evrov, kar se morda za tovrstno zver zdi relativno poceni, a politika bavarske znamke okoli dodatne opreme kaj hitro nanese 113.647 evrov, tudi z opremo, ki se pri ostalih znamkah zdi samoumevna.

Tehnični podatki

Motor: 6, vrstni, 2979 cm3, biturbo, 317 kW (431 KM) pri 5500 vrt/min, 550 Nm pri 1850 vrt/min. Menjalnik: 7, dvosklopčni. Mere: 4671 x 1877 x 1424 mm, medosna razdalja: 2812 mm; prtljažnik: 480 l, rezervoar: 80 l, masa: 1535 kg, kolesa: 255/40R18 spredaj, 275/40R18 zadaj. Zmogljivosti: pospešek 0–100 km/h – 4,1 s, končna hitrost: 250 km/h, poraba: 11,1/6,7/8,3 l/100 km.

Cena: 78.500 evrov

+ Podoba, vozne lastnosti
– Cena dodatne opreme