Nova povezava

Most čez kanjon Cetine končan, domačini niso navdušeni, podpisujejo peticijo

E.J.
9. 3. 2023, 12.12
Posodobljeno: 9. 3. 2023, 12.23
Deli članek:

"Vsi so veseli, vsi praznujejo razen nas. Srečujemo se z velikim problemom - cesta poteka skozi dvorišča, 10 metrov zadaj otroci čakajo na avtobus, ni pločnikov," opisujejo težave z novim mostom okoliški prebivalci.

You Tube/zajem zaslona
Krajani v zaledju Omiša opozarjajo, da se bo po odprtju mostu gneča, ki je zdaj poleti nastajala v Omišu, le premaknila k njim, saj bo cesta peljala tik ob hišah.

Pri Omišu spojili kraka mostu čez kanjon Cetine. Med gradnjo je sicer pozornost domačinov in tudi turistov pritegnila predvsem višinska razlika med krakoma mostu, ki je bila vidna celo s prostim očesom. A je šlo pravzaprav za posebno tehniko gradnje, poroča hrvaški portal N1.

Projekt gradnje mostu je del načrtovane obvoznice med Solinom in Omišem, ocenjujejo pa ga na 24 milijonov evrov, pa poroča STA.

Most s skupno maso 1100 ton stoji na nadmorski višini 70 metrov in je dolg 220 metrov, njegov največji razpon pa je 152 metrov. Na obeh straneh je kanjona je povezan s predoroma. Današnje slovesnosti se je udeležil tudi hrvaški premier Andrej Plenković. "To je dobra novica za Omiš in za celotno Dalmacijo. Verjamemo, da bo obvoznica končana do jeseni. Gre za ključno prometno povezavo, posebno v poletnih mesecih," je dejal. Dodal je, da je objekt prelep in je na svojevrsten način oplemenitil pogled na kanjon Cetine.

"Vsi veseli, vsi praznujejo razen nas"

A vsi lokalni prebivalci niso tako navdušeni. Krajani v zaledju Omiša opozarjajo, da se bo po odprtju mostu gneča, ki je zdaj poleti nastajala v Omišu, le premaknila k njim, saj bo cesta peljala tik ob hišah. "Vsi so veseli, vsi praznujejo razen nas. Srečujemo se z velikim problemom - cesta poteka skozi dvorišča, 10 metrov zadaj otroci čakajo na avtobus, ni pločnikov. Soočamo se z zlom," pravi Ante Petričević iz krajevnega odbora v vasi Tugare v pogovoru za Dalmacijo danes. Sprožila se je tudi peticija, pojasnjuje. »Nujno iščemo hitro projektno dokumentacijo, do takrat pa na kritičnih točkah, kjer smo zdaj in na mostu, vsaj kamere in svetlobno signalizacijo,« dodaja.