Paket, namenjen nekomu drugemu

Nedolžen nakup na internetu se je za Roka razvil v pravo kalvarijo

Andraž Zupančič
30. 1. 2024, 06.06
Deli članek:

Dobil je napačno pošiljko, dostavna služba pa potem ni vedela, kam je zataval njegov pravi paket. In kot pravi, po komentarjih na internetu to sploh ni prvi takšen primer za to dostavno službo.

Rok Pečar
Na enem paketu sta bila nalepljena naslova dveh prejemnikov. Dobil ga je napačen kupec.

Rok Pečar je že lanskega oktobra za hčer kupil novoletno darilo, mobilni telefon v vrednosti okoli 150 evrov, prek Ebaya v Nemčiji od fizične osebe. Plačal je kupnino, prodajalec je telefon predal dostavni službi in vse bi moralo potekati po ustaljenih navadah. Čez nekaj dni je prejel paket, ga prevzel, potem pa se je zgodba začela.

»Ko sem ga odprl, nisem bil niti pozoren, komu je bil namenjen, ker sem tako ali tako pričakoval paket. No, v njem ni bilo mojega telefona, ampak ključi, paket pa je bil namenjen enemu od hotelov v Ljubljani. Dobro, sem pomislil, verjetno so zamešali prejemnika in so v hotelu prejeli moj paket,« se je sprva tolažil. Ko je poklical v Ljubljano, so mu dejali, da niso prejeli njegovega paketa, pač pa pošiljko za nekoga povsem tretjega, a da ga niso prevzeli. In ko je začel spraševati dostavno službo Express One, se je zadeva zataknila.

Odziva ni bilo

»Nihče se mi ni javljal na telefonske klice ali maile, po nekaj tednih sem le dobil odgovor, da je bila napaka pošiljatelja in da naj zahtevam od prodajalca povrnitev kupnine. Kaj ima on s tem? On je korektno odposlal paket, zataknilo se je pri prevozu in dostavi. Na koncu sem ostal brez denarja in tudi brez telefona, vmes je minilo novo leto in sem moral kupiti novo darilo. Najbolj me je razjezil odnos podjetja Express One, da sem jaz kriv ali ne vem kdo vse, samo oni ne,« je bil pošteno besen bralec. In potem je začel brskati o izkušnjah drugih uporabnikov te pošte ter naletel na celo vrsto negativnih komentarjev in zelo podobnih zgodb.

Obrnil se je tudi na tržno inšpekcijo, ki ga je poslal na APEK. Ko smo tudi mi povprašali na agenciji za komunikacijska omrežja, so nam odgovorili, da potrjujejo, da so leta 2023 in tudi v začetku leta 2024 prejeli več vprašanj uporabnikov glede neodzivnosti navedene družbe, vodijo pa tudi več uporabniških sporov, ki so jih končni uporabniki zoper navedeno družbo sprožili pred agencijo. »Izvajalec mora na reklamacijo odgovoriti v roku 15 dni za pošiljko v notranjem prometu in v roku dveh mesecev za pošiljko v mednarodnem prometu. Agencija pa glede na veljavno zakonodajo nima možnosti za presojo poslovanja določenega izvajalca poštnih storitev ali za nalaganje ukrepov za odpravo morebitnih nepravilnosti. Ugotavljanje, ali je šlo za prevaro oziroma kako drugo kaznivo dejanje, je v pristojnosti tožilstva oziroma policije,« so odgovorili.

Profimedia
Internetnih nakupov in z njo dostave na dom je vedno več, vedno pa ne teče vse gladko.

Ko je obupal, se je obrnil na nas

Zato smo se tudi mi obrnili na Express One – bralec je dejal, da je že obupal in da ni vedel več, kam naj se obrne, zato je za pomoč prosil še naš časopis – in dobili odgovor, da naj navedemo natančnega uporabnika; sprva je želel ostati anonimen. Ko smo jim poslali vse sledilne številke paketa ter tudi ime in priimek, so nam odgovorili, da so stopili v stik z Rokom Pečarjem in da mu bodo povrnili stroške. V sporočilu so napisali, da čeprav se na pošiljatelja ne želi obrniti, ga vljudno prosijo, da jim posreduje račun in dokazilo o znesku vsebine paketa ter bančni račun, na katerega mu bodo nakazali kupnino.  

Odgovoril jim je, da je storil zelo veliko, da bi dobil pravi paket. »Vse to me stane veliko časa, živcev in slabe volje. Zdaj me obtožujete še moje neaktivnosti. Naj jasno povem, da sem s svoje strani naredil že mnogo in morda tudi mnogo preveč, da bi se zadeva primerno rešila, pa z vaše strani ni posluha in ne odziva. Seveda sem kontaktiral tudi prodajalca (njegov odgovor imate v prilogi), vendar on definitivno ni nič kriv, saj je paket predal dostavni službi. Paket je dobil tudi sledilno številko. Krivda je torej izključno na vaši strani, ki pa se ji na vse mogoče načine izogibate. Neuspešna komunikacija z vami traja že bistveno predolgo, kar samo še podaljšuje mojo slabo voljo, zato se strinjam se, da mi čim prej nakažete kupnino in poštnino, ki ji prištejte še stroške v višini 200 evrov za vse nevšečnosti, ki ste mi jih povzročili,« je še zapisal v odgovoru. In da upa, da se ne bodo videli na koncu še na sodišču in da se ne bo »nikoli več in nikomur več zgodilo kaj takega«.

Bralca smo prosili, da nas obvesti, kdaj mu zares bodo povrnili kupnino.