Radikalni islamizem

Zalivske države iz Kosova naredile valilnico terorizma

R.T.
27. 5. 2016, 13.43
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Kosovo, pretežno islamska in od leta 2008 po vojaški intervenciji ZDA in NATA delno priznana republika, je postalo valilnica radikalnega islamizma in plodovit teren za novačenje teroristov.

Reuters
Lokalne oblasti in zmerni imani krivdo valijo na mrežo ekstremističnih klerikov, ki jih financirajo sponzorji iz Savdske Arabije, Katarja, Kuvajta in drugih arabskih narodov.

Zahvala gre denarju, ki so ga tjakaj 'vložila' Zalivska kraljestva.

Kosovu gre nič kaj laskava lovorika za evropski narod, katerega državljani se najbolj številčno pridružujejo Islamski državi. V zadnjih dveh letih je tamkajšnja policija med slabima dvema milijonoma državljanov identificirala kar 314 nabornikov Islamske države.

Pod udarom

Lokalne oblasti in zmerni imani krivdo valijo na mrežo ekstremističnih klerikov, ki jih financirajo sponzorji iz Savdske Arabije, Katarja, Kuvajta in drugih arabskih narodov. Sumljive mreže zasebnih donacij, nestanovitne dobrodelne organizacije in programi islamskih štipendij širijo skrajno obliko islama, imenovana vahabizem. Trdovratna sekta ima glavno oporo ravno v Savdski Arabiji.

»Vahabisti si izberejo člane naše kongregacije, ki islam dojemajo na tradicionalen kosovski način, kakršen je v uporabi že več generacij, in jih poskušajo oddaljiti od tovrstnega razumevanja,« je dejal Idriz Bilalli, imam v Podujevu. »Ko jih privabijo k sebi, jim v glavo vtepejo radikalne misli in ideje. Njihov glavni cilj so razprtije med ljudmi. Najprej se pojavijo razlike, nato sovraštvo in na koncu se zgodi, kar se je v arabskih deželah – vojna.«

Dobrodelniki in pridigarji

Savdijski dobrodelniki in pridigarji so po vojni na Balkanu preplavili Kosovo in ponujali denar za gradnjo mošej v zameno za ostrejše norme. »Prišli so v imenu pomoči,« je dejal Enver Rexhepi, zmerni imam iz Gjilana. »Vendar pa so imeli skrivne namene – takrat se je tu začel islam deliti. Deset let sem preživel v arabskih državah, specializiral sem se za sektaštvo znotraj islama. Ključnega pomena je, da arabskega sektaštva ne spustimo na Kosovo.« Dober primer 'savdijske dobrodelnosti' je že propadla organizacija Al Waqf al Islami. Med letoma 2000 in 2012 je pognala 10 milijonov evrov. Od tega je malo več kot en milijon evrov šel za gradnjo mošej, 1,5 milijona ga je odpadlo na neizsledljive dvige gotovine. Le sedem odstotkov ga je šlo za sirote. Številke kažejo, da je v zadnjih petih letih iz Savdske Arabije na Kosovo romalo v povprečju 100.000 evrov nepovratnih sredstev. Čeprav je financiranje iz Riada v zadnjem času malce usahnilo, pa so se izprsili Kuvajt, Katar in Združeni arabski emirati.

Radikalizacija na Kosovu lokalnih oblasti ni presenetila. Zažrla se naj bi celo med tamkajšnje uradnike, čeprav v njihovi ustavi piše, da so sekularna družba.