Promet

Promet skozi predor Karavanke po nesreči znova stekel

STA/M.J.
9. 12. 2013, 19.59
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Potem ko je promet skozi predor Karavanke zaradi nesreče potekal izmenično enosmerno, je ta sedaj ponovno normalno prevozen. Na prometno-informacijskem centru sicer še vedno opozarjajo na daljšo kolono vozil pred priključkom Hrušica.

Do nesreče v predoru, zaradi katere je bil ta od zgodnjih jutranjih ur večino dneva celo zaprt, je sicer prišlo, ko se je tovornjak s slovensko registracijo na avstrijski strani predora zaletel v podporni steber galerije pred izhodom iz predora.

Tovornjak je ob trčenju zagorel, posredovati pa so morali gasilci. Ko so 41-letnega voznika tovornjaka iz Kranja rešili iz vozila, ta ni več kazal znakov življenja.

V avstrijski družbi za avtoceste Asfinag so poškodovani podporni steber že odstranili in ga zamenjali z nadomestnim.

Predor Karavanke na avtocesti A2, ki povezuje Slovenijo z Avstrijo, je z 8019 metri najdaljši cestni predor v Sloveniji. Poteka pod Hruškim vrhom, prometu pa so ga predali 1. junija 1991, po približno petih letih gradnje. Sprva je bil načrtovan kot dvocevni avtocestni predor, a je bil zaradi takrat premajhne količine prometa zgrajen kot enocevni, po katerem poteka promet dvosmerno.

Danes je prometno zelo obremenjen; na vrhuncu sezone število vozil preseže tudi 15.000 na dan. Povprečni letni dnevni promet skozi predor Karavanke je po slovenskih podatkih lani znašal 8155 vozil, od tega so nekaj več kot desetino vozil predstavljali tovornjaki, težji do sedem ton, in avtobusi.

Slovenija in Avstrija sta se lani dogovorili za izgradnjo druge cevi predora, novembra letos pa so v predoru instalirali tudi nov videonadzorni sistem.