Zapora Dunajske ceste

Janković: Dve leti bo ta del zelo obremenjen. Brez šminke in telefona v avtu, bodite strpni

D.K.
28. 11. 2023, 11.28
Posodobljeno: 29. 11. 2023, 11.32
Deli članek:

V sklopu gradnje potniškega centra je načrtovana tudi obnova železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto v Ljubljani, zaradi česar bo vožnja na tem območju v letu 2024 zelo otežena.

Bobo
Železniški nadvoz nad Dunajsko cesto.

Zastojem in gneči v Ljubljani, predvsem v popoldanskih urah, se praktično ni možno izogniti. Čeprav se je pretočnost po uvedbi policijskega in redarskega nadzora na treh najbolj kritičnih lokacijah nekoliko izboljšala, zaradi prazničnega decembra in januarskih del grozijo novi prometni zamaški.

Na to temo je danes potekala tudi redna novinarska konferenca ljubljanskega župana Zorana Jankovića, na kateri so predstavili projekt prenove železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto ter s tem povezane zapore prometa. Znano je, kako bodo zapirali Dunajsko cesto, da bo čim manj ovir za vozila, pešce in kolesarje. 

Projekt v 4 fazah

V sklopu izgradnje novega Potniškega centra Ljubljana bodo na Dunajski cesti zamenjali železniški nadvoz, prav tako na Šmartinski cesti pri Ortobaru, nova avtobusna postaja bo zgrajena ob Vilharjevi cesti, ob Masarykovi pa bodo vzpostavili dodatni avtobusni terminal.

Od 4. do 8. januarja 2024 bo zaradi rekonstrukcije železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto v tem delu zaprta ta pomembna ljubljanska vpadnica. Obvoz bo potekal na relaciji: Tivolska - Celovška - Drenikova - Samova. Pešci bodo preusmerjeni preko podhoda Bežigrajska vrata. Od 8. januarja do 21. februarja sledi popolna zapora obeh pločnikov in po en pas vozišča. Pešci in kolesarji bodo lahko hodili po koridorju na zahodni strani. Od 22. februarja do 30. marca se odpreta dva vozna pasova, ostane pa popolna zapora obeh pločnikov. Urejen bo en pas za pešce in kolesarje po vozišču, koridorju na zahodni strani. Od aprila do 26. junija pa bo ostala še delna zapora pločnikov. Od 27. junija naprej sledi nova popolna zapora zaradi izvedbe del na severni strani. Potniki bodo v času del o drugačni prometni signalizaciji obveščeni na več prometnih vpadnicah.

Jure Klobčar
Zoran Janković in Alenka Bratušek

O načrtih je najprej spregovorila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. "Veseli smo, da smo prišli do točke, ko jo bodo videli in čutili tudi ljudje. Hkrati nas pa tudi skrbi, ker vemo, da bo to ogromna obremenitev za ljudi, potnike in voznike," je dejala. S tem se začne tudi prva faza del projekta, ki stane okoli 40 milijonov evrov. Obnova podvoza se bo končala decembra naslednje leto. V tem času bo delno in popolnoma zaprtih več cest v okolici potniškega centra, ne le Dunajska cesta. Župan Janković je že pred dnevi opozoril, da gneča nedvomno bo, center mesta pa bo izredno obremenjen.

Izvajalec del je CGP v konzorciju s partnerji SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, GH Holding in Gorenjska gradbena družba. Pogodba v vrednosti 40 milijonov evrov je bila podpisana 20. marca, v delo so jih uvedli 9. junija, rok izvedbe je 18 mesecev.

Jure Klobčar
Redna novinarska konferenca ljubljanskega župana

Potek železniškega prometa v času del

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je glede gradnje povedal, da bo največja ovira ravno prenova železniškega mosta čez Dunajsko cesto. "Most s štirimi tiri se bo popolnoma podrl, in sicer v dveh delih," je napovedal. Za čim manj moten železniški promet bodo uvedli drugačen režim, ki bo začel veljati z 10. decembrom. Za vlake proti Gorenjski in Kamniku bodo uvedli dodatno postajo v Šiški pri Pivovarni Union. Na podlagi števila potnikov, ki bodo tam izstopali, pa bo Mol organiziral manjši avtobus, ki jih bo prepeljal do postaje Gosposvetska. S postaje v Tivoliju bo vozil tudi krožni avtobus LPP s postankom na Gosposvetski cesti, Bavarskemu dvoru in glavni železniški postaji. Avtobusi bo vozili od 7. do 22. ure, predvidoma na vsake 15 minut. 

V času prometnih konic bodo imeli vlaki še vedno končno in začetno postajo na glavni železniški postaji, izven konic pa bo določeno število vlakov ustavljalo na železniški postaji pri Tivoliju. "Od 49 vlakov, ki gredo do Jesenic, bo Tivoli končna postaja za osem vlakov. Na progi Kamnik-Graben-Jarše-Domžale-Ljubljana Šiška bo pa od 48 vlakov to postajo kot začetno ali končno postajo uporabljalo 19 vlakov. Takšen režim je predviden do 1. septembra," je pojasnil Mes. 

Predstavnik izvajalca del Družbe za gradbeništvo, inženiring, proizvodnjo in vzdrževanje cest (CGP) je dejal, da projekt ne bo zahteven le z gradbenega, ampak tudi varnostnega vidika. Vse terminske faze dela so pripravili tako, da se čas zapor 100-odstotno izkoristi za dela. Od 4. do 8. januarja, ko bo popolnoma zaprta Dunajska cesta, bodo dela tam potekala 24 ur na dan.

Potek zapor sta podrobneje pojasnila vodja mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Maja Žitnik ter Žiga Leban iz Ljubljanskih parkirišč in tržnic.

Jankovič: Dve leti bo ta del centra mesta zelo obremenjen

Pred mikrofon pa je stopil tudi ljubljanski župan, ki je pozval voznike, naj si pot planirajo z manj avtomobili, da gre več ljudi v isti avto oziroma naj za pot uporabijo mestne avtobuse LPP, saj na križiščih pri Aškerčevi, Tivolski in na koncu Masarykove ceste že zdaj nastaja velika gneča, promet pa usmerjajo policisti in redarji.

"Bodite strpni, solidarni  in iščite obvozne poti," je dodal in še enkrat pozval, naj se ljudje manjkrat odločijo za pot z avtomobilom. Med vožnjo pa naj ne uporabljajo telefonov, šminke ter naj ne zapirajo križišč. Pohvalil pa je izredno dobro sodelovanje vlade in mesta. V času zapor računa tudi na dobro sodelovanje redarstva in policije pri zagotavljanju pretočnosti prometa. "Računam, da bomo tudi v teh prometno težkih časih sodelovali. Grozno bo. Že zdaj povem," je dejal in napovedal, da se bodo popoldanske prometne konice raztegnile v ves dan. Poudaril je, da dela v centru mesta potekajo na več cestah, prenova vseh bo skupaj trajala še dve leti. "Kdor se želi hitro premikati, naj se centru izogiba," je dejal.

Jure Klobčar
Župan MO Ljubljana Zoran Janković

Janković je ob tem še spomnil, da se v Ljubljano vsak dan pripelje približno 127.000 vozil, v 90 odstotkih je po besedah župana v avtomobilu le ena oseba. "Ne morete pričakovati, da vsi pridejo skozi center."

Ministrica Bratušek je danes še spomnila, da je direkcija za infrastrukturo že objavila razpis za fazi B in C. Rok za oddajo ponudb je 5. januar 2024 in mi si želimo, da bi tistega, ki bo izbran, nekje do aprila ali maja uvedli v delo, je dejala.