Igralka, pevka in za mnoge fatalna ženska, ki se pri svojih 46 letih lahko pohvali z mladostno postavo in videzom, je vrsto let skrivala, da je na svoj 41. rojstni dan dobila grozljivo diagnozo: rak na dojki. Ko je plesala v šovu Zvezde plešejo, pa je svojo skrivnost razkrila in povedala, da si je pomagala z alternativnimi pristopi. In vse od takrat, minilo je skoraj že leto dni, Tina dobiva sporočila s številnimi vprašanji in prošnjami za nasvet. »Zdaj, v času koronavirusa, ko so obiski pri zdravnikih omejeni, ko so nekaterim od vas prestavili operacije na poznejši čas, ko tudi terapije pri različnih zdravilcih niso mogoče in so tukaj še ostale omejitve, ki jih je s sabo prinesel ta čas, pa je sporočil še več,« je povedala Tina, ki se je sicer potrudila z odgovori in se z nekaterimi ljudmi celo slišala po telefonu. Ker pa je teh prošenj vse več, se je odločila, da bo delila svoje nasvete, kako si ljudje lahko pomagajo, prek družbenega omrežja. Serijo nasvetov je poimenovala Nasveti iz moje zgodbe, obenem pa poudarja, da je po njenem mnenju pot do ozdravitve najbolj optimalna, ko gre alternativo zdravljenje z roko v roki s klasično medicino.

ZA IMUNSKI SISTEM IN PROTI STRESU

Tako Tina podaja recepte za posebne napitke iz limon ali ječmena. Pomemben pa je tudi boj proti stresu. »Da prevelik stres, anksioznost, napetost, zmedenost misli, strah in zaskrbljenost niso dobri za nas in naše zdravje, vemo vsi. Ne le da se zaradi vsega tega ne počutimo dobro, tovrstna stanja dejansko vplivajo na zakisanost telesa, pojav vnetij, upad imunskega sistema. Vse to pripomore k nastanku in razvoju različnih bolezni. Torej si lahko pomagamo, da bolezen ne napreduje ali se stanje celo izboljša, če se naučimo obvladovati zgoraj našteto,« je dejala Tina in ponudila svojo rešitev: »Eden od preprostih načinov, ki se jih lahko nauči in izvaja vsak od nas, so dihalne vaje. Obstajajo različne vaje in tehnike. Jaz izvajam tri vaje, ki izhajajo iz pranajame, ki je, v kratkem opisu, jogijska tehnika kontroliranega dihanja.« 

4_tina gorenjak
Osebni arhiv
Tina Gorenjak

DIHALNA VAJA

Tina je opisala prvo dihalno vajo: »Gre za počasno, kontrolirano dihanje skozi nos. Na začetku si pomagamo s štetjem, pozneje nam to preide v notranji občutek in štetje ni več potrebno. Začnete lahko s počasnim vdihom, pri katerem počasi štejete do štiri, dih čisto malo zadržite in nato nadaljujte še počasnejši izdih, pri katerem štejete do šest. Ko je telo 'izpraznjeno', zadržite to stanje za nekaj kratkih trenutkov, preden spet vdihnete. Čez nekaj dni podaljšate vdih na pet in izdih na sedem. Sčasoma lahko vdihe in izdihe podaljšujete, še bolj umirjate. In pri tem se nikar ne napenjajte in naprezajte, namen je, da vas to čim bolj sprosti in ne obratno.«