Piše: Edvard Kadič

Kako dajati darila?

Edvard Kadič
11. 9. 2016, 11.40
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Verjetno si prav vsi želimo, da bi bila oseba, ki jo bomo obdarovali, iskreno vesela našega darila ter da bi jo naše darilo čim lepše in čim močneje spomnilo na nas. Gre za posebno obliko neverbalne komunikacije, s katero se lahko dotaknemo srca zelo neposredno.

profimedia
Vzemite si čas za odvijanje darila.

Kot zanimivost naj na začetku omenim, da sem med delom za eno od korporacij kot udeleženec sodeloval na zanimivem šolanju. Vsi, ki smo takrat sodelovali pri razvoju prodaje, smo se učili dajanja majhnih, praktično nič vrednih darilc strankam. Šlo je res za stvari, ki kažejo predvsem pozornost (in seveda odtisnjeno blagovno znamko).

Namen dajanja je bil dober stik s stranko in seveda vtisnenje blagovne znamke v njene misli. Šlo je za običajno »opremo« v prodaji, kot so potiskani blokci, svinčniki, obeski in podobne marketinške drobnarije. Vendar pa smo morali na treningu pokazati precej kreativnosti. Naš mentor je namreč zahteval, da pri vsaki predaji darilca svoji kolegici ali kolegu povemo nekaj, kar bo res dodalo vrednost temu, kar dajemo iz roke.

Kot vedno smo se v začetku predvsem smejali svojim domislicam, sčasoma pa smo postali precejšnji mojstri v tem, kako sicer poceni malenkostim primerno dodati vrednost tako, da obdarovanec to pozneje loči od ostale »šare« in mu ostane kot lep opomnik na naš stik z njim.

Z omenjeno izkušnjo sem želel predvsem približati dejstvo, da ni pomembno le kaj podarjamo, temveč tudi kako to naredimo. V nadaljevanju se bom zato dotaknil nekaterih pravil, ki jih je dobro upoštevati, da se bo vaše darilo res dotaknilo srca osebe, ki bo vaše darilo prejela.

Kaj pa denar?

Vrednost darila je verjetno najmanj pomembna stvar pri obdarovanju.

Najprej se dotaknimo podarjanja denarja. Jaz sem do podarjanja denarja nekoliko zadržan. Zdi se mi, da s tem, ko podarjamo denar, na tihem sporočamo, da nimamo časa ali pa si ga ne nameravamo vzeti za resen razmislek. Denar je zelo priročno sredstvo za odpravo skrbi v zvezi z darili. V izogib takšnim pomislekom imamo dandanes na voljo različne bone, s katerimi prejemnik v trgovskem središču ali kompleksu lahko potem sam izbere darilo. Res pa je, da je denar v nekaterih primerih lahko zelo dobrodošlo darilo. Ko denimo nekdo zbira sredstva za potovanje, kakšno dražje oblačilo ali varčuje za nakup nove opreme za stanovanje.

Sporočilna vrednost

Potem je tukaj vrednost darila. To je verjetno najmanj pomembna stvar glede daril. Napišite pesem, narišite kaj, specite torto ali kupite prstan pri Tiffanyju. Ni razlike v sporočilni vrednosti, mogoče bo z leti celo vaša slika veliko več vredna kot prstan. Gre za pozornost, ki jo darilo sporoča, in ne za nominalno vrednost, ki jo ima. Prav zato je tako pomembno, da res dobro razmislite in si vzamete čas, preden darilo izberete.

profimedia
Darila skrbno zavijte.

Pomembne so želje

Dobro je, da podarite kaj, kar si oseba želi. Da boste to poznali, morate biti pozorni med pogovori. Po navadi se to razkrije ob pogovorih o anekdotah, spominih in družabnih dogodkih, seveda pa bo vrednost darila dodatno okrepila vaša izvirnost. Denimo recept za zanimivo jed, ki jo bosta skuhala skupaj?

Ljudje imamo pri darilih praviloma raje izkušnje kot stvari.

Glede izvirnosti še to: ljudje imamo praviloma raje izkušnje kot stvari. Saj veste, kaj pravijo modri, v grob bomo odnesli spomine, vse ostalo pa ostane tukaj. Torej so izkušnje, kot je bon za obisk pri kozmetičarki, maserju ali za tečaj vrtnarjenja, po navadi veliko bolj zaželena darila kot kakšna materialna stvar. Seveda ne pozabimo, da so tudi knjige ali glasbene zgoščenke prav tako izkušnja. Seveda, če so dobro izbrani. Če je le primerno, razmislite tudi o darilih za izkušnje, ki jih lahko delite z obdarovanko ali obdarovancem. Obisk koncerta, gledališča ali kakšne redke razstave je lahko še kako primerno darilo.

Ne pozabite na embalažo

Pri obdarovanjih je vedno prav poseben trenutek takrat, ko se darilo odvija. Zato prav posebej pazite na embalažo in na to, kako bo vaše darilo zavito. To pomeni, da naj bo darilo v vsakem primeru zavito, tudi če je majhno, tanko ali če ga lahko spravimo kar v ovojnico. Pač zavijte pisemsko ovojnico. Najprej skrbno izberite primerno ovojnico, nato pa še ovojni papir zanjo. Če vam pri tem pomagajo v bližnji cvetličarni, tudi prav. Vendar pa bodite vi tisti, ki se odločate o tem, kateri papir in aranžma je pravi. Vi namreč poznate osebo, ki ji nekaj podarjate, in ne prijazna uslužbenka v cvetličarni.

profimedia
Pazite na pravi tajming.

Pazite na čas

Pazite tudi na pravilno izbiro časa. Veliko bolje je, da ste v trenutku predaje darila sproščeni in veseli, kot pa da se mudi ali da bo ravno takrat zazvonil telefon. Sicer slednjega res ne morete popolnoma izločiti, lahko pa vnaprej s šaljivim glasom omenite, da naj dotični »… za trenutek odloži delo in telefon«

Prav tako pomislite, da bo dovolj časa tudi za odpiranje darila. Potem pa je tukaj še sporočilo. V uvodu sem omenil svojo izkušnjo s šolanja. Vendar ne mislim, da moramo to početi kar vsevprek. Včasih pride prav, vendar pa bo pametna izbira voščilnice z lepo mislijo večinoma kar dovolj. Še bolje je, če si sami zamislite kakšno lepo voščilo ali posvetilo, ga lastnoročno napišete na list papirja in ga priložite darilu.