Zanimivosti

Bomo leta 2013 odkrili drugo Zemljo?

S.R.
28. 12. 2012, 19.12
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52

Glede na to, da smo od leta 1995 pa do danes odkrili več kot 800 eksoplanetov (novoodkritih planetov izven osončja), mnogi astronomi pravijo, da je odkritje Zemlji podobnega planeta le vprašanje časa.

Napovedujejo celo, da bomo takšen planet odkrili že leta 2013. Znanstveniki so sicer z vsakim letom bliže odkritju ''druge Zemlje''. V zadnjih letih so namreč odkrili kar nekaj planetov s pravimi temperaturami in podobne velikosti, kot je naš planet, a zaenkrat planeta, ki bi združeval vse Zemljine lastnosti (tekoča voda, zrak, prave temperature) še niso našli. A pri 200 milijardah zvezd in vsaj 50 milijardami planetov samo v Mlečni cesti, astronomi verjamejo, da obstajajo tudi planeti, podobni Zemlji. Če v obzir vzamejo tezo, da je eden izmed 10.000 planetov podoben Zemlji, potem bi takšnih planetov moralo biti okoli pet milijonov.

Glede sredstva za odkritje druge Zemlje pa velika večina stavi na Keplerjev teleskop, ki je od izstrelitve leta 2009 že opazil 2.300 potencialnih kandidatov. Vprašanje pa obstaja, kaj storiti po te, ko odkrijemo drugo Zemljo? Mnogi znanstveniki upajo, da bi tovrstno odkritje spodbudilo človeštvo k potovanjem v globine vesolja.