Zanimivosti

Obrtnice in podjetnice praznovale dan žena na poseben način

Oglasno sporočilo
6. 3. 2020, 12.57
Posodobljeno: 6. 3. 2020, 13.04
Deli članek:

Postojna, 5. marec 2020 – Dneva obrtnic in podjetnic, ki ga je še pred dnevom žena danes organizirala Obrtno-podjetniška zbornica Slovenija v Hotelu Jama v Postojni, se je udeležilo 100 obrtnic in podjetnic. Udeleženke so od priznanih strokovnjakinj izvedele, kako zgradimo osebno blagovno znamko, kako oplemeniti svoj denar in kako poskrbeti za zunanji videz.

Branko Meh, predsednik OZS, je na dogodku poudaril pomen žensk v obrti in podjetništvu. »Ženskam v obrti in podjetništvu ni lahko, saj so poleg tega še v vlogi mame in gospodinje. Tudi država bi morala posebno pozornost nameniti prav ženskam v obrti in podjetništvu. Po vzoru današnjega dogodka bi morali imeti tudi dogodek za moške,« je še dejal Meh.

O ženskah in denarju je govorila Ana Vezovišek, specialistka za financiranje. Po njenih izkušnjah je najtežje kombinirati poslovne in osebne finance. Udeleženkam je predstavila, kaj so to močni finančni temelji. ”Ko nam gre dobro, moramo investirati v razvoj podjetja. Bistveno je, da znamo realno načrtovati,” pravi Vezovišek. Raziskava kaže, da je v Slovenije, 51 odstotkov ljudi na področju financ v t.i. fazi otroka. To pomeni, da živijo iz meseca v mesec in da ne uspejo ničesar privarčevati. Najbolj nevarno je, če z denarjem izpolnjujejo svoje želje, ne pa svojih potreb. Pri finančni zrelosti je pomembno tudi, da imaš pregled, koliko na mesec porabiš. Da odpraviš finančni stres, je treba osvojiti sistem treh vreč denarja. ”V transakcijski vreči mora biti toliko denarja, kolikor ga potrebujemo vsak mesec. Obrtnica in podjetnica si mora 1. v mesecu nakazati plačo v višini zneska, kolikor mesečno porabi. V t.i. likvidnostno vrečo mora dati 12-kratnik transakcijske vreče. V tretji, naložbeni vreči pa naj bo denar, ki je presežek in ga lahko plemenitimo,” svetuje Vezovišek. Po njenih izkušnjah avto pri Slovencih zajeda velik del družinskega proračuna. ”Ali imate vi nadzor nad denarjem, ali pa ima denar nadzor nad vami,” je še prepričana finančna strokovnjakinja.

Da je zunanja podoba zelo pomembna za posameznika, pa je poudarila Lea Pisani, strokovnjakinja in svetovalka za celovito podobo osebnosti. Pisanijeva je obrtnice in podjetnice pozvala k trajnostnim nakupom, saj za proizvodnjo oblačil porabimo ogromne količine vode.Moški se praviloma bolj formalno oblačijo in imajo tudi manj zgrešenih nakupov oblačil kot ženske, poudarja Pisanijeva, ki opaža, da je tudi v poslovnem svetu vse več sproščenosti pri oblačenju. Pet zlatih pravil kulture oblačenja po mnenju Pisanijeve so, da planiramo nakupe, da kupujemo na začetku sezone, ko so na voljo še dobri kosi ter da nakupujemo komplete usklajenih oblačil. ”Obleka nam pomaga boljše živeti in hitreje priti do cilja,” pravi Pisanijeva.

O kreiranju osebne blagovne znamke pa je govorila strokovnjakinja za blagovne znamke Katja Tomič Pintar. Grajenje osebne blagovne znamke po njenem ne smemo prepustiti naključju. Svojim vrednotam, ki sooblikujejo osebno blagovno znamko, pa je po mnenju Pintarjeve treba slediti tako v osebnem kot poslovnem življenju.

O pravilih in smernicah ličenja pa je govorila vizažistka Tina Vrhovnik. Osnova vsakega dobrega make-up-a je lepa koža. Vrhovnikova pravi, da je pomembna tudi dobra podlaga, zato je potrebno uporabiti kvaliteten puder.

Udeleženke srečanja so se sicer strinjale, da je za ženske pogosto težko usklajevati posel in družinske obveznosti.