Razbijaška opozicija

Sugestivna anketa SDS dala pričakovane rezultate

Mihael Korsika
13. 4. 2021, 06.52
Posodobljeno: 13. 4. 2021, 09.49
Deli članek:

Medtem ko javnomnenjske raziskave ugotavljajo, da okoli 57 odstotkov vprašanih vladi ne zaupa v boju proti epidemiji, pa SDS v svoji anketi, ki so jo razposlali slovenskim gospodinjstvom, ugotavlja, da je opozicija razdiralna, mediji pa so pripomogli k širjenju epidemije.

STA
Zaupanje v medije se je med epidemijo povečalo, medtem ko vladi zaupa slaba tretjina volivcev.

Največja vladna stranka SDS je na svoji spletni strani začela objavljati rezultate ankete, ki je bila že ob pošiljanju več 10.000 gospodinjstvom deležna številnih kritik strokovnjakov za raziskave javnega mnenja.

Ogledali smo si nekaj objavljenih rezultatov ankete in jih primerjali z ugotovitvami uveljavljenih agencij.

Odgovori znani vnaprej 

Na vprašanje »Kako v času epidemije deluje leva opozicija?« je 89 odstotkov vprašanih obkrožilo odgovor »Razdiralno in razbijaško«, preostalih 11 odstotkov pa »Povezovalno in konstruktivno«.

Zadnja javnomnenjska anketa agencije Mediana je pokazala, da dobrih 57 odstotkov anketirancev ne podpira dela vlade. Podoben delež je pokazala anketa Ninamedie, ki je ugotavljala, da marca 57,8 odstotka vprašanih vladi ni zaupalo, da v boju z epidemijo covida-19 sprejema pravilne odločitve.

Avtorje spletne ankete SDS je tudi zanimalo, ali so RTV Slovenija, Pop TV in Kanal A pripomogli k širjenju epidemije, k zaustavljanju ali k vsakemu nekaj. Medtem ko 57 odstotkov ljudi ne zaupa vladi, anketa SDS ugotavlja, da 60 odstotkov volivcev meni, da so trije mediji prispevali k širjenju epidemije, deset odstotkov pa jih je ocenilo, da so pripomogli k zaustavljanju.
To je v nasprotju z ugotovitvami uveljavljenih agencij za raziskavo javnega mnenja. Raziskave Mediane, Valicona in podjetja Nielsen so namreč pokazale, da se je zaupanje v tradicionalne medije in novinarstvo v času epidemije povečalo, je zapisano na spletni strani katedre za novinarstvo ljubljanske fakultete za družbene vede.

Twitter
Spletna anketa, ki jo je v soboto delil premier Janez Janša.

Anketa SDS vsebuje večinoma sugestivna vprašanja, ki so po mnenju strokovnjakov bolj namenjena propagandi kot raziskavi javnega mnenja. »Tega vprašalnika ne vidim kot orodja za raziskavo, pač pa kot orodje za samopotrjevanje svoje, bom rekla ključne in izključne pomembnosti v Sloveniji,« je za nacionalno televizijo pred časom ocenila Janja Božič Marolt, ustanoviteljica in direktorica mednarodnega Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana.

Iz tovrstnih vprašalnikov se po njenem prepričanju uresničujejo želje naročnika, namesto da bi se pridobivali objektivni podatki. »So že vprašanja pisana njihovemu jedru na kožo. Ta vprašanja so zastavljena na tak način, da jih sploh brez potrebe raziskujejo, ker so odgovori vnaprej znani,« je dejala strokovnjakinja.

Anketa brez odgovora

Vprašanja v poštni anketi SDS so bila postavljena v stilu spletne »ankete«, ki jo je na twitterju delil premier Janez Janša. Vprašanje se je glasilo: Je RTV Slovenija nepristranska televizija? Možni odgovori pa so bili: »Da, absolutno leva«, »Da, absolutno desna«, »Ni nepristranska«. Gre za spletno anketo portala e-maribor.si, ki mu urednikuje član občinskega odbora SDS v Dupleku. Premier je bil do včeraj opoldne eden izmed 36 ljudi, ki so tvit z anketo portala e-maribor posredovali naprej.

S tovrstnimi »vprašanji« se sicer ministri verjetno soočajo vsak četrtek, ko na seji vlade dobijo na mizo zakonski predlog SDS. Pred glasovanjem imajo verjetno ministri na izbiro, ali gre za najbolj pomembno besedilo po Brižinskih spomenikih ali za prihodnjega Nobelovega nagrajenca za književnost ali pa zgolj za nadpovprečno kvaliteten zakon, ki bo Slovenijo popeljal na vrh sveta.