Svet

Katero letališče bo vodilno v srednji Evropi

Simon Rosc
14. 9. 2013, 08.13
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Morje, ki je bilo nekdaj okno v svet, so zamenjala letališča. Letališki prevozi so kljub krizi vse bolj priljubljeni. Število nizkocenovnih ponudnikov raste, posledično pa so leti vedno bolj dostopni tudi tistim, ki imajo manjše prihodke.

Wikipedia
Letališče Jožeta Pučnika opaža veliko rast potnikov.

Poleg našega letališča na tem delu Evrope je še kar nekaj letališč, nobeno od njih pa za zdaj ne prevladuje. Zato smo primerjali letališče Jožeta Pučnika in zagrebško letališče, ki se tudi borita za prevlado na območju srednje Evrope. Katero od njiju bo močnejše?

Če vzamemo za primerjavo število letalskih prevoznikov in destinacije, kamor nas ti popeljejo, potem vsekakor vodi letališče Zagreb. To namreč ponuja kar 14 različnih prevoznikov, ki letijo na 33 različnih destinacij, 5 znotraj Hrvaške, 21 znotraj EU in kar 7 zunaj EU. Letališče Jožeta Pučnika ponuja lete s sedmimi rednimi letalskimi prevozniki in sedmimi ponudniki čarterskih poletov. V poletnem voznem redu letijo na 20 evropskih destinacij. Tudi potnikov ima za zdaj zagrebško letališče več. Leta 2012 so skupaj oskrbeli 2,3 milijona potnikov, v prvi polovici letošnjega leta pa za 1,23 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Naše letališče je lani oskrbelo za približno polovico potnikov manj, in sicer natančno 1.198.911, a je rast v prvi polovici letošnjega leta precej višja. Imeli so kar 6-odstotno rast.

Wikipedia
Zagrebško letališče bi rado letno oskrbelo 8 milijonov potnikov.

Predstavnike obeh letališč smo povprašali tudi o njihovih načrtih in pričakovanjih za prihodnost. Tako ljubljansko kot tudi zagrebško letališče se soočata z izjemno zastarelimi terminali. Ljubljansko izvira iz leta 1973, kar se še posebej pozna v najbolj obremenjenih delih dneva, ko potnikom ne more več ponuditi zadostnih zmogljivosti. Načrtujejo namreč izgradnjo novega potniškega terminala, ki se bo začela še letos, dokončan pa naj bi bil do poletja leta 2015. Obsegal bo kar 31.200 kvadratnih metrov, s tem pa bodo odpravljena številna ozka grla obstoječega terminala. Aerodrom Ljubljana od omenjene investicije pričakuje nadaljnji dolgoročni razvoj družbe ter prometa na letališču. Za potnike to predvsem pomeni boljšo ponudbo letov, predvsem pa učinkovitejši in cenejši pretok ljudi in blaga. Poleg tega novega terminala pa letališče Ljubljana do leta 2017 načrtuje še prenovo obstoječega terminala, nov tovorni terminal, skladiščno-logistični objekt, energetski objekt in novo parkirno hišo.

Wikipedia
Načrt prenove zagrebškega letališča.

Letališče Zagreb je pri svojih investicijah precej bolj suvereno in ima tudi veliko širše načrte, a do realizacije teh je še dolga pot. Za razvoj svojega letališča so za obdobje do leta 2030 spisali 'master plan', ki vključuje vse spremembe in širitve letališča. Tega so razdelili v tri faze, a že v prvi fazi načrtujejo, da bodo dogradili letališče, ki bo ustrezalo načrtom v drugi fazi, kar pomeni, da bo letno lahko sprejelo kar 5 milijonov potnikov. Najpozneje v dvajsetih letih po tej prenovi pa so se zavezali še dodatno razširiti letališče, da bo lahko sprejelo do 8 milijonov potnikov letno.

Kateremu bo na koncu uspelo prevzeti vodstvo, je seveda odvisno tudi od velikosti, a predvsem od cenovno ugodnih ponudnikov letov in privlačnih destinacij, na katere bodo leteli, pa tudi od ostalih bližnjih letališč. Dokler ne bodo vidni rezultati, pa ju pustimo v tekmovalnem duhu.