kje že gradijo in kje še ne

Prometne povezave: se tretja razvojna os spet odmika?

Barbara Furman
15. 11. 2022, 05.40
Deli članek:

Prizadevanja za gradnjo tretje razvojne osi trajajo že desetletja. Šaleški dolini bo hitra cesta zagotovila kakovostno prometno povezavo s Koroško in preostalo Slovenijo. A vse kaže, da gradnja ne bo končana do leta 2026. Predstavniki ministrstva za infrastrukturo so na sestanku z župani šaleške regije povedali, da bodo do decembra pripravili nov časovni načrt gradnje, ki bo zajel celoten odsek severnega kraka tretje razvojne osi, prav tako odseka od Slovenj Gradca proti Dravogradu in naprej proti Prevaljam. V iniciativi Hoč'mo cesto so ogorčeni, zato napovedujejo dejavnosti za pospešitev gradnje.

Bobo
Do Velenja in naprej proti Koroški se je še vedno treba cijaziti po vijugasti in s prometom zelo obremenjeni regionalni cesti.
DVA DELA TRASE
Del trase tretje razvojne osi sever, ki poteka od priključka na avtocesto v Šentrupertu do Slovenj Gradca, je razdeljen na dva dela. Prvi odsek je dolg približno 14 kilometrov, od priključka Šentrupert na avtocesti A1 (Šentilj–Koper) do priključka Velenje jug. Drugi odsek je dolg 17,5 kilometra, od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug. Na trasi Velenje–Slovenj Gradec se je gradnja že začela, ob Škalskem jezeru in na Konovem naj bi se v prvih mesecih naslednjega leta, prav tako na trasi Šentrupert–Velenje.

Kot so po sestanku sporočili predstavniki Darsa, ki za državo gradi tretjo razvojno os, bodo na ministrstvu za infrastrukturo pripravili novelacijo časovnega načrta gradnje tretje razvojne osi zaradi zamikov, ki jih bodo podrobneje pojasnili predvidoma decembra. Predstavniki iniciative Hoč'mo cesto so nezadovoljni, zato bodo obudili dejavnosti nekdanje Mladinske iniciative za tretjo razvojno os.

Nezadovoljstvo

»V iniciativi Hoč'mo cesto z žalostjo ugotavljamo, da se gradnja odmika. V minulih letih so srečanja koordinacij potekala pogosteje, tudi po desetkrat na leto. Na njih so dosledno lahko spremljali uresničevanje časovnega načrta priprav in izvedbe projekta tretje razvojne osi,« poudarja Aljaž Verhovnik. Pravi tudi, da jih občani pogosto sprašujejo o gradnji težko pričakovane hitre ceste, zato bodo vse informacije o tem objavljali na spletnem portalu Hocmocesto.si. »V iniciativi Hoč'mo cesto pričakujemo, da se bodo člani koordinacije za gradnjo tretje razvojne osi srečevali pogosteje, vsaj vsaka dva meseca. Zato bomo pripravili nov semafor za spremljanje spremenjene časovnice gradnje. Prav tako bomo organizirali okroglo mizo, na katero bomo povabili vse pristojne službe, ki so povezane s projektom tretje razvojne osi,« dodaja Verhovnik.

Nezadovoljen je tudi vodja poslanske skupine Socialnih demokratov Jani Prednik, ki je na Dars in ministra za infrastrukturo Bojana Kumra naslovil javno pismo, v katerem je zahteval podrobnejše informacije o predvidenih dejavnostih glede gradnje hitre ceste naslednja tri leta.

Kaj se dogaja na terenu

Del trase tretje razvojne osi sever, ki poteka od priključka na avtocesto v Šentrupertu do Slovenj Gradca, je razdeljen na dva dela. Prvi odsek je dolg približno 14 kilometrov, od priključka Šentrupert na avtocesti A1 (Šentilj–Koper) do priključka Velenje jug. Drugi odsek je dolg 17,5 kilometra, od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug. Na trasi Velenje–Slovenj Gradec se je gradnja že začela, ob Škalskem jezeru in na Konovem naj bi se v prvih mesecih naslednjega leta, prav tako na trasi Šentrupert–Velenje.

MO Velenje
Avtocesta v Gaberkah.

Kot so pojasnili predstavniki ministrstva za infrastrukturo, na trasi Velenje–Slovenj Gradec pripravljajo projekt za cestni odsek od Hartla do mestnega stadiona. Do konca leta bodo vložili dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja, za območje ob Škalskem jezeru so ga že pridobili. Delovni stroji bodo tam začeli brneti leta 2023. Za območji Škal in Velunja so vložili dokumentacijo za gradbeno dovoljenje, izvajalca cestnih del bodo izbrali na začetku naslednjega leta. Prav tako je že pripravljeno gradbeno dovoljenje za navezovalno cesto na Konovo, in sicer vključno s tunelom do Sela pri Velenju. Cesto bodo začeli graditi naslednje leto.