Sonce sicer vpliva na staranje kože in nastanek kožnega raka, v majhnih količinah pa učinkuje na telo spodbudno; zniža krvni tlak, poveča zmogljivost srca, zniža vrednosti holesterola, pospeši prekrvitev v možganih in ne nazadnje koristi našemu vidu. Zagotovo je nujno, da se zaščitimo pred močnim, neposrednim žarčenjem s kakovostnimi sončnimi očali, a sončna svetloba tudi krepi mrežnico in aktivira vidne celice. Ko sončni žarki prodrejo skozi očesne veke na rumeno pego in čepke, se spodbudi barvno razločevanje, vid postane jasnejši, obrisi razločnejši in ostrejši, zmanjša pa se občutljivost za svetlobo. Vse skupaj ima velik pomen pri branju. V naše oči se, na račun sončne svetlobe, povrneta tudi lesk in sijaj, tako kot telo se sprostijo tudi mišice okoli oči.

Varna vadba za oči

Idealen šport za urjenje očesnih mišic je namizni tenis, ko morajo oči nenehno potovati za žogico. POUDAREK: Tudi kdor redno teče, kolesari, plava in telovadi, naredi veliko za mladostne oči. 

V varnih urah se udobno usedimo na prostor, obsijan s soncem, zaprimo oči in se za 10–15 minut prepustimo sončnim žarkom. Med sončenjem od časa do časa rahlo zaokrožimo z zrklom in nekoliko premaknimo glavo, tako da se bo vpadni kot svetlobnih žarkov spreminjal. Občutimo, kako toplota prodira skozi oči in spodbuja prekrvitev. Najprimernejše za vajo je jutranje sonce. Pri naslednji vaji zabodimo pogled v daljavo in opazujmo nebo. Razpršena svetloba pomirja in sprošča ter je očem posebej prijetna. Jasno, bleščeče modro nebo pa dobro vpliva tudi na naše razpoloženje.

Več gibanja za zdrave oči

Čim bolj so oči prekrvljene, tem bolje so preskrbljene z vitalnimi snovmi. Najprimernejše sredstvo za dobro prekrvitev telesa pa je zagotovo redno ukvarjanje s športom. Gibanje uri tudi očesne mišice. Oči namreč dejavno spremljajo vsak gib in tako preprečijo togost mišic. Idealen šport za urjenje očesnih mišic je namizni tenis, ko morajo oči nenehno potovati za žogico. A tudi kdor redno teče, kolesari, plava in telovadi, naredi veliko za mladostne oči.