Slovenija

Bodo končno sanirali plaz?

Joži Sinur / Dolenjski list
8. 2. 2016, 22.08
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Na državni cesti, ki povezuje Mokronog z Zburami, že šestnajst mesecev voznike na polovično zaporo opozarjata semaforja, in čeprav je jeseni lani kazalo, da bodo plaz le sanirali, se je zapletlo.

J. S.
Po poškodovani cesti se mimo plazu dnevno vozijo linijski šolski in delavski avtobusi.

Voznikom na tej državni cesti trenutno ne ostane nič drugega kot potrpežljivost, ki pa morda le ne bo potrebna več dolgo, kajti po zadnjih napovedih naj bi dela vendarle začeli ta mesec in jih zaključili predvidoma do sredine aprila.

Le lučaj iz Mokronoga se je na državni cesti proti Zburam v noči na 13. september leta 2014 utrgal plaz, ki pa tiste dni ni bil edina nadloga v občini Mokronog-Trebelno, saj je obilno deževje povzročilo za več kot 600 tisoč evrov škode. Poplavili so reke in potoki, a v tem delu Dolenjske je bilo, kot je tedaj poročal Dolenjski list, največ težav zaradi plazov, ki so poškodovali več občinskih cest in javnih poti. Nekatere od njih nekaj časa niso bile prevozne.

ODTRGALO CESTO

Popolno zaporo zaradi zemeljskega plazu so imeli na javni poti Laze pred naseljem Jagodnik in na cesti pred naseljem Velika Strmica. V noči na 13. september je na vozišča v občini naneslo prek 600 kubičnih metrov zemlje, ceste so čistili na 12 lokacijah, največja škoda pa je nastala na petih odsekih. Med drugim je bila poškodovana tudi državna cesta proti Zburam, ki jo je plaz polovico kar utrgal, zato so pri Smetovščah postavili semafor.

OBLJUBILI ZA JESEN

Kot pojasnjujejo na republiški direkciji za infrastrukturo, so sprva predvidevali sanacijo plazu s kamnito-betonsko zložbo in po prvotnih napovedih naj bi dela končali že lansko jesen. Pri izkopu gradbene jame pa so ugotovili, da temeljna tla niso tako nosilna, kot so ugotovili na lokaciji tesnega odkopa, zato bo treba zgraditi ustreznejši podporni zid. »Z novim projektom je tako predvidena izvedba podpornega betonskega zidu na širokem temelju in z vmesno razbremenilno konzolo, ki predstavlja boljšo nosilnost,« pojasnjujejo na direkciji, kjer še ocenjujejo, da bodo dela po novem dražja za 10 tisoč evrov, sanacija je tako skupaj ocenjena na 70 tisoč evrov.

BO PLAZ ZDRŽAL?

J. S.
»Dokler se dela ne bodo začela, jaz ne verjamem nič,« pravi župan Anton Maver.

»Težko je razumeti, zakaj se sanacija vleče toliko časa. Prepričan sem, da bi se moralo na direkciji oziroma v državi najti toliko denarja, da bi to že zdavnaj uredili,« je oster mokronoški župan Anton Maver, ki ne vidi drugega razloga kot premalo vloženega truda in volje. »Mi imamo tukaj linijske šolske in delavske prevoze. Ne nazadnje je novomeški CGP izvajalec trenutnih del v mokronoškem trškem jedru, njihov peskokop pa je v Laknicah, zato dnevno po tej cesti prevažajo material. Če plazu ne bodo kmalu uredili, se bo enkrat vdrl pod težo tovornjakov,« opozarja.

Kot pravijo na direkciji, bi dela na plazišču sicer že lahko začeli, vendar so bila zaradi popolne zapore ceste ob gradnji križišča v Mokronogu začasno prekinjena. Toda župan je prepričan, da zapora s sanacijo plazu nima nobene povezave, saj je bila cesta Mokronog–Boštanj zaprta od 11. decembra do vključno 15. januarja. »Če bi bil razlog zapora v Mokronogu, bi se morala dela začeli 16. januarja,« meni Maver.

PREVIDNI V NAPOVEDIH

Sanacijo plazu naj bi vendarle začeli predvidoma februarja, zaključili pa predvidoma do sredine aprila, previdno napovedujejo na direkciji in zagotavljajo, da tudi v času del cesta ne bo zaprta, temveč je predvidena polovična semaforska zapora. »Dokler se dela ne bodo začela, jaz ne verjamem nič,« na podlagi dozdajšnjih obljub meni župan.