ŠKODLJIVI NAČRTI

Vodstvo ogorčeno nad potezami vlade

Žiga Kariž
15. 6. 2016, 16.33
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Širše vodstvo Luke Koper je na vlado, Slovenski državni holding (SDH), DZ in DS poslalo dopis, v katerem opozarja na načrtovano menjavo nadzornikov Luke Koper in škodljive načrte države glede preoblikovanja Luke Koper.

STA

Prvega julija bodo na skupščini Luke Koper na predlog SDH menjali tri člane nadzornega sveta. Dogajanje ob menjavi ter imena kandidatov za članstvo pa so razburila širše strokovno vodstvo Luke Koper. V javnost so poslali pismo, v katerem so obnašanje predstavnikov države glede Luke Koper označili kot »nesprejemljivo in nedostojno«. Kot so zapisali, se zavedajo, da tvegajo različne očitke, a so se za odziv odločili zato, ker ne morejo stati križemrok, ko spremljajo »vnovične poskuse političnega kadrovanja«.

1,5 milijarde evrov bo stala izgradnja drugega tira med Koprom in Divačo.

Uničevanje ugleda

Dodali so: »Zahtevamo, da prenehate z zavajanjem in da javno predstavite namere države z Luko Koper in pristaniščem! Ves ta cirkus in lažni izgovori uničujejo ugled podjetja in njegovo stabilnost, kar povzroča poslovno škodo družbi.« Konkretno se v vodstvu Luke bojijo, da bodo novi nadzorniki zamenjali upravo in Luko pripravili za prodajo.

www.ihs.com
Imenovanje Jürgena Sorgenfreia je razburilo zaposlene v Luki Koper.

Sporni Nemec

Sporno naj bi bilo predvsem imenovanje Jürgena Sorgenfreia v nadzorni svet. Sorgenfrei je namreč močno povezan s pristaniščem v Hamburgu, je pa tudi soavtor študije v raziskavi o razvoju ladijskega transporta do leta 2030 za nemško Zvezno ministrstvo za transport in digitalno infrastrukturo, v kateri so Luko Koper označili za resno konkurenco pristanišču v Hambugu. Poleg tega je tudi soavtor študije OECD, ki je ugotovila, da je gradnja drugega tira nerentabilna.

Sorgenfrei zavrača očitke

Sorgenfrei se je na očitke odzval z razlago: »Zagotovo je drugi tir najboljša rešitev za pristanišče, a gre za projekt, vreden skoraj 1,5 milijarde evrov. Če gledamo z vidika nacionalne ekonomije, je treba najti tudi način, kako ga financirati.« Po njegovem mnenju je ena od možnih rešitev gradnja zalednega terminala v Divači, ob tem pa je zagotovil, da osebno ni proti gradnji drugega tira.

Luka Koper je eno izmed pristanišč, s katerimi se o razširjenju sodelovanja pogovarjajo Kitajci.

Prodaja Luke Koper?

Začetek gradnje drugega tira je vlada obljubila med nedavnim obiskom Luke Koper, le nekaj dni po tem, ko je Luko obiskala kitajska delegacija. Znano je, da Kitajci iščejo pristanišče v severnem Jadranu, kamor bodo usmerili del ladijskega prometa, ki je zdaj namenjen v pristanišča na severu Evrope. V gradnjo infrastrukture pa so Kitajci pripravljeni vložiti milijarde. Da ima Koper idealen geostrateški položaj, priznava tudi Sorgenfrei, zato ne bi čudilo, če bi ga katero od večjih pristanišč želelo prevzeti. Luka Koper sicer še vedno velja za državno strateško naložbo, kar pomeni, da želi država v njej ohraniti večinski delež, a kot kaže, zaposleni menijo, da so se priprave za prodajo prav s prihodom Sorgenfreia že začele.