Nov zagon

Clio bo na trgu še vsaj dve ali tri leta

Peter Pirkovič
7. 10. 2023, 15.35
Posodobljeno: 7. 10. 2023, 15.38
Deli članek:

Clio je bil dolga leta trdno v sedlu prodajne lestvice v Sloveniji, a ker se avtomobilizem in navade potrošnikov precej spreminjajo, je zanimanje zanj v zadnjih letih nekoliko upadlo. Kot pravijo pri Renaultu, naj bi mu prenova, ki jo tradicionalno označujejo Faza2, prinesla nov zagon.

Peter Pirkovič
Prenovljeni Renault Clio

V prvi vrsti prinaša osveženo podobo sprednjega dela, ki nosi oblikovne poteze vseh novejših bratov. Opazno spremenjeni so žarometi, nov je tako odbijač kot tudi maska in logotip proizvajalca, največji pečat pa pustijo stransko svetlobni bumerangi v vlogi dnevnih luči. Kar zadeva zunanjost, velja izpostaviti možnost izbire nove sive barve, ki je bila do zdaj rezervirana le za modele z oznako Electric, luči na zadku ostajajo bolj ali manj enakih linij, so pa posodobljene z LED-tehniko in obdane s kristalno prozornimi pokrovi. Potniška kabina ohranja enako zasnovo, a z integracijo kakovostnejših materialov. Med serijsko opremo se zdaj uvrščajo digitalni merilniki, osrednji zaslon je odvisno od izbire paketa opreme velik od sedem do 10 palcev in je opremljen s prenovljeno izvedbo multimedijskega vmesnika.

Peter Pirkovič
/

Kar zadeva pogonsko tehniko, je zanimivo, da v ponudbi ohranjajo 1,5-litrski dizelski motor s 74 kilovati moči. Pri Renaultu menijo, da s takšno potezo ostajajo najbolj konkurenčni v segmentu, čeprav je jasno, da se bo zanj odločila le peščica kupcev. Poleg omenjenega motorja bodo slovenskim kupcem na voljo še uveljavljeni bencinski motorji. Najšibkejši in hkrati najcenejši clio je opremljen z litrskim motorjem SCe s 47 kilovati, največ zanimanja bo deležen litrski TCe s 66 kilovati, vse več pa v zadnjem času opažajo zanimanja za različico LPG s 74 kilovati moči, ki v kombinaciji z bencinom zmore prevoziti prek tisoč kilometrov brez postanka. V ponudbi ostaja tudi hibridno gnani model Clio E-Tech s 106 kilovati sistemske moči. 

Peter Pirkovič
/

Renaultovci izpostavljajo, da je največja novost pri cliu uvedba različice Esprit Alpine. Nekakšno nadomestilo za nekdanji paket RS Line. Na ceniku je sicer najdražji, saj stane začetnih 28 tisočakov, a prinaša bogat seznam serijske opreme in drznejši zunanji ter notranji videz z motivi športne znamke Alpine. Vstopni clio s paketom opreme Authentic stane 15.990 evrov. Prihodnje leto prodajni načrt za naš trg obsega okrog 1300 avtomobilov.

Na prvo vožnjo smo se s prenovljenim cliem odpeljali kam drugam kot v njegov rojstni kraj. V novomeški tovarni Revoz so poskusno proizvodnjo začeli že februarja letos, pravi zagon proizvodnje pa načrtujejo za prihodnji mesec. Znano je, da je Renault v zelo obsežni fazi prestrukturiranja, v katero je posredno vključen tudi tovarniški obrat v Sloveniji.

Peter Pirkovič
renault, clio, 2023, prenova

O prihodnosti za zdaj ne želijo govoriti, poudarjajo pa, da bodo do leta 2030 postali ogljično nevtralni. Trenutno je v tovarni zaposlenih 1400 ljudi, kar pomeni, da imajo uvedeno le enoizmensko delo (v proizvodnji je okrog tisoč ljudi), dnevno pa sestavijo 324 vozil. Renault clio se v Novem mestu proizvaja od leta 1993 in do danes so jih izdelali 2,1 milijona, kar predstavlja polovico celotne Revozove proizvodnje.

Clia prve generacije so proizvajali pet let, druga generacija pa je bila največja uspešnica, saj so ga proizvajali dolgih 17 let (skoraj 1,5 milijona izdelanih primerkov). Tretja generacija je preskočila našo tovarno, se je pa zato clio v Novo mesto vrnil tik pred koncem četrte izdaje (proizvodnja dobri dve leti in 160 tisoč izdelanih primerkov), v sedanji peti generaciji pa je zabeležila nekaj več kot 120 tisoč sestavljenih vozil. Kot smo izvedeli, bo zdajšnji model v proizvodnji ostal vsaj do leta 2026.