Dieselgate

Zaradi izpušnih plinov dobil 40 mesecev zapora

STA/B.K.
25. 8. 2017, 19.19
Posodobljeno: 25. 8. 2017, 19.20
Deli članek:

Ameriško sodišče je nekdanjega Volkswagnovega inženirja Jamesa Roberta Lianga obsodilo na 40 mesecev zapora in plačilo 200.000 dolarjev (167.860 evrov) denarne kazni zaradi vloge, ki jo je odigral v aferi z goljufanjem na testih izpušnih plinov. Gre za prvo obsodbo posameznika v povezavi z afero.

Profimedia
Afera "Dieselgate" se razpleta.

Sodišče je Lianga spoznalo krivega goljufije in kršitve zakona o čistem zraku. Očitke je inženir priznal septembra lani, zdaj pa mu je sodišče izreklo kazen.

Do tega je prišlo nekaj tednov za tem, ko je nekdanji Volkswagnov menedžer Oliver Schmidt priznal sodelovanje v goljufiji in zaroti. Schmidtu, ki so ga ameriške oblasti aretirale januarja v Miamiju, grozi do sedem let zapora in izgon iz države. Sodbo bodo razglasili 6. decembra.

Izgon bi po odsluženi kazni lahko doletel tudi Lianga, o čemer pa bo sodišče še odločilo. Je pa že potrdilo, da bo Liang dve leti po izpustitvi iz zapora pod nadzorom oblasti.

Liangova kazen je sicer precej ostrejša od tiste, ki jo je predlagalo tožilstvo. To je zanj zaradi sodelovanja v preiskavi predlagalo tri leta zapora in 20.000 dolarjev globe, medtem ko je Liangov odvetnik vztrajal pri letu dni pogojne zaporne kazni in hišnem priporu.

Nemški proizvajalec je septembra 2015 priznal, da je nekatere avtomobile z dizelskim motorjem opremil z goljufivo programsko opremo, ki je poskrbela za prikazovanje nižjih izpustov škodljivih plinov v času uradnih testiranj od realnih. Po vsem svetu naj bi bilo prodanih okoli 11 milijonov takšnih avtomobilov.

Škandal je doslej koncern stal 24 milijard dolarjev (21,4 milijarde evrov) - toliko je odštel za kazni, odškodnine in odkupe vozil. Odkup spornih vozil je med drugim ponudil kupcem v ZDA, kjer je prodal dobrega pol milijona takih avtomobilov.

V Evropi, kjer je bilo z goljufivo programsko opremo opremljenih devet milijonov vozil, je Volkswagen zanikal kršenje zakonodaje in kupcem ni ponudil odškodnine, le popravila. S slednjimi naj bi zagotovili, da bodo avtomobili skladni z okoljskimi predpisi. Decembra je shemo popravil že odobrilo nemško ministrstvo za promet, kar po oceni strokovnjakov zmanjšuje možnost za uspeh morebitnih tožb.