Boeing 737 max

Znani so rezultati preliminarne preiskave letalske tragedije

S.R./STA
29. 3. 2019, 11.01
Posodobljeno: 29. 3. 2019, 11.05
Deli članek:

Preliminarna preiskava nesreče boeinga v skladu s pričakovanji kaže na težave sistema MCAS.

Profimedia
V tragediji je umrlo 189 ljudi.

Preliminarna preiskava nesreče boeinga 737 max v Etiopiji je pokazala, da se je sistem za avtomatično preprečevanje izgube vzgona letala (MCAS) aktiviral tik pred strmoglavljenjem letala. Ugotovitve temeljijo na podatkih o letu, ki jih beleži ena od črnih skrinjic. To je najtrdnejši znak doslej, da je sistem za avtomatično preprečevanje izgube vzgona letala slabo deloval tako v etiopskem letalu kot letalu indonezijske družbe Lion Air, ki se je ponesrečilo novembra lani. 

Ameriški strokovnjaki so v minulih dneh analizirali podatke, ki so jih zbrali njihovi etiopski kolegi. Do zaključka so prišli na četrtkovem zasedanju ameriške zvezne uprave za zračni promet (FAA). Ameriški proizvajalec letal Boeing je sicer napovedal, da je pripravil posodobitev programske opreme za nadzor leta pri letalih 737 max 8 in 9, zaradi katere naj bi prišlo do dveh hudih nesreč. 

Borba za nadzor

Preiskava lanske nesreče družbe Lion Air, v kateri je umrlo 189 ljudi, je pokazala, da sta se pilota borila za nadzor letala, ki je več kot 20-krat spustilo nos proti zemlji, pilota pa sta ga popravljala nazaj in vmes brskala po priročniku letenja z 737 max 8, ker nista vedela, kaj se dogaja. 

Poseben program v letalu je dobival napačne informacije od senzorja o tem, kam je usmerjen prednji del letala. Računalnik je dobil informacijo, da letijo pokonci, ter ocenil, da lahko pride do izgube vzgona in strmoglavljenja, zato je nos letala nemudoma obrnil navzdol. Pilota sta ga medtem skušala obrniti navzgor. Ni jima uspelo.