Slovenija

V iskanju primernega modela javno-zasebnega partnerstva za drugi tir

STA / T.C.
16. 5. 2015, 16.31
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) bo za Slovenijo pripravila predstavitev možnosti modelov javno-zasebnega partnerstva pri projektu drugega tira Koper-Divača. Na podlagi primernega modela se bo iskal zasebni vlagatelj za ta projekt, za katerega je pridobitev zadnjega gradbenega dovoljenja pričakovati v 2016.

vlaki.info

OECD, ki ji bo Slovenija za to delo plačala približno 160.000 evrov, bo po pojasnilih infrastrukturnega ministrstva pripravila predstavitev možnosti modelov javno-zasebnega partnerstva, pogojev in omejitev za realizacijo, kjer bo predstavljen finančni, tehnični, družbeni, ekonomski in socialni vidik ter obravnavana tudi možna tveganja pri najugodnejših variantah.

vlaki.info

Organizacija bo analizirala segmente, ki se nanašajo na tveganja projekta z vidika mednarodnih prometnih tokov, alternativnih koridorjev, z vidika pretovora v koprskem pristanišču ipd. Analiza bo obravnavala tudi ocene modela javno-zasebnega partnerstva z vidika različnih parametrov cen in elastičnosti povpraševanja glede na te parametre.

OECD bo v sklopu tega dela podala tudi mnenje o vsebini naloge za recenzijo investicijske vrednosti drugega tira. Ocenjena vrednost projekta, navedena tudi v izdelanem osnutku investicijskega programa, znaša približno 1,4 milijarde evrov (po tekočih cenah). Oceno ustreznosti te vrednosti pa bo podala zunanja revizija, ki jo bo ministrstvo za infrastrukturo naročilo po pridobitvi mnenja OECD, na podlagi katere bo mogoče konkretizirati vsebino projektne naloge in s tem obseg predvidenih del.

Cilj načrtovane recenzije, ki bo predmet mednarodnega javnega razpisa, je presoja ustreznosti določitve ocenjene vrednosti in tehničnih rešitev načrtovanega drugega tira, so pojasnili na infrastrukturnem ministrstvu. Rezultate te revizije bi lahko dobili v začetku prihodnjega leta.

vlaki.info

V preteklosti je bil projekt drugi tir Koper-Divača že deležen ene zunanje revizije, ko je bila izdelana revizija PGD projektne dokumentacije skladno s takrat veljavnimi določili zakona o graditvi objektov. Njen cilj je bil ugotoviti skladnosti izdelanega projekta z zahtevami glede izpolnjevanja bistvenih lastnosti objekta, ki jih ta zakon podaja, oz. preveriti, če je z načrti tehničnih rešitev zagotovljena zanesljivost načrtovanega objekta. Revizija je potrdila skladnost projektnih rešitev s temi določili.

Slovenija bo torej po pridobitvi predlogov možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za drugi tir in analiz morala najti primeren model, ki bo učinkovit in bo zagotavljal razumno porazdelitev tveganj med javne in zasebne deležnike. "Podrobna analiza tveganj, omejitev tveganj in delitev tveganj med deležnike namreč pomembno vpliva na izbor samega modela, ta pa nadalje na stroške, ki jih prevzamejo partnerji," pravijo na ministrstvu.

Kot dodajajo, je za realizacijo javno-zasebnega partnerstva nato treba pridobiti ustrezne svetovalce, ki bodo pripravili potrebne podrobne pravne, finančne, ekonomske in organizacijske osnove za pridobitev zasebnega vlagatelja.

vlaki.info

Po izkušnjah OECD postopek pridobitve zasebnega partnerja traja najmanj dve leti, potreben čas pa je, tako ministrstvo, odvisen od kompleksnosti modela javno-zasebnega partnerstva in tudi tradicije javno-zasebnega partnerstva v posamezni državi.

Z uspešnim zaključkom pridobitve zasebnega vlagatelja in ostalih pogojev po modelu javno-zasebnega partnerstva je povezan tudi začetek gradnje drugega tira, pri čemer na ministrstvu poudarjajo, da bo za samo gradnjo odgovoren zasebni vlagatelj.

Zadnje gradbeno dovoljenje za drugi tir - za projekt je namreč predvidena pridobitev več dovoljenj - sicer na ministrstvu pričakujejo v letu 2016.

vlaki.info