Znani zdravilec v zaporu

Boleče izpovedi žensk: odločile so se spregovoriti in svet je ob tem obmolknil

P.K.
22. 12. 2018, 20.35
Deli članek:

Javnost v Braziliji je pred kratkim doživela velik šok, ko je priljubljenega 76-letnega zdravilca na televiziji spolnih zlorab obtožilo deset žensk.

Dreamstime
Naš sogovornik, duhovni učitelj Tomaž Flegar, poudarja, naj se ljudje, ko iščejo zdravilce, ravnajo po tem, kaj jim sporočajo občutki.

Zdravil naj bi celo nekdanjega predsednika ZDA Billa Clintona in nekdanjega brazilskega predsednika Luiza Inacia da Silvo. Zdaj se srečuje z zelo resnimi obtožbami. 

Brazilskega zdravilca Joaa Teixeiro de Fario, bolje poznanega pod vzdevkom John of God (»Božji Janez«), ki se opisuje kot »spiritualni kirurg«, so ženske pred nekaj dnevi obtožile spolnih zlorab. Žrtve so povedale, da naj bi se nanje spravil v njegovi kliniki v kraju Abadiania v brazilski zvezni države Goias. 

Zlorabe, ki naj bi jih prizadejal ženskam, mečejo senco na celotno njegovo delo – pomoč, ki jo je do zdaj nudil številnim po svetu, zdaj meni javnost. »Če obtožbe zoper zdravilca držijo, to prinaša pomembno sporočilo za vse nas, ki iščemo pomoč in se obračamo na bioterapevte in druge alternativne zdravilce. S tem, ko je to storil, sta razvrednotena cela njegova pojava in aktivizem, tako to čutim jaz. Ljudem se bo ob tem razprlo mnogo vprašanj. Sama trenutno, še v afektu informacije o spolnih napadih, pravim, da je res pomembno, ko se odločamo za obisk raznih zdravilcev, da jih izbiramo previdno,« za nas časopis na račun dogajanja izjavi Dora M., Primorka, ki je z možem v Braziliji že obiskala Johna of Goda.

Njima je pomagal

»Moj stik z njim je bil sicer pozitiven. Z možem sva pri njem iskala opolnomočenje, saj sva se oba znašla v hujši zdravstveni krizi. Naredil nama je duhovno intervencijo – spiritualni poseg in oba sva v trenutku, ko naju je imel v 'obdelavi', tudi čutila nekaj posebnega. Najino zdravje po tem res ni imelo več tako hudih padcev. A danes, ko se soočam s tem, kaj naj bi storil ženskam, imam mešane občutke. Najraje bi videla, da ga ne bi obiskala, v meni se razpira rana. Ne želim imeti opravka s človekom, ki seje zlo,« je dejala.

S Tomažem Flegarjem, duhovnim zdraviteljem in učiteljem, ki svoje učenje in zdravilne lastnosti črpa iz vsakdanjega življenja, poskušamo govoriti v smeri, ki jo je nakazala naša primorska sogovornica. Flegarja najprej vprašamo, kako naj človek postopa v nameri, da si poišče pomoč v stiski, in ko razmišlja, da bi obiskal zdravilca. »Svetujem, naj se ljudje ravnajo po občutku. Dobro je, da poslušajo to, kar se jim dogaja, tako znotraj kot zunaj telesa, torej tudi v življenju na splošno. V splošnem velja, da če se čuti dobro, je dobro in obstaja razlog, zakaj je tako,« pove uvodoma.

Wikipedia
Johna of Goda je vsaj deset žensk obtožilo spolne zlorabe. Moški je zdaj za zapahi. Očitke zavrača.

