Mobilna verzija
09:08 20. avgust 2018

Kia s šarmom

Auto Bild Slovenija
Gorazd Mavretič / AUTO BILD Slovenija
0

Majhna, zapeljiva, varčna in okretna. Kia picanto mestni avtomobil razreda A je eden najbolj privlačnih avtomobilov na trgu.

fotografija2

Tigrov nos v najmanjšem riu in velika prednja žarometa. Foto: AUTO BILD Slovenija

Kljub uvodniku pretiravanje vseeno ni na mestu. Kia picanto je klasičen mestni avtomobil, ki cilja na mlajšo populacijo in morda še posebej na predstavnice nežnejšega spola, ki so jim tovrstni avtomobili všeč zaradi svoje majhnosti in okretnosti. Že predzadnja generacija je bila ustvarjena v novem oblikovalskem duhu, ki je avtomobilu vdihnil svežino in modernost, kar ženske znajo ceniti.

fotografija12

Trinivojske prednje luči in velika maska. Foto: AUTO BILD Slovenija

Zadnja generacija je tako ohranila vse tisto, kar je bilo dobrega. Zunanjost je bila deležna zgolj malenkostnih sprememb. Nekoliko bolj kompakten in še bolj drzen je prednji del, ki je markanten zaradi treh vrst luči – žarometov, dnevnih luči in meglenk – ki so vgrajene v atraktiven okvir, ki dopolnjuje celostno podobo prednjega dela. Lepi kapljični obliki avtomobila so dodali ostre robove, ki so pač zadnji oblikovalski hit. Najdemo jih na prednjem, zadnjem in stranskem delu vozila. Zadku dajejo največji pečat luči, ki lahko svetijo v klasični ali LED-tehnologiji.

fotografija4

Pokončne so tudi meglenke. Foto: AUTO BILD Slovenija

Picanto v zadnji generaciji izdelujejo le še v različici s petimi vrati, saj je tako vozilo uporabnejše. Po dvoje vrat na boku omogoča lažji dostop potnikov v vozilo, predvsem na zadnjo klop. Čeprav gre za klasičen mestni avtomobil, bosta zadaj dovolj solidno sedeli tudi odrasli osebi.

fotografija6

Par vrat na boku omogoča lažji dostop v vozilo. Trivratnega picanta ni več. Foto: AUTO BILD Slovenija

Picanto je avto, ki vas bo navdušil z vožnjo skozi ozke mestne ulice. Tam je hitrost omejena, še bolj pa je omejen prostor. Zato se nam je kar smejalo, ko smo s to malo kio brez težav našli parkirni prostor. Saj vam je znano parkiranje, denimo v Ljubljani. Dve malo večji vozili na parkirišču hitro zasedeta tudi del tretjega parkirnega mesta med njima in v takšno luknjo le težko spraviš še tretje vozilo. No, kio picanto zagotovo lahko in zato si boste prihranili marsikateri že tako načeti živec.

Kia picanto je v novi generaciji bolj kot zunaj postala atraktivna v notranjosti. Prenašanje istih oblikovalskih rešitev notranjosti v vse hišne modele po našem mnenju sicer vzame nekaj časa, a po drugi strani prinaša boljše rešitve tudi modelom, ki so na začetku cenika. Notranjost kie picanto je v dveh tretjinah enaka kot v nekoliko večjem riu. Prenovljena in sodobna z zanimivimi stikali na sredinski konzoli, samodejno klimatsko napravo, kratko in privzdignjeno prestavno ročico. Enaki so tudi multifunkcijski volan in merilniki za njim. Le TFT-zaslon je v picantu nekoliko manjši, a nudi večino podatkov, ki jih voznik potrebuje. Na sredini armaturne plošče je tudi zaslon na dotik z vsemi funkcijami sodobnega informacijskega sistema; dobra navigacijska naprava z veliko mero prilagodljivosti in dobro grafiko, odličen avdiosistem, ki v tako majhnem prostoru pride še bolj do izraza, in seveda sodobna povezljivost s pametnimi telefoni. Zaslon je tudi vizualna podpora kameri za pomoč pri vožnji v vzvratno.

fotografija16

Armaturna plošča deli nekaj elementov z večjim riom. Tudi z vsebino bogat zaslon na dotik Foto: AUTO BILD Slovenija

Pri Kii so poskrbeli tudi za varnost, saj boste svoj pametni telefon s sistemom povezali le ob izključenem delovanju motorja. Kot že omenjeno sta 2/3 notranjosti praktično enaki kot v riu, a je tista preostala tretjina precej elegantnejša. Picanto ima drugače oblikovano osnovno linijo armaturne plošče. Drugačni so izhodi za zrak, po celotni dolžino pa se vije svetla kovinska črta, ki navidezno deli ploščo na dva dela. Oblikovalski trik, ki notranjosti vdihne nekaj elegance in avto postavi v razred višje. Omenimo še kozmetični in osvetljeni ogledali v senčnikih, elektrifikacijo vseh štirih bočnih stekel in zunanjih ogledal ter solidno sedenje na rahlo školjkasto oblikovanih sedežih. Počutje v tem avtomobilu je zares dobro in nikakor utesnjeno, kot bi po njegovih merah lahko sodili.

fotografija15

Dva detajla, ki ločujeta picanta od ria – zračniki in vzdolžna linija. Foto: AUTO BILD Slovenija

Majhnost oziroma predvsem kratkost ima svojo hibo v vožnji, predvsem čez številne ležeče policaje in naravno izzvane grbine na slovenskih cestah. A pri mestnem avtomobilu je to potrebno vzeti v zakup.

Mestnemu avtomobilu pritiče tudi motor, ki mu je vožnja v mestu enako pogodu kot vožnja izven mesta. To po naše pomeni, da ne postane strašansko požrešen, ko ga za vsakim naslednjim križiščem čaka rdeča luč in posledično ustavljanje in pospeševanje. V našem testnem primerku se je vrtel najšibkejši od dveh bencinskih motorjev. Litrski bencinski motor z večtočkovnim vbrizgavanjem bencina predstavlja izhodiščno točko ter premore 49 kW moči. Motor so za novi model picanta nekoliko nadgradili. Vanj sta vgrajena nov zbiralnik izpušnih plinov, ki je integriran v glavo valja, ter nov hladilni sistem z zapornim ventilom, zaradi česar je zmanjšan čas, ki ga motor potrebuje za ogrevanje. Mehansko trenje pa sedaj zmanjšuje še nova dvostopenjska oljna tlačilka. V praksi se motor pokaže kot dovolj zmogljiv in živahen za 935 kilogramov vozila.

fotografija14

Pelje se solidno za majhen avtomobil. Foto: AUTO BILD Slovenija

Z njim smo povsem solidno pospeševali in brez težav dosegali najvišjo dovoljeno hitrost na naših cestah. Zmore pa ta motor kio picanto pognati tudi nekaj deset kilometrov na uro hitreje. Še največja prednost je nizka poraba goriva. Na našem testu smo polovico od skoraj 500 kilometrov prevozili po mestu, drugo polovico pa po regionalnih cestah in mestnih obvoznicah. Ob koncu testa nam je potovalni računalnik prikazal povprečno porabo 4,7 l/100 km. Pohvaliti je potrebno še zvočno izolacijo, saj motor tudi pri velikih hitrostih ne preglasi povprečne jakosti avdiosistema. 

Kia picanto 1.0 MPI EX luxury

motor3-valjni, spredaj prečno *delovna prostornina998 cm3 *moč49 kW (67 KM) pri 5.500 vrt./min *največji navor96 Nm pri 3.500 vrt./min *pogon5-stopenjski, ročni *D/Š/V3.595/1.595/1.485 mm *medosna razdalja2.400 mm * rezervoar za gorivo35 l * teža935 kg *prtljažnik255–1.010 l * najvišja hitrost161 km/h *poraba3,6/4,2/5,3 l/100 km *testna poraba4,7 l/100 km *emisije CO2 92 g/km *cenaod 12.490,00 EUR 

Najcenejša kia picanto ta trenutek stane deset evrov manj kot 10.000. Naša testna je sodila v sam vrh ponudbe, zato je njena cena 12.490 evrov, k temu pa je potrebno prišteti še 500 evrov za pripravo vozila in doplačilo za kovinsko barvo. Se splača doplačati teh 3.000 evrov?

Kia picanto je mestni avto, ki s svojim korejskim šarmom zna navdušiti tudi marsikaterega kupca na sončni strani Alp. Naš odgovor je da! Seveda se boste tudi z osnovnim paketom pripeljali od točke A do točke B. A zakaj si ne bi tudi v mestnem avtomobilu privoščili nekaj, kar je običajno pri večjih avtomobilih? Denimo samodejno klimatsko napravo, dobro delujoč in učinkovit tempomat, navigacijsko napravo s 3D-zemljevidom na barvnem zaslonu, povezljivost s pametnimi telefoni, kakovostnejšo in barvitejšo notranjost in še kaj. Picantu je tako ali tako namenjena vloga drugega avtomobila v družini. Bodisi za vsakodnevna opravila bodisi kot prvi avtomobil najmlajšega člana v družini, ki mu še pripada naziv mladi voznik. Slednji si bo pri nakupu izbral še kakšen del s seznama dodatne opreme, s katerim bo vozilu dodal nekaj osebne note.

AUTO BILD Slovenija št. 139, januar 2018.

Značke: preizkus , kia , picanto

Vaš prispevek