Tistega usodnega jutra 29. septembra gimnazijca, odličnega učenca, sicer pa zadržanega in tihega najstnika, niso mogli prebuditi, tako da ni šel v šolo. Zdi se, da se staršem to ni zdelo nič nenavadnega. Dan pred tem je ves dan bruhal, imel je drisko in bilo mu je slabo. Njegova mati je menda čez čas opazila, da se je sinu stanje poslabšalo in da pospešeno diha, a ni poklicala prve pomoči, temveč je odšla v vrtec po enega od svojih preostalih otrok. Ko se je okoli 11. ure vrnila domov, njen 15-letni sin ni več dihal. Šele nekaj po 11. uri je poklicala reševalce, ti so takoj prišli na kraj dogajanja, do prihoda pa so mater usmerjali, kaj naj stori in kako naj oživlja sina.

Zdravniki, ki so prihiteli na pomoč, so bili osupli nad tem, kar so videli. Ko so vstopili v sobo, je mati, namesto da bi poskušala po njihovih navodilih pomagati sinu, mirno stala in nad njim molila skupaj s še dvema članoma skupnosti. V reševalnem vozilu so fanta večkrat oživljali, a brez uspeha. Šele v bolnišnici jim je uspelo za kratek čas obuditi njegov utrip, a na žalost to ni bilo dovolj.

Tragedija za tragedijo

To ni prva smrt otroka v družini, ki že dve leti živi v skupnosti v hinduističnem templju Sri Sri Radha Gopinath v Šikićih nedaleč od Pulja. Pred dvema letoma se je blizu Bjelovarja, kjer so pred tem živeli, utopil 11-letni sin. Nesreča se je zgodila, ko je bil na kopanju z mamo, bratom in sestrami.

Zaradi suma zanemarjanja in povzročitve kaznivega dejanja kratenja otrokove pravice do zdravljenja je zdaj preostale tri otroke prevzel puljski center za socialno delo. Za starše – prvoobtoženo 45-letno mater in drugoobtoženega 42-letnega očeta – so odredili enomesečni preiskovalni zapor.

Družina je v bližini Bjelovarja živela v dotrajani hiški in ljudje jih niso pogosto videvali. V družini dimnikarja D. K. že prej ni bilo sreče in blaginje. Ko je bil še otrok, je njegov oče naredil samomor, pozneje pa je nesrečno preminila tudi njegova mama. V vasi še vedno živi njegova starejša sestra s soprogom in otroki ter ima, kot trdijo sovaščani, hude probleme z alkoholizmom. D. K. se je odločil odmakniti od svoje primarne družine, nato pa jih je prizadela tragedija z utopljenim otrokom. Niso se vrnili v hiško in kmalu jo je preraslo rastlinje. Družina sicer ni bila vključena v socialno skrbstvo, pa tudi policija ni pri njih nikoli posredovala. Po sinovi utopitvi sta se oče in mati očitno odločila pridružiti hinduistični sekti blizu Pulja, ki prakticira jogo bhakti.

Proizvodnja pralnega praška in celonočne molitve

Sosedje v naselju Šikići, ki je le nekaj kilometrov oddaljeno od Pulja, so videvali omenjene otroke. Vsi štirje so bili odlični učenci in zelo vljudni. O starših se ne ve kaj dosti, saj se pripadniki Vajšnavskega društva, kot se imenuje združenje, izogibajo stikom z vaščani. Jih pa sosedje slišijo, ko prepevajo molitve in, kot pravijo, »po cele dneve godejo«. Menda začenjajo že ob štirih zjutraj, dan pred fantovo smrtjo pa so prepevali pozno v noč.

Njihov verski vodja je Vladimir Radeka, domnevni guru, ki je nekaj časa živel v Švici. Pred približno tridesetimi leti se je vrnil v vas in zgradil hišo, v njej je najprej delovala proizvodnja pralnega praška. Potem je hiša samo še rasla, povečevalo pa se je tudi število ljudi, ki so vanjo prihajali in iz nje odhajali. Trenutno jih v hiši živi dvanajst. Fasada je v značilni oranžni barvi, v kakršni so tudi oblačila pripadnikov društva. Za kuliso »templja« poteka proizvodnja pralnega praška in mila z ekološkim certifikatom.

Zanimivo je, da je v statutu podjetja zapisano, da je njegov cilj »spodbujanje zanimanja za vero in razvoj duhovnega življenja«, dejavnosti društva pa so »poučevanje načel joge, meditacij, meditativne glasbe in pesmi, promoviranje zdravega načina življenja ter vegetarijanske in ekološke prehrane, organiziranje ekološke in biološke kmetijske proizvodnje …«

Pripadniki gibanja za zavest Krišne so najbolj znani po mantri, ki jo nenehno ponavljajo. Prepričani so, da bodo z vztrajnim ponavljanjem odrešili svoje duše in se približali bogu. Njihova vera temelji na hinduizmu in vedskih zapisih. Znotraj organizacije imajo kompleksne odnose, obrede in hierarhijo, hkrati pa vsi člani skupnosti živijo po zelo strogih pravilih. Zavračajo pregrehe, kot so pitje alkohola, igre na srečo in kajenje, ter ne uživajo mesa. Spolni odnosi zunaj zakona so prepovedani. Zdravljenja sicer ne zavračajo, a zdravila jemljejo samo v najnujnejših primerih.

Obračanje k bogu

Zavzemajo se za pot duhovnega življenja, meditacije in nenasilja do živih bitij pa tudi do svojega telesa in so zaradi tega vegetarijanci, je za Glas Istre povedal Vladimir Radeka, predsednik Vajšnavskega društva in lastnik hiše. »To, kar je se zgodilo, je zelo žalostno, pa vendar gre za nesrečni slučaj. Fant je bil od nekdaj zelo suh in nihče od nas ni opazil, da je bolan, kaj šele da ima sladkorno bolezen. Dan pred smrtjo je imel drisko in je bruhal, a je bila mati ves čas ob njem.«

Ob dejstvu, da so bili reševalci osupli, kako izčrpan je bil najstnik, kako slabo je bilo njegovo zdravstveno stanje in da je dejansko umiral, je ponovil, da vedo, da je bil suh, niso pa vedeli, da je resno bolan. Na vprašanje, kako je mogoče, da so med čakanjem na nujno pomoč ob njegovi postelji molili, namesto da bi ga poskušali po navodilih zdravnika oživljati, pa je odgovoril: »Tudi sam se na koncu prišel v to sobo, a kaj naj bi po vašem mnenju – če je v vas vsaj kanček vere – naredili? Obrnili smo se k bogu. To pa je mogoče zgolj pohvaliti, ne pa besede obračati v tem smislu, da nekdo ni hotel pomagati. Mislite, da si mi želimo, da nekdo umre? Nismo fanatiki. To ni nobena črna magija. Starši niso vedeli, kaj se dogaja z njihovim otrokom.«

V sporočilu Županijskega državnega tožilstva v Pulju so zapisali, da obstaja utemeljeni sum, da sta se obdolženca, oče in mati 15-letnika, poleti in vse do 29. septembra 2021 zavedala, da je otrok v slabem zdravstvenem stanju, a zanj nista poiskala zdravniške pomoči in sta lahkomiselno verjela, da ne bo umrl.

Več zanimivih vsebin si preberite v novi izdaji revije Zarja Jana.

01_Zarja_Jana_42
zarja jana
naslovnica