Nizka limuzina

Hyundai ioniq 6: Skoraj pri vrhu

Jure Urbančič
12. 5. 2024, 20.38
Posodobljeno: 12. 5. 2024, 20.38
Deli članek:

Hyundai je serijo Ioniq pred veliko leti začel bolj zadržano. Že petica pred časom je napovedala nov veter. S šestico, ki prihaja v elegantni obleki dolge in nizke limuzine, ni nič drugače. Ravno nasprotno, avto prepriča.

Jure Urbančič
Ioniq 6 je zaobljeni kupejevski družinski avto, ki se naslanja na povsem električni pogon.

Hyundai ioniq 6, še eden izmed električarjev? Že pri odpiranju vrat, najpozneje pa takrat, ko se vanj usedete, vas prevzame občutek, da s tem avtomobilom pri Hyundaiju mislijo popolnoma resno. Resno pomeni avtomobil na najvišji ravni, z odličnimi lastnostmi v vseh kategorijah.

Še najtežje delo so imeli oblikovalci zunanjosti. Nizek sprednji del zaradi odsotnosti bencinskega agregata spredaj prav sugerira uporabo oblikovnih elementov kot pri avtomobilu z zadaj nameščenim agregatom. Koga bi si najraje narisali v domačo garažo, če ne nemške legende. Tu so si morda izposodili zadek, kjer široka letev z lučmi, položen pokrov in spojler ne pustijo prav veliko dvomov. Kocke so Hyundaijeve. Najdete jih povsod, od luči do volana. Avtomobil ni mersko podcenjen, niti po dolžini s 4855 milimetri, še manj po širini s 1880 milimetri, nataknili so mu dovolj velike pnevmatike in ga umestili v višji razred.

Jure Urbančič
Zadek nesporno spominja na nemški športni avto, kockasti elementi luči pa so zelo prepoznaven element modelov Ioniq.

Prostorna in malce drugačna notranjost

Posebno noto čutimo tudi znotraj. Usnje je nekaj razredov višje kakovosti, kot smo vajeni v enostavnejših hišnih modelih. Kombinacija stikal in matiranega laka, svetle notranjosti, velikih in kakovostnih zaslonov, z zelo dobro končno izdelavo izžarevajo natančno to. Prostornost ioniqa 6 ni vprašljiva. Četudi ima močno prirezano streho, sta zadaj sedenje in vstop udobna. Ponudba električnega odmika in primika sedežev za lažji vstop in izstop, sedežne ventilacije, visokega udobja, vzvratna ogledala s kamerami so še pika na i.

Stikala za stranska stekla so vgradili samo v sredinsko konzolo. Na vratih ostaja samo upravljanje odpiranja. Za natančne nastavitve skrbi dovolj zapleten in docela logičen sistem menijev na že omenjenem centralnem zaslonu. Deluje kot podaljšek tistega izpred voznika. Pri podajanju informacij se naravno dopolnjujeta. Voznikov je oblikovno naslonjen na znan Hyundaijev način dveh krogov, ki vztrajata tako pri predstavitvi voznih podatkov kot tudi stranskih kamer pri menjavi pasov ali zavijanju. 

Armaturna plošča je kljub stikalom videti čista, pospravljena, reže za zračenje so organsko vtkane v njeno strukturo. Rebra so osvetljena, debel pas med svetlobo spodaj in zgoraj pa predstavlja mreža za zvočnike. Zvočna kulisa je nadvse prijetna, čeprav se nismo znebili občutka, da polna glasnost vseeno pazi na naš sluh.

Ni jih bilo malo, ki so se spraševali, ali je pod zadnjim pokrovom dejansko agregat. Tako zelo dobro so Hyundaijevi oblikovalci uporabili priznano kombinacijo oblikovnih prvin. Prtljažnik je sicer limuzinski ali kupejevski, kjer se odpira zares samo pokrov brez stekla in z visokim robom, a še z uporabno prostornino. Nekaj prostora je tudi spredaj v tako imenovanem frunku.

Jure Urbančič
Notranjost je lična in urejena, s precej digitalne navdahnjenosti.

Futurizem na vsakem koraku

Vzvratna ogledala ali kamere? Izbira je vaša, predlagam kamere, avto je enostavno videti bolj sodoben. Veliko kritik smo slišali na račun izvedbe kamer na stranskih vratih. Oblikovanje je samosvoje, deloma prosojna plastika, ki odkriva drugo plastiko. Kamere tudi same po sebi niso tako majhne. Vseeno, pogled nazaj prek zaslonov res zahteva malo privajanja, a hitro pride v kri. Lažje je oceniti oddaljenost mimovozečih s črtami, ki jih ponuja programje, težje pa je oceniti stvari pri parkiranju.

Polnjenje smo večinoma izvajali prek bateriji prijaznejših počasnih polnilnic, kjer na primer s 66 odstotkov in okrog 270 kilometrov dosega po dveh in pol urah napolnite do konca (100 %) in pred vami je malo manj kot 450 kilometrov dosega. Govorimo o ioniqu 6 z večjo baterijo in štirikolesnim pogonom ter pri relativno hladnem vremenu. Verjamemo, da se doseg precej dvigne, ko se dvignejo tudi temperature. Ioniq 6 podpira do 200 kW polnjenje.

Avto je mogoče udobno voziti s porabo tik pod mejo 20 kilovatov na sto prevoženih kilometrov. Testna povprečja so se gibala med 16 in 24 kWh na sto kilometrov. Naš testni ioniq 6 je imel štirikolesni pogon z motorjema na obeh oseh, pri bateriji pa tako ali tako nimamo izbire, ker nam ponujajo samo večjo, kar je navsezadnje logično.

Z 239 kW največje moči in več kot 600 Nm navora ioniq 6 zmore doseči sto kilometrov v 5,1 sekunde. Precej starinski način pojasnjevanja, da je to zelo hiter avtomobil, vseeno pa ni najhitrejši. Največja moč je pri tako velikih številkah v realnih razmerah malo manj pomembna. Pomembnejši sta podajanje moči ter izmenjevanje med prednjo in zadnjo osjo. Ioniq 6 to sporoča s posebnim prikazom, kjer vidite, kako je v določenih razmerah v dejaven pogon avtomobila vključena sprednja ali zadnja os.

Jure Urbančič
Zunanja ogledala so kamere, ki prenašajo sliko na zaslon v notranjosti.

Naravnan na udobje

Od tu lahko takoj preidemo na vožnjo. Volanski obroč z dvema prečkama nakazuje, da je avtomobil namenjen predvsem udobni vožnji. Njegov odziv res ni oster, ponuja pa pravšnjo količino natančnosti, da vožnja po podeželju ni napor. Na takšni cesti odkrijete še drugo odliko tega električarja. To je nadvse dobro nastavljeno vzmetenje.

Kockasti ioniq 6 se zdi bolj samosvoj in vozniku na kožo pisan avtomobil kot brat z manjšo številko na koncu. Kljub samosvojosti obvlada družinsko vožnjo. Doseg je dovolj dober, poraba ni prevelika, avtomobil je videti odlično in sosedje bodo dolgo ugibali, katera nove znamke je. Vožnja je popolnoma neutrujajoča, če odmislimo predpisane dodatke z opozorilniki za to ali ono. Prva izbira? Zagotovo na prvih treh mestih za družinski električen avto. Tudi zaradi cene, ki ni majhna, ni pa astronomsko visoka.

Jure Urbančič
Prtljažnik meri spodoben 401 liter.

Tehnični podatki:

PLUS IN MINUS

+ oblika, kakovost izdelave in materialov, vzmetenje, udobje, prostornost, zanimivi dodatki

– navajanje na posebnosti, kot so digitalna vzvratna ogledala

motor: število motorjev - 2; moč - 239 kW; navor 605 Nm;

baterija:; kapaciteta - 77,5 kWh; moč polnjenja (DC) - 235 kW; čas polnjenja (20 %–80 %, DC) - 19 min; mere (d/š/v) - 4855 x 1880 x 1495 mm;

medosna razdalja - 2950 mm;

pospešek - 5,1 s do 100 km/h;

najvišja hitrost - 185 km/h;

poraba WLTP - 14,3 - 16,8 kWh/100 km; doseg - 522–610 km (kombinirano);

masa - 2095 kg; nosilnost - 2520 kg ; skupna dovoljena masa priklopnega vozila - 1500 kg ;

prtljažnik - 401 liter; sprednji frunk - 45 litrov;

cena osnovnega - 59.550 evrov, cena testnega - 60.700 evrov.

Jure Urbančič
Ker spredaj ni klasičnega motorja, so proizvajalci začeli prostor uporabljati za odlaganje stvari, kot so denimo polnilni kabli.