Avto-moto

SUV v KODO filozofiji

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
21. 12. 2011, 16.02
Posodobljeno: 9. 1. 2012, 13.49
Deli članek:

Mazda bo na detroitskem avtosalonu predstavila tako novo limuzino takeri, ki bo osnova za model Mazda6 in SUV CX-5, o katerem pa se pisalo že veliko - z razlogom.

Vozilo je namreč zasnovano iz čiste ničle - torej so začeli s praznim papirjem in pisalom. Videz vozila je navdihnila nova oblikovna filzofija japonskega podjetja, ki ga imenujejo KODO (duša gibanja). Videz vzbuja občutek moči, športnost in tudi funkcionalnost.

Tako zunaj kot znotraj CX-5 ne spominja na druge avtomobile znotraj hiše. Mišičasta silhueta, izrazitejši odbijači in poudarjen bočni del vozila nas opozarjajo, da gre za dinamično vozilo v SUV preobleki. V notranjosti je prav tako veliko elementov, ki bodo vdihnili občutek športnosti, sicer pa so uporabljeni materiali v notranjosti kakovostni, na voljo bodo usnjeni sedeži in dinamična zasnova voznikovega delovnega območja.

Medosna razdalja je 2,7-metrska, kar je največ v tem razredu. V praksi to pomeni, da je kabina povečana, Mazda obljublja, da bodo v CX-5 zelo udobno potovali štirje odrasli potniki. Sicer pa svoje doda tudi višji položaj sedenja, kar je vrlina SUV segmenta. Voznikov sedež lahko nastavljamo v osmih točkah, ima pa tudi ledveno podporo.

Še ena neznana beseda: karakuri. To je poimenovanje zasnove zlaganja sedežev, ki jih preložimo na 4:2:4 (tudi iz prtljažnika). V prtljažniku bo 503 litrov prostora, ob predpostavki, da podremo naslone zadnjih sedežev pa kar 1.620. Dobra novica je, da bodo nasloni sedežev tvorili ravno dno prtljažnika, tako da bo tudi nakladanje večjih objektov nekoliko lažje.

Od opreme bo na voljo večfunkcijski vrtljiv gumb za upravljanje infotainment sistema HMI, 5,8-palčni na dotik občutljiv zaslon, USB priključek, Bluetooth telefonija, TomTom navigacijski sistem, BOSE avdio sistem, nova klimatska naprava, senzorji za parkiranje spredaj in zadaj ter zatemnjena zadnja stekla.

Tudi motorji so novi, vse motorje pa bomo lahko kombinirali s sistemom start-stop. Na voljo bosta 2,2-litrski dizelski motor (110 kW, 380 Nm navora ali 129 kW, 420 Nm s štirikolesnim pogonom) z dvostopenjskim turbo puhalom in kompresijskim razmerjem 14:1 in 2,0-litrski bencinski motor, ki proizvede 121 kW in 210 Nm ali 118 kW in 208 Nm s štirikolesnim pogonom. Poraba naj bi znašala 4,5 l/100 km za šibkejši dizelski in 6,0 l/100 km za bencinski motor. 

Menjalnik bo ali 6-stopenjski ročni ali 6-stopenjski avtomatski.

Mazda je kot prvi proizvajalec na svetu uporabila tudi visokonatezno jeklo za osebni avtomobil. Za dodatno varnost bodo poskrbeli tudi sistem SCBS, sistem za samodejno polno zaviranje do hitrosti 30 km/h, opozorilo za menjavo voznega pasu, sistem za prepoznavanje vozila v mrtvem kotu in sistem prilagajanja kratkih in dolgih luči.

O cenah še zaenkrat ni bilo govora, a pričakujemo, da bo CX-5 stala približno toliko, kot nissan qashqai. V februarski številki revija Auto Bild Slovenija, si boste lahko prebrali tudi natančnejšo primerjavo med tema dvema konkurentoma!