Verniki se v tednu pred veliko nočjo intenzivneje pripravljajo na praznik, v tem času večinoma tudi opravijo nakupe jedi, ki zaznamujejo ta praznik. Trgovci sicer povečano povpraševanje opažajo tri tedne pred praznikom, vrhunec pa je tik pred praznikom. Najpogosteje v nakupovalnih košarah prostor dobijo prekajena šunka, hren, jajca in potica.

"V času pred velikonočnimi prazniki se najbolj prodajajo tradicionalni izdelki za praznično mizo, torej šunke, potice, jajca, hren, pa tudi čokolada ter izdelki svežega progama, torej sadje in zelenjava, meso, siri, pa tudi pijače, sladki ter slani izdelki in podobno," so pojasnili v Mercatorju.

Da se v tem času poveča povpraševanje predvsem po mesu, jajcih, hrenu, poticah, izdelkih za peko, izdelkih iz čokolade in barvah za jajca, opažajo tudi v Sparu, Tušu, Hoferju in Lidlu.

V času velike noči se v Mercatorjevih trgovinah najbolj prodajajo prekajena šunka, prekajeni vrat, prekajeno pleče. "Ti izdelki so izrazito sezonske narave, saj se jih med letom proda precej manj, npr. v obdobju treh tednov pred veliko nočjo se proda približno 70 odstotkov letne prodane količine teh izdelkov," so pojasnili.

Opažajo tudi, da se povečuje prodaja velikonočnih domačih mesnin - prekajene šunke, prekajena rebra, prekajen vrat - v okviru projekta Radi imamo domače. "Vse več je potrošnikov, ki se raje odločijo za izdelek lokalnega proizvajalca, ki je narejen npr. po starem tradicionalnem postopku. Pri izbiri oz. odločitvi za nakup šunke za praznike torej ni najpomembnejša nizka cena," so dodali.

Potem ko so v gospodarskem interesnem združenju Mesne industrije Slovenije opozorili, da so se borzne cene prašičjega mesa zvišale za 30 odstotkov, posamezni deli mesa tudi do 60 odstotkov, so v Mercatorju pojasnili, da se bodo višje nabavne cene poznale tudi pri ceni mesnih izdelkih iz prašičjega mesa. Maloprodajne cene sicer spremenijo največ za toliko, kolikor so se spremenile cene izdelkov vsakega dobavitelja, na račun lastne marže pa tudi manj.

Dvig borznih cen svinjskega mesa so opazili tudi v Lidlu Slovenija in zagotovili, da bodo še naprej delovali v skladu njihove zaveze, da kupcem zagotavljajo najboljše razmerje med ceno in kakovostjo, obenem pa svoje cene oblikujejo glede gibanje cen na trgu.

Poleg mesnih izdelkov se pred praznikom v trgovinah proda tudi več jajc. V Mercatorju se v mesecu, ko je velika noč, prodaja jajc poveča za približno 30 odstotkov, v Sparu v tem času opažajo tudi do 100-odstotno večje povpraševanje, V Lidlu jih prodajo več desetkrat več kot običajno. Povečano povpraševanje beležijo tudi v Tušu in Hoferju. Trgovci sicer potrošnikom v tem času ponujajo tudi pirhe, a je povpraševanje bistveno manjše od povpraševanja po klasičnih jajcih.

Na velikonočni mizi naj ne bi manjkal niti hren, za katerega trgovci v teh dneh beležijo povpraševanje. V Mercatorju, kjer prodajajo večinoma slovenski hren, v času pred veliko nočjo prodajo več kot polovico letne količine. "Z leti prodaja hrena v korenini upada in raste prodaja predelanega," so pojasnili. Tudi v Lidlu opažajo, da hrena v lončku prodajo nekajkrat več kot običajno.

Med tipičnimi velikonočnimi izdelki je tudi potica. "V času velike noči se potice proda skoraj polovični delež letne prodaje potice," so odgovorili v Mercatorju, kjer opažajo, da je potrošnik glede potic, kruha in ostalih pekovskih izdelkov v tem času zelo tradicionalen in kupuje predvsem izdelke, ki jih pozna in povezuje z družino, tradicijo in domom, ter izbira poznane in priznane domače sorte potic.

V Hoferju so ob tem postregli s podatki za lani - prodali so namreč več kot za 100 nakupovalnih vozičkov hrena, tri milijone jajc in več kot 200 nakupovalnih košar potice.

Poleg potice pa se povpraševanje v tem času okrepi tudi po izdelkih iz čokolade. Kot so pojasnili v Mercatorju, se povpraševanje po teh izdelkih poveča že kak mesec pred veliko nočjo, zlasti pa v zadnjem tednu pred prazniki.

V Lidlu Slovenija medtem opažajo tudi, da se pred velikonočnimi prazniki poveča povpraševanje po ribah, razlog za to so pripisali postu. V Tušu pa v tem času beležijo tudi povečano prodajo igrač in ostalih daril, ki so primerna za ta praznik, predvsem za otroke.