Kupci s(m) trenutno zadovoljni

Trgovinska zbornica bo predlagala odpravo omejitve cen in dvig marže za bencin in dizel

R.T.
24. 5. 2024, 09.50
Posodobljeno: 24. 5. 2024, 13.05
Deli članek:

V Sloveniji imamo trenutno v primerjavi z državami v EU nizki ceni bencina in dizla. Le v Romuniji in Bolgariji sta cenejša, na Hrvaškem pa je cena enaka. Vladna regulacija ni všeč naftnim trgovcem, ki tarnajo zaradi prenizkih marž.

Profimedia
Fotografija je simbolična

V Petrolu so nedavno podali oceno, da glede na tržne razmere regulacija ni več potrebna, v primeru njenega podaljšanja pa si želijo dvig dovoljenih marž na evropsko povprečje. Trenutno so marže pri nas najnižje v EU, opozarjajo. Nizke marže in omejitev cen se krepko poznajo pri poslovnih rezultatih Petrola.

Nezadovoljni so tudi pri Trgovinski zbornici Slovenije (TZS). Še danes se bodo obrnili na pristojna ministrstva. Predlagali bodo odpravo omejitve cen in dvig marže na raven evropskega povprečja. Predsednica TZS Mariča Lah je za Svet24 TV razložila, da marža trenutno predstavlja samo 5 odstotkov v strukturi maloprodajne cene pogonskih goriv. V primerjavi s povprečno maržo v EU je precej nižja. Dosega le 40 odstotkov pri bencinu in 32 odstotkov pri dizlu. »To pomeni, da naftne družbe, ki poslujejo v Sloveniji s to maržo, iz katere pokrivajo tako strošek dela kot energije kot vse ostale stroške, ne morejo preživeti in jih tak način vladnega reguliranja vodi v izčrpavanje.« Ni pa želela špekulirati, če se pripravlja teren za prodajo Petrola. Dejala pa je, da gre »brez dvoma za izčrpavanje tudi na račun zelenega prehoda, na račun investicij, pa tudi na račun dvigovanja praga vstopnih ovir za eventuelne nove naftne družbe, ki bi lahko vstopile na slovenski trg.«

Že včeraj smo pisali o pobudi delavskih predstavnikov v Petrolu, ki so v imenu zaposlenih poudarili, da bodo zaradi nepremišljenih odločitev vlade največjo ceno plačali zaposleni in njihove družine. Lahko bi prišlo celo do odpuščanja, saj, kot pravijo, »marže pri naftnih derivatih namreč ne pokrivajo stroškov poslovanja in so skoraj trikrat nižje od povprečja EU.«