Sejem IFA

Elitizem (skoraj) nikoli ni prinesel napredka

Marjan Kodelja
11. 9. 2016, 18.40
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Karizmatični šef Mercedesa Dieter Zetsche si je vzel trenutek svojega dragocenega časa, da nam je na hitro in ne ravno najbolj prepričljivo predstavil svoj pogled na povezljivost med vozili.

Kitajci so tudi za Mercedes pomembni kupci, zato bodo med prvimi imeli možnost uporabljati funkcijo mobilne pisarne.

Na prvi vtis vse lepo in človek ima prav. Bodisi avto ves čas stoji na parkirnem mestu in tozadevno nimamo od njega ničesar bodisi smo v njem ujeti v jutranji konici, a v njem težko odgovorimo celo na pošto. Zato si je Mercedes zadal cilj spremeniti ga v mobilno pisarno ter v osebnega trenerja za dobro počutje, prav ste prebrali, kajpada v maniri njihove klientele.

Pisarna in sedalo, ki skrbi za počutje potnikov

Avtonomno vozilo bo lahko skočilo po špecerijo, odpeljalo otroke v šolo in podobno. Nekateri jih že imajo. Limuzine z zasebnimi šoferji.

Pohvalo je sicer, da bo nekaj od tega vgrajeno oziroma je že v enem modelu serije E. Skupaj z Microsoftom so razvili, kar bi lahko imenovali mobilna pisarna, vendarle bolj kot ne z omejenimi možnostmi. Odgovarjanje na pošto, prebiranje dokumentov in podobno. Stvar gre bolj na rovaš Microsofta kot omenjene avtomobilske firme. Druga zadeva je sedalo, ki po »nekem« preverjenem načinu v rednih časovnih intervalih spreminja naklon sedeža in ledvenih delov. Vgradili so masažni kavč, ki ga srečamo v večini nakupovalnih središč in letališč, v avto!

Povej, kje je prazen parkirni prostor

Že dolgo govorimo o povezljivosti med vozili, predstavniki avtomobilistične industrije so že večkrat sedeli za isto mizo in določili skupne smernice, vendar kot kaže, bo »povezljivost« stvar posameznega izdelovalca ter nezdružljiva. Dieter nam je tozadevno predstavil dve »funkcionalnosti«. Avto se pelje po mestni ulici, njegova tipala zaznavajo okolico, sistem podatek o prostih parkirnih mestih pošilja v sistem, od tam pa podatke sprejemajo vozila v bližini, katerih vozniki ravno takrat iščejo prostor za svojega jeklenega konjička. Super, mar ne? Druga stvar pa je storitev, ko poštar paket pusti v vozilu; za zdaj le v smartu. Če lastnik to želi in dovoli, potem »pošta« najde položaj vozila, pošlje tja poštarja, ta odklene prtljažnik (to lahko stori le enkrat) in pusti paket.

Lastovka še ne prinaša pomladi

»Softver« v svetu avtomobilizma brez hardvera ne reši nobene resnične težave. 

Do tu vse lepo in prav, ampak to ni povezljivost, ki si jo vozniki želimo. Niti približno ni dovolj, da ima eno ali obe možnosti nekaj Mercedesovih modelov, zadeva bo uporabna, ko se bodo med sabo znala pogovarjati vsa vozila. Šele tedaj bomo namreč lahko govorili o povezljivosti v avtomobilizmu, kajti informacij bo dovolj in uporabne bodo. Tako glede prostih parkirnih mest, pravočasnih podatkov o razmerah na cesti ter še marsičesa drugega. Kot kaže, pa je do tja še dolga pot.

Čas pa ne dela za avtomobilistično industrijo. Če se fantje ne bodo usedli za isto mizo, uskladili ideje ter dorekli skupnih standardov enega samega sistema, potem se bo zgodilo, kar se je pripetilo drugim industrijam. Pravočasni in uporabni podatki so vse in potrebujemo jih. Torej, če nam uporabnega sistema ne bodo ponudili oni, ga bo nekdo drug. Google ali pa kdo tretji!