Časovnico skrajšali za pol leta

Korošci do avtocestne povezave do junija 2028

S.R./STA
29. 5. 2023, 13.42
Posodobljeno: 29. 5. 2023, 14.27
Deli članek:

Neizpolnjenih obljub dobro vajeni Korošci so se lahko danes seznanili z novo, osveženo časovnico izgradnje severnega dela tretje razvojne osi. Slednjo bodo po načrtih zgradili do junija 2028 oziroma pol leta prej, kot je predvidevala prejšnja časovnica.

Bobo
/

Skrajšanje časovnice, ki sledi dodatni zunanji strokovni recenziji tehnološko najzahtevnejših odsekov, je danes napovedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Strokovno recenzijo je Dars opravil v sodelovanju s priznanim projektantom Marjanom Pipenbaherjem. "Na podlagi Pipenbaherjevih ugotovitev smo lahko časovnico skrajšali za pol leta," je na novinarski konferenci po sestanku z župani občin na območju severnega dela tretje razvojne osi pojasnila Bratušek. Poudarila je, da na določene vidike projekta ne morejo vplivati: "Vse lahko izpeljemo skladno s časovnico, a če denimo pride do pritožbe na izdano gradbeno dovoljenje, lahko to celoten projekt močno upočasni."

Na to je opozoril tudi predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak. Kot je dejal, je projektiranje ves čas pod nadzorom Darsa in v tem delu ne prihaja do zamud. Te so po njegovih besedah nastale med pridobivanjem dovoljenj, na te postopke pa Dars ali infrastrukturno ministrstvo nista mogla vplivati.

"Zamud, ki so bile pridelane v času pridobivanja gradbenih in drugih dovoljenj, Dars ne bo skrajševal na račun krajšanja rokov gradnje, saj bi to lahko pomenilo nižjo kakovost gradnje, s tem pa manjšo varnost objektov. Prišlo bi seveda tudi do bistvenih sprememb vrednosti investicij," je poudaril.

Bobo
Na odseku Velenje-Slovenj Gradec so dela na sklopu Gaberke že končana.
Pipenbaher je izpostavil zahtevnost projekta in poudaril, da dodatnih časovnih prihrankov ni mogoče najti, ne da bi odstopali od najvišje kakovosti izvedbe. "Jasno se moramo zavedati vseh omejitev. Organizirati je treba gradnjo, skladno z državnim prostorskim načrtom, upoštevati okoljevarstvene zahteve, čim bolje organizirati transport na gradbišču ter poskrbeti za vgradnjo viškov materialov," je dejal.

Zahtevnost projekta severnega dela tretje razvojne osi po njegovih besedah med drugim dokazuje to, da eden od odsekov v dolžini 17 kilometrov vključuje tri predore, 18 viaduktov in sedem mostov.

Po njegovih besedah je ključno, da dela na več odsekih, ki jih je mogoče začeti in izvajati hkrati, tako tudi izvajajo. Opozoril je tudi na pomanjkanje kadra, ki narekuje načrtovanje del številnih gradbenih podjetij.

Zahtevali bodo dosledno spoštovanje rokov

Odgovornost za slednje časovnici lahko torej prevzamejo le v fazi od pravnomočnosti gradbenega dovoljenja naprej. Dodatna strokovna recenzija je po njegovih besedah pokazala, da so gradbeni roki postavljeni realno. Zagotovil je, da bodo od pogodbenih partnerjev še naprej zahtevali dosledno spoštovanje rokov. Če bo prihajalo do neupravičenih zamud, bodo od njih zahtevali odškodnine.

"S takšnim terminskim načrtom nismo zadovoljni, a dejstvo je, da ne moremo hitreje nadoknaditi vsega za nazaj," je ocenil župan Občine Prevalje in predsednik odbora za gradnjo tretje razvojne osi Matic Tasič. Strokovnemu mnenju ne morejo oporekati, bodo pa pozorno spremljali, ali pri delih morda prihaja do zamud, je napovedal. Izkušnje namreč kažejo, da je težko zaupati rokom, ki jih napovejo gradbena podjetja, je poudaril.

Kot je še povedal Hajdinjak, so na odseku Velenje-Slovenj Gradec dela na sklopu Gaberke že končana, potekajo pa na sklopih Jenina, Škalsko jezero in Konovo. Za sklope Škale, Velunja, Podgorje so v postopku pridobivanja gradbenih dovoljenj. Za sklop Velenje nameravajo zahteve za gradbeno dovoljenje vložiti avgusta.