Piramida in trideset stavb

Najstnik našel pozabljeno majevsko mesto

ud
14. 5. 2016, 18.53
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59

Deček, star petnajst let, je odkril dolgo pozabljeno starodavno majevsko mesto z uporabo Google Eartha in ozvezdja. Mesto se je skrivalo globoko v zaraščenem gozdu v osrednji Ameriki. Odkrili so tudi piramido.

wikipedia
William Gadoury s satelitskimi slikami

William Gadoury, najstnik iz Quebeca, trdi, da je odkril majevsko mesto s pomočjo astronomije in današnje tehnologije. Mladostnik z izrednim zanimanjem za starodavno ljudstvo Majev je analiziral 22 majevskih ozvezdij in ugotovil, da so postavili vseh svojih 117 mest glede na položaj zvezd. To je prvi takšen primer, ko je raziskovalec našel povezavo med zvezdami in lokacijo starodavnih mest. Gadoury je med svojo raziskavo spoznal, da je ena zvezda v ozvezdju brez mesta.

Mesto

Če njegova teorija drži, bi moralo biti pogrešano mesto na oddaljeni lokaciji na polotoku Jukatan v Mehiki. Uporabil je satelitske slike kanadske vesoljske agencije in zemljevide Google Eartha ter določil točno lokacijo, kje bi mesto moralo biti. Tako je našel piramido in okoli 30 starodavnih stavb, ki so se skrivali v gostem gozdu. "Obstajajo linearne funkcije, ki nakazujejo, da je nekaj pod temi veliki krošnjami," je dejal najstnik. "Dovolj predmetov je, da lahko trdim, da je vse to postavil človek," je še dodal.

K’aak Chi

Gadoury je to dolgo izgubljeno mesto poimenoval K’aak Chi – Usta ognja. Najverjetneje je to eno izmed petih največjih mest, ki so ga ustvarili Maji. Najdba je mladostniku prinesla ogromno pohval vesoljskih agencij v Kanadi in na Japonskem, prav tako ga je pohvalila Nasa. V svojem mestu Quebecu je postal celo lokalni junak.

Komentarji

"Pri Gadouryjevem projektu je fascinantno to, kako zelo se je poglobil v svojo raziskavo. Da je povezal lokacije zvezd z lokacijo izgubljenega mesta samo s pomočjo satelitskih slik na zelo majhnem območju, ki je celo pokrito z zelo gosto vegetacijo, je neverjetno," je dejal Daniel de Lisle iz Kanadske vesoljske agencije. Mladi znanstvenik, ki so ga starodavne civilizacije začele zanimati po majevski teoriji o koncu sveta leta 2012, je bil navdušen nad svojim odkritjem. "Nisem razumel, zakaj so Maji gradili mesta stran od rek in ostalih voda – ob stranskih lokacijah ob gorah. Morali so imeti neki razlog, in ker so tako zelo častili zvezde, sem dobil idejo. Bil sem zelo presenečen in navdušen, ko sem ugotovil, da se zvezde ujemajo z velikimi majevskimi mesti," je dejal. Džungla, v kateri so objekte odkrili, ni bila nikoli raziskana. Tudi to, da bodo prišli do mesta, ne bo lahka naloga, saj je na eni izmed najbolj oddaljenih in nedostopnih lokacij. Poleg tega bo zelo drago. Najstnik pa že komaj čaka, da si bo ruševine lahko ogledal na lastne oči.