Končana interna preiskava

Vzrok za tragedijo pri Postojni: progovni prometnik in čuvaj nista opravila svoje naloge

J.V.
22. 1. 2024, 11.20
Posodobljeno: 18. 4. 2024, 07.51
Deli članek:

Slovenske železnice (SŽ) so zaključile interno preiskavo decembrskega "izrednega dogodka" - železniške nesreče, v kateri sta umrla dva delavca.

Bobo
Železniška nesreča pri Postojni.

21. decembra lani se je na železniški progi med postajama Postojna in Prestranek, pri železniškem prehodu Rakitnik, zgodila nesreča, pri čemer je potniški vlak povozil skupino delavcev SŽ, ki so na progi izvajali dela. Na kraju sta dva delavca, 59-letni Novo Ilić in 43-letni Borislav Bogdanič, zaradi poškodb umrla, dva pa sta bila huje poškodovana.

Vzrok za nesrečo je bil po besedah direktorja SŽ-Infrastruktura Matjaža Kranjca "v celoti v človeškem faktorju, vse naprave na vlaku so delovale brezhibno". Progovni prometnik ni oddal najave o odhodu vlaka iz Postojne, zato skupina delavcev ni bila obveščena vožnji. Poleg progovnega prometnika je zatajil tudi progovni čuvaj. Ta je imel pri sebi izvleček voznega reda, a ni reagiral in preveril kaj se dogaja, ko je imel vlak štiriminutno zamudo. "Ta čuvaj je bil tisti, ki je vlak videl, sicer prepozno, in opozoril vse delavce. S tem ko je reagiral, je verjetno preprečil še kakšno smrt. Dejstvo pa je, da bi moral pred tem poklicati center in ugotoviti, zakaj ta vlak ni šel s postaje," je pojasnil Kranjc in med drugim poudaril, da delovno mesto ni bilo organizirano na način, da bi bila zagotovljena optimalna varnost.

Označil, da je obvestil skupino, a tega ni storil

Kot so še ugotovili med preiskavo, se je progovni prometnik neposredno pred nesrečo pogovarjal po telefonu, pogovor pa je bil zasebne narave. "To zagotovo ni pozitivno vplivalo na njegovo zbranost," je dejal Kranjc. Prometnik je sicer označil, da je dvakrat obvestil skupino, čeprav tega ni storil. Zakaj, ni znano. Sicer pa je bil dober delavec in nad njim ni bilo pritožb. Leta 2017 je bil vpleten tudi v incident; po besedah Kranjca je delodajalec ukrepal v skladu s takratno zakonodajo, postopek pa je tekel tudi pred sodiščem, kjer obtoženi ni dobil nobene kazni.

Na SŽ so od tragedije po nareku pristojnega ministrstva že sprejeli nova priporočila, ukrepe in prepovedi, da bi takšne izredne dogodke v prihodnje preprečili. Od 12. januarja se dela po osveženih ukrepih. Predpisani ukrepi na deloviščih so zdaj obvezni in niso prepuščeni presoji delovodje. V prenovljenih predpisanih ukrepih so izločeni "vsi elementi, ki bi lahko prometnika motili pri delu".