Okoljsko pogojena cena

Spor z Brusljem končan, Nemčija bo uvedla vinjete

G.G./STA
1. 12. 2016, 19.41
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Evropska komisija in Nemčija sta po večletnih razpravah danes dosegli dogovor o nemški shemi cestninjenja za osebna vozila.

Profimedia
Nemčija doslej ni poznala cestnine za osebna vozila.

Politični dogovor o pravičnem in nediskriminacijskem nemškem sistemu cestninjenja za osebna vozila sta dosegla evropska komisarka za promet Violeta Bulc in nemški minister za promet Alexander Dobrindt ob robu zasedanja prometnih ministrov EU v Bruslju.

Rešitev bo, ko bo v celoti izvedena, končala pravni spor glede načrtovane uvedbe cestnine za osebna vozila v Nemčiji. Predvideva namreč spremembe zakonov, ki bodo zagotovile skladnost nemškega sistema cestninjenja za osebna vozila z zakonodajo EU.

Nemška zvezna vlada bo po navedbah komisije sedaj sprejela spremembe zakona o infrastrukturi, ki uvaja cestnino za osebna vozila (PkW Maut), in zakona o davku na motorna vozila (KfZ Steuer) ter jih posredovala sozakonodajalcema v Nemčiji. Spremembe zakona o infrastrukturi bodo namesto sedanjih treh uvedle pet kategorij vozil, kar bo omogočilo boljše razlikovanje cestnine na podlagi okoljskih meril, so pojasnili v Bruslju.

Cena kratkoročnih vinjet se bo znižala v primerjavi s ceno letne vinjete in bo pod razmerjem 1:7,3. Za najbolj okolju prijazne avtomobile naj bi tako cena kratkoročne vinjete za 10 dni znašala samo 2,50 evra, kar je precej manj od petih evrov, kot je bilo prvotno predlagano leta 2015.

Davek na motorna vozila pa se bo ponovno spremenil, da bi se zagotovila posebej ugodna obravnava najbolj okolju prijaznih vozil v letnem davku na motorna vozila.

Te spremembe bodo odpravile vsakršno diskriminacijo na podlagi državljanstva ter zagotovile, da bodo nemške avtoceste ostale lahko dostopne vsem evropskim državljanom in zlasti čezmejnim delavcem.

Prvi korak k vseevropskemu sistemu cestninjenja

Dogovor je po komisarkinih besedah tudi pomemben prvi korak na poti k načrtom za vzpostavitev vseevropskega sistema cestninjenja, ki bo koristil enotnemu trgu EU.

Nemški zvezni minister za promet in digitalno infrastrukturo Dobrindt pa je izpostavil, da je zaračunavanje cestnine pravično, smiselno in ustrezno ter zagotavlja, da vsi vozniki ustrezno prispevajo k financiranju avtocest.

"Z infrastrukturnimi pristojbinami bomo okrepili načelo 'uporabnik plača' in olajšali prehod s financiranja infrastrukture z davki na financiranje s cestninami. To je pomembno sporočilo za celotno Evropo," je še dejal Dobrindt.