Tekočina pomaga prebavi in pospeši odvajanje. Marsikdo vodo nerad pije, zato posega po drugih pijačah, ki nam pogosto naredijo več škode kot koristi. Ni vsaka tekočina tudi dobra tekočina in ni zgolj alkohol tisti na črnem seznamu. Se počutite brezvoljno in brez energije? Potem z jedilnika črtajte naslednje pijače.

Sladkana kava

Številni dneva brez kave ne morete začeti, a tisti, ki ji dodajate sladkor, si ne delate usluge, saj bo to pozneje povzročilo znaten padec energije. Kot poudarjajo strokovnjaki za zdravje, z zamikom pričakujte velik padec energije, in sicer med tretjo in četrto uro popoldne, ko bo prišlo do velikega padca ravni kortizola in krvnega sladkorja.

Morda boste zaradi vrčka piva lažje zaspali, a trpela bo kakovost spanca, saj alkohol poveča raven adrenalina, stresnega hormona, ki poveča srčni utrip in stimulira telo.

Ledeni čaj

Poleg kave vas bodo utrujene naredile tudi sladke pijače, kot je ledeni čaj. Te pijače vsebujejo predelan oz. rafiniran sladkor in povzročijo nihanje krvnega sladkorja, kar vodi v utrujenost. Poleg tega, da tovrstne pijače povzročajo nihanja v energiji, njihovo pogosto uživanje poveča možnost za nastanek bolezni. V eni od raziskav so udeleženci, ki so dnevno zaužili eno do dve sladki pijači, imeli za 26 odstotkov večje tveganje za pojav diabetesa tipa 2 v primerjavi s tistimi, ki so spili manj kot eno tovrstno pijačo na mesec.

Sadni smutiji

Sadje je sestavni del zdrave diete, saj ima številne blagodejne učinke na telo oz. zdravje. Ko je govora o vsesadnem smutiju, se zgodba nekoliko zaplete. Ključno je, da imate pravo razmerje sestavin, saj sadje vsebuje naravne sladkorje. Treba se je zavedati, da bo smuti zgolj iz sadja povzročil hiter skok in tudi padec ravni krvnega sladkorja, kar bo povzročilo utrujenosti, razdražljivost in lakoto. Učinek mu podaljšamo s tem, ko mu dodamo proteinski prah in arašidovo maslo.

Energijske pijače

Čeprav jih imenujemo energijske pijače, je njihov učinek kratke sape, saj nam le za kratek čas dvignejo raven energije. Poleg tega imajo lahko številne negativne stranske učinke, kot so povišan srčni utrip in raven sladkorja, slaba kakovost spanca in karies. Vse te pijače vas morda za kratek čas preskrbijo z energijo, a boste zaradi nje pozneje precej bolj utrujeni in boste želeli poseči še po eni ali si privoščiti dremež. Tovrstne pijače povzročajo dehidracijo, kar le še poveča utrujenost.

Alkohol

Alkohol uspava. Je namreč depresor oz. zaviralec centralnega živčnega sistema, saj ga upočasni. Deluje kot uspavalo, zato se po uživanju počutite zaspani. Morda boste zaradi vrčka piva lažje zaspali, a trpela bo kakovost spanca, saj alkohol poveča raven adrenalina, stresnega hormona, ki poveča srčni utrip in stimulira telo. To lahko povzroči, da se sredi noči zbudite. Uživanje alkoholnih pijač, kot sta vino in pivo, čez dan lahko povzroči utrujenost. Že samo en kozarec lahko povzroči zaspanost, še posebej, če imate za seboj slabo noč.