Mnenja drugih

»Ljudje sami najbolje vemo, kaj je za nas dobro, in samo zato, ker je nekoga priporočil prijatelj, znanec ali kdorkoli drug, ni dobro brezglavo slediti temu, saj se ljudje pri izbiri odločajo glede na to, kako se nekaj zdi njim samim.« Sogovornik pravi tudi, da lahko veliko izluščimo tudi iz tega, kar se dogaja v našem življenju, ko se odločamo, kam bomo šli. Včasih nam življenje na zanimiv način prepreči, da bi nekam prišli. Vendar pa tudi tukaj ni dokončnega odgovora. V tem primeru lahko to pomeni, da se preveč zanašamo na mnenja drugih in sledimo poti, ki ni za nas dobra, ali pa da se moramo v življenju bolj potruditi, da dobimo oziroma pridemo tja, kamor smo namenjeni.

»Na primer, na poti tja se nam pokvari avto ali se nam pripeti neka druga nevšečnost. To bi lahko pomenilo spet dvoje – da nam ni namenjeno ali pa da se moramo bolj potruditi. Pri vsem tem ni jasnih znakov, kot to beremo v knjigi ali v zakonu, temveč je treba poslušati občutek, in če občutek, ko odstranimo ves strah, zmedo, ali karkoli je ovito okoli njega, še vedno kaže v pravo smer, potem je dobro, da gremo tja, kamor smo namenjeni.« Glede prave izbire pa pravi, da smo po navadi, ko je izbira prava, vodeni, da se stvari zgodijo tako, kot se morajo, in svetuje, »da si ob tem, kar čutimo, zaupamo«.

Kako naj razumemo njegova dejanja

Duhovni učitelj in zdravitelj Tomaž Flegar nam pove še, da je tudi sam imel stik z brazilskim »Božjim Janezom«. »Za zdravilca je bil John of God izbran s strani duhovne inteligence, ki mu je tudi povedala, naj gre v Abadianio in tam postavi zdravilski center in da ga bo obiskalo na milijone pomoči potrebnih. Seveda ljudje k njemu pridejo zaradi tega, kar prihaja skozi njega, in ne zaradi njegove osebnosti in obnašanja,« pove Flegar.

»To, kar naj bi se zgodilo v njegovem primeru, če je to zares naredil, je to storil kot posameznik, kot njegov individualni izraz. Torej kot John, in ne kot zdravilna bitja, ki prihajajo skozi njegovo zdravilno polje. Njegova dejanja, če so se res zgodila, moramo torej razumeti v tej luči; v luči tendenc in nagnjenj, ki so našle svoj izraz v njegovi osebnosti, nikakor v zdravilni energiji in bitjih, ki so samo tukaj, da podpirajo človeka in njegovo dobrobit,« pojasni.

Vse se da pozdraviti

Naš sogovornik še izpostavi, da ni prav, da ljudje, ki nudijo pomoč, podporo, izkoriščajo tiste, ki pomoč iščejo. »Tako bom rekel, kadarkoli kršimo ljubečo naravo sočloveka in njegovih lastnih interesov, ga lahko zlomimo, mu odvzamemo del njegove resnice in ga globoko travmatiziramo. Ko človek pride k nekomu in iskreno prosi za pomoč, se s tem odpre jedro prosilca, njegovo bistvo, in če zdravilec s tem jedrom ne ravna pazljivo, če gre prek njegovih mislih, čustev in čutenja, zaznavanja sveta, tega, kar je, lahko to na prosilcu pusti hude posledice, ki ga lahko zaznamujejo za vse življenje,« razlaga duhovni učitelj in zdravilec.

Flegar še pravi, da se tudi take globoke travme sicer da pozdraviti, vendar pa ne hodijo ljudje k zdravilcem, da bi potem bili še bolj odmaknjeni od sebe. Do globokega celjenja rane lahko pride že zaradi pogovora o travmi ali opravičila tistega, ki je je travmo povzročil. »Ker pa je včasih rana zelo globoka, je potrebno zdravljenje tudi na energijskem in duhovnem nivoju. Vsekakor pa tudi ta, ki je grobo prešel mejo posameznika, potrebuje globoko zdravljenje tega, kar povzroča to neželeno delovanje, seveda pa tudi odmik od tega, kar zlorabo povzroča,« zaključi.