Mercedes

Dizelski motor bo najpogostejša izbira

Peter Pirkovič
7. 10. 2023, 21.15
Deli članek:

Mercedesova tovarna v nemškem Sindelfingnu je k slovenskim trgovcem poslala prvih nekaj primerkov novega razreda E. Istočasno se prodajne aktivnosti začenjajo tako za limuzinsko kot za karavansko izvedbo.

Peter Pirkovič
Mercedes, serija E.

Kot so povedali Mercedesovi predstavniki, imajo za letošnje leto v tovarni rezerviranih 45 vozil, od te številke pa večino predstavlja limuzina. Karavanov bo le 10. Pri napovedih je zanimivo, da bo večina kupcev izbrala razred E z oznako 220d, kar pomeni, da bo velikana gnal dizelski štirivaljnik s 145 kilovati moči. Ta je opremljen z dodatkom elektrifikacije in stane nekaj manj kot 70 tisočakov, če pa si kupec zaželi štirikolesnega pogona, bo nakup dražji še za dodatne tri tisočake. Obenem priznavajo, da si bodo prizadevali zviševati odstotek ostalih pogonov. Denimo hibridno gnanega E300e, ki stane 76 tisoč evrov, poganja pa ga kombinacija 150-kilovatnega bencinskega in 95-kilovatnega električnega motorja. Na papirju ima deklarirano najnižjo povprečno porabo. Poleg teh dveh pogonskih sklopov bodo kupci lahko izbirali še najšibkejšo verzijo E200 s 150-kilovatnim bencinskim štirivaljnikom in zmogljivejšo hibridno verzijo E400e. 

Peter Pirkovič
/

Pri novi izdaji velja izpostaviti, da je razred E dobil nov zunanji videz, ki se od izbire paketa opreme malenkostno razlikuje, občutno več sprememb pa se je zgodilo v potniški kabini, kjer so poskrbeli še za odtenek več udobja in tehnološkega napredka. Uporabnik bo običajen ključ lahko nadomestil s pametnim telefonom. V začetku digitalni ključ deluje le na Applovih telefonih, pripravlja pa se možnost, da bodo v ta proces vključeni tudi telefoni z Androidovo programsko opremo. Veliki zaslon na dotik Hyperscreen je preteklost, saj ga zdaj nadomešča nov MBUX-ov zaslon Superscreen. V tem primeru ne gre za en velik zaslon, pač pa dva oziroma tri prikazovalnike. Digitalni merilniki so postali samostojna enota, potem je tu osrednji zaslon multimedijske enote, za doplačilo pa bo na voljo tudi zaslon v sovoznikovem delu. Ta tehnološki izum pomeni doplačilo 2036 evrov. 

Peter Pirkovič
/

V oči pade tudi, da so se vsi gumbi premaknili s konzole med sedežema pod osrednji zaslon, na sredini armaturne plošče pa so pri Mercedesu vgradili eno od kamer, ki bo omogočala, da se uporabnik vozila, medtem ko je to ustavljeno, lahko pridruži videokonferenci prek aplikacije Zoom ali preprosto naredi selfi. Ta kamera bo serijsko vgrajena v primeru, da se uporabnik odloči za prej omenjene tri zaslone. Razvojniki so v najnovejšo generacijo infozabavnega sistema vgradili tudi TikTok, igro Angry Birds in spletni brskalnik Vivaldi, za doplačilo pa bo mogoče uporabljati pretočno platformo ZYNC. Sistem Active Ambient Lighting poskrbi, da se osvetljenost spreminja v skladu z glasbo, ki se predvaja, na seznam serijske opreme pa so uvrstili Burmesterjev sistem 4D s 17 zvočniki. 

Peter Pirkovič
/

Mercedes razred E ima serijsko vgrajeno zračno vzmetenje, med dodatno opremo pa ga je mogoče opremiti tudi s štirikolesnim krmiljenjem, ki olajša manevriranje na mestu in vožnjo na zavitih cestah. Pri novemu razredu E velja omeniti še to, da poleg limuzine in karavana v ponudbi ohranjajo AllTerrain izdajo, ki ima nekaj terenske šminke, več opreme in posledično višjo začetno ceno. Karavanska izvedba, tako klasična kot AllTerrain, bo kupce prepričevala predvsem zaradi večje uporabne vrednosti v zadnjem delu. Prtljažni prostor, ki je v primerjavi s predhodnikom za 25 litrov manjši, v osnovi meri 615 litrov (prej 640 litrov) in ga je mogoče s preklopom naslona zadnje klopi (20:40:20) povečati na skupno 1830 litrov. Pri različici s priključno-hibridnim pogonom del prostora zasedejo baterije, zato prostor v zadnjem delu meri le 460 litrov. In še to, karavan je od limuzine dva tisoč evrov dražji.