Generalni direktor Slovenskih železnic

Edina možnost za drugi tir je holding med SŽ in Luko

G.G./STA
4. 11. 2016, 20.30
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Če denarja iz državnega proračuna ni, je edina možnost za financiranje drugega tira med Divačo in Koprom logistični holding med Slovenskimi železnicami (SŽ) in Luko Koper, je za Radio Slovenija dejal generalni direktor SŽ Dušan Mes.

STA
Predsednik uprave SŽ Dušan Mes

SŽ in Luka Koper se o holdingu pogovarjata za zaprtimi vrati, pogovori so sicer še na začetku. Pripravili naj bi več predlogov, končno besedo pri izbiri najprimernejšega načrta pa naj bi imelo podjetje 2TDK, je poročal radio.

"Edina možnost je, da se z Luko Koper dogovorimo v okviru holdinga. Druge enakovredne možnosti ne vidim," je za radio dejal Mes, ki meni, da bi holding obema družbama omogočal suvereno razvojno pot. "Če bo pa drugi tir obvladoval nekdo tretji, je pa to lahko velik problem", je dodal, in sicer ne pri gradnji, ampak v prihodnosti pri razvoju logistike.

Država se sicer o morebitnem sodelovanju pri gradnji drugega tira pogovarja z Madžarsko. Ministrstvo za infrastrukturo je v četrtek sporočilo, da delovni pogovori še potekajo in niso končani. "Ministrstvo je skupaj s podjetjem 2TDK aktivno pri iskanju rešitev za finančno konstrukcijo za izgradnjo drugega tira, a odločitev za kakršno koli sodelovanje še ni bila sprejeta," so zapisali.

Časnik Delo je v četrtek objavil vsebino zapisnika šestega sestanka delovne skupine obeh vlad z 12. septembra, v katerem je zapisano, da Madžarska pričakuje natančne okvirne pogoje financiranja in ponuja 200 milijonov evrov kapitalskega vložka, a pod tremi pogoji, in sicer želi manjšinski delež v Luki Koper, delo za madžarska podjetja pri gradnji drugega tira in delež pri tovornem prometu za madžarsko družbo Gysev Cargo Zrt na relaciji Koper-Madžarska. Madžarska poleg kapitalskega vložka ponuja tudi posojilo Exim Banke, je navajal časnik.

Ministrstvo je v omenjenem sporočilu potrdilo, da je Madžarska predlagala sodelovanje v obliki finančnega vložka v višini 200 milijonov evrov in izrazila tudi druge predloge. "Madžarska je kot zaledna država zainteresirana za sodelovanje pri izgradnji drugega tira. Delovni pogovori, na katerih se državi pogovarjata o možnostih in načinu sodelovanja na projektu izgradnje drugega tira, so v teku," so povedali.

Ob tem so poudarili, da je Luka Koper za Slovenijo izredno pomembna, zato jo je vlada v strategiji upravljanja kapitalskih naložb države opredelila kot strateško podjetje. "Ponovno poudarjamo, da Luke Koper ne prodajamo," so zapisali.