Svet

Nikar v Pariz te dni

STA / A.M.
10. 6. 2013, 17.47
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Francoski kontrolorji zračnega prometa bodo v torek začeli tridnevno stavko, s pomočjo katere bodo izrazili nasprotovanje načrtom Evropske komisije, ki želi pospešiti proces vzpostavljanja vseevropskega sistema nadzora zračnega prometa.

Profimedia
Slovenski letalski prevoznik Adria Airways bo moral zaradi stavke odpovedati en let, in sicer v sredo. Gre za povratni let med Ljubljano in Parizom (JP 322/JP 323). Vse potnike odpovedanega leta pozivajo, naj pokličejo v njihov klicni center, kjer bodo dobili vse potrebne informacije o potovanju do končne destinacije