Zanimivosti

Zaradi piškotkov manjša obiskanost nekaterih spletnih strani

STA / S.R.
25. 7. 2013, 15.49
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Na lestvici spletnih strani z najvišjim dosegom je junija prvo mesto ohranila spletna stran 24ur.com, ki je zabeležila 736.503 različnih slovenskih obiskovalcev, kažejo rezultati merjenja obiskanosti spletnih strani (MOSS).

Thinkstock
Nekatere strani zaradi zakona o piškotkih beležijo padec obiska.

Merjenje sicer ob tem kaže tudi, da nekatere spletne strani zaradi direktive o piškotkih beležijo manjšo obiskanost. Spletni strani 24ur.com po številu obiskovalcev sledita siol.net (523.352) in bolha.com (478.894). Prvi trojici do desetega mesta sledijo najdi.si, rtvslo.si, zurnal24.si, avto.net, itis.si, zadovoljna.si in vizita.si.

Na lestvici junijske raziskave je 77 spletnih strani, izmerjen doseg na teh straneh pa je znašal 1.356.135 različnih obiskovalcev, ki so opravili nekaj več kot 564 milijonov prikazov. Največje število prikazov je bilo ustvarjeno v drugem tednu meseca, in sicer od 3. do 9. junija.

Spletna stran STA je bila junija z 18.861 slovenskimi uporabniki na 64. mestu, uporabniki pa so opravili 765.404 prikazov.

Med mesečnimi uporabniki interneta je sicer 54 odstotkov moških in 46 odstotkov žensk, povprečna starost mesečnih uporabnikov interneta pa znaša 38 let. Glede na zaposlitveni status je delež uporabnikov interneta največji v kategoriji zaposlen v podjetju (35 odstotkov). Raziskava MOSS poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, v obdobju 2013-2015 pa jo izvaja družba Gemius Adria.

Danes objavljeni podatki MOSS so sicer prvi po roku uveljavitve določil, ki se nanašajo na spletne piškotke. Sodelujoča spletna mesta v MOSS so določila zakona različno implementirala, iz valutnih podatkov za junij pa je razvidno, da je zato pri nekaterih spletnih mestih izmerjen doseg MOSS nižji, kot bi ga lahko predvidevali glede na pretekle podatke, so zapisali v zbornici.

Med drugim so v medijski hiši Delo opozorili, da je občuten padec zabeleženega števila uporabnikov njihovih spletnih portalov v celoti posledica doslednega upoštevanja novega zakona o elektronskih komunikacijah in smernic Informacijske pooblaščenke. Portale so, kot so pojasnili, prilagodili zakonskim zahtevam, ugotavljajo pa, da to ni vedno praksa v drugih medijskih hišah.