Groza

Smrtonosna dirka na Viru pri Domžalah

Robert Marin
15. 6. 2016, 20.16
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Ardit Ademi, obtožen nevarne vožnje v cestnem prometu, katere posledica je bila smrt 22-letnega Jordana Latasa, krivde ne priznava.

CPV Domžale
Honda je po trčenju zadela v hidrant, prometni znak in betonsko ograjo ...

Včeraj je bil za Ademija pred ljubljanskim okrožnim sodiščem izpeljan predobravnavni narok, na katerem pa 27-letni avtomehanik ni sprejel ponudbe tožilstva: pet let in pol zapora ter prepoved vožnje za motornega vozila za leto in pol v zameno za priznanje očitkov po obtožbi.

Tragična nesreča se je zgodila 13. septembra 2014 okoli 15.40 na Papirniški cesti na Viru pri Domžalah.

V isti zadevi se je na zatožni klopi znašel 26-letni Elbasan Destani, ki se je o krivdi izrekel že konec maja, očitkov pa prav tako ni priznal (tožilstvo mu je za priznanje ponudilo pet let zapora ter prepoved vožnje v trajanju enega leta in pol). Tako Ademi kot Destani bosta svojo nedolžnost dokazovala med sojenjem, kdaj se bo začela glavna obravnava, pa še ni znano, datum bo sodišče določilo v prihodnjih dneh. Oba se sicer branita s prostosti, v preteklosti pa po lastnih izjavah še nista bila kaznovana, niti nista v drugih kazenskih postopkih.

Za 115 kilometrov na uro več, kot je dovoljeno

Mladeniča sta, kot rečeno, obtožena nevarne vožnje v cestnem prometu, ki je imela za posledico smrt mladega voznika, 22-letnega Jordana Latasa. Nesreča se je zgodila 13. septembra predlani okoli 15.40 na Viru pri Domžalah. V obtožnici beremo, da sta Destani in Ademi vsak v svojem audiju vozila po Papirniški cesti od Bukovčeve uilce proti Količevemu s hitrostjo okoli 165 kilometrov na uro oziroma 115 kilometrov na uro več, kot je v naselju dovoljeno.

Po navedbah tožilstva sta tekmovala, kdo bo hitrejši, in vozila vštric, Ademi po desni, Destani pa ga je po levi poskušal prehiteti, ko je prišlo do silovitega trčenja med Destanijem in Latasom v hondi; slednji se je s parkirišča nasproti trgovine Tuš vključeval na prednostno Papirniško cesto. Honda je po trčenju zadela v hidrant, prometni znak in betonsko ograjo ter obstala povsem zverižena na cesti, Latasa pa je vrglo iz vozila in je dobil tako hude poškodbe, da je umrl na kraju nesreče.

S 165 km/h naj bi v kritičnem trenutku po naselju dirjala obtoženca, medtem ko obramba trdi, da je bila hitrost precej manjša ...

Obramba: Vozila sta »le« okrog 100 km/h

Zagovornik Ademija, odvetnik Mitja Jelenič Novak, je sodišču predlagal neposredno zaslišanje vseh prič, ki so spregovorile v preiskavi. Predlagal je tudi neposredno zaslišanje Roka Zupančiča, ki naj bi izpovedal, da je Ademi zapustil neki lokal pred Destanijem, da torej nista bila zmenjena za dirkanje, kot trdi tožilstvo.

V kazenski spis je odvetnik Jelenič Novak vložil tudi strokovno mnenje Nika Čertanca, izvedenca cestnoprometnih predpisov, ki je v nasprotju z izvedencem, postavljenim po uradni dolžnosti, izračunal, da sta obdolženca v kritičnem trenutku vozila precej počasneje, in sicer okrog sto kilometrov na uro.

Ademijeva obramba je predlagala še postavitev izvedenca travmatologa, ki naj oceni zmožnost ocenjevanja prometne situacije pri pokojniku v trenutku, ko se je z neprednostne ceste vključeval na prednostno. Obdukcija je namreč pokazala, da je imel Latas v krvi THC oziroma da je kadil marihuano.