PREVOZI

Po morju hitro in enostavno med kraji slovenske Istre

C.U.
29. 7. 2021, 12.12
Posodobljeno: 29. 7. 2021, 12.15
Deli članek:

Na slovenski obali je zaživela nova platforma, ki podobno kot številni kopenski sistemi, omogoča povezovanje imetnike vozil, v tem primeru plovil in uporabnike, ki lahko zdaj enostavno kar po morju potujejo med kraji v slovenski Istri.

profimedia LIZA MAJA
slovensko morje

Če dopustujete na slovenski obali lahko zdaj svojo turistično izkušnjo dodatno popestrite ali izboljšate s pomočjo novega sistema, ki je zaživel v začetku meseca julija. V osnovi gre za opravljanje klasične taksi službe ali pa sodobnega Uber sistema, le da gre za vožnjo in transport po vodi in da gre za produkt, ki je plod izključno slovenskega dela in znanja. Nova aplikacija oziroma platforma Wayv povezuje imetnike plovil, ki ponujajo prevoze, in uporabnike, ki si želijo s čolni na hiter in enostaven način potovati med kraji v slovenski Istri. 

Promocijski material
Po slovenskem morju vas bodo zapeljala različna plovila

Obvezni pogoji za vse sodelujoče prevoznike je ustrezen izpit in oprema, sklenjeno zavarovanje potnikov ter registrirana gospodarska dejavnost. Osnovni namen projektne ideje je razvoj prometne povezave med kraji ob slovenskem morju, kar omogoča dodaten vir prihodka ribičem in obstoječim ponudnikom morskih prevozov. Gre tudi za razbremenitev obstoječih prometnih tokov po kopnem ter lažjo in regulirano dostopnost do zavarovanih območij, nenazadnje pa tudi za lepo obogatitev turistične ponudbe.

»V Turističnem združenju Portorož smo se projektu pridružili, ker smo v njem videli zelo veliko dodano vrednost za obogatitev turistične ponudbe v slovenski Istri,« je o projektu povedal mag. Aleksander Valentin, direktor Turističnega združenja Portorož.

Promocijski material
mag. Aleksander Valentin, Mitja Vatovec, Arturo Steffe in mag. Patricija Gržinič

Direktor podjetja Emigma Mitja Vatovec, kjer so osnovali obe aplikaciji, tako tisto za uporabnike kot tudi tisto za ponudnike, ob tem poudarja, da ne gre zgolj za aplikaciji, ampak za vse aktivnosti, ki so v zadnjih dveh letih potekali na tem področju. »Od izobraževanj, številnih delavnic, kjer so se ljudje poučili o tem, kaj sploh potrebujejo za prevoz po morju, veliko aktivnosti je bilo na področju promocije in nenazadnje tudi sam razvoj aplikacije, ki je trajal skoraj dve leti.« K temu dodaja, da je uporaba zelo enostavna, dejstvo, da oddate povpraševanje pa še ne pomeni, da se na vožnjo že vežete. 

»Uporabnik v aplikacijo vpiše, kam si želi na slovenski obali. Imamo 19 točk po slovenski obali, kjer je varno vplutje in kje je njegovo izhodišče, določi, kdaj ga pride plovilo pobrati in število potnikov. Z drugo aplikacijo pa ponudnik sprejme povpraševanje, določi ceno, ki jo vsak prevoznik sam izbere. Ko odda ponudbo, uporabnik dobi ponudbo s fotografijo plovila in predvidenim časom prevoza. Ko potrdi ponudbo in vpiše številko kartice se nakup zgodi. Logika je enostavna, za njo pa se skriva zahteven algoritem, ki vse skupaj omogoča.«

Promocijski material
Direktor podjetja Emigma, kjer so razvili obe aplikaciji, Mitja Vatovec

S tem se strinja tudi Arturo Steffe, eden izmed priključenih ponudnikov, pa je navdušen predvsem nad interaktivnostjo ponudbe, a dodaja, da ponudniki niso dolžni sprejeti vsake ponudbe. »Aplikacija je za uporabnika, potnika, zelo enostavna, mi kot ponudniki pa imamo tudi to možnost, da povpraševanje sprejemo ali ne. Oziroma da ponudbo prilagodimo. Gre za zelo interaktivno stvar, a ko uporanik sprejme mojo ponudno, sem dolžan vožnjo izpeljati.«

Platforma je na slovenski obali že na voljo, za prevoze pa so se odločili že številni uporabniki, zaradi česar sogovorniki verjamejo, da se bo le-ta odlično prijela. Vožnje bodo na voljo skozi celo leto, seveda pa je pričakovano, da se bo za uporabo takšnih prevozov največ uporabnikov odločilo ravno v času poletne turistične sezone. Zaenkrat je transport omogočen zgolj po različnih točkah po slovenski obali. Ob tem pa Vatovec poudarja, da so dobili že kar nekaj povpraševanj z italijanskega dela tržaškega zaliva in s strani zahodne hrvaške Istre, zato ne izključujejo možnosti, da bi se takšni prevozi lahko v prihodnjih letih tudi razširili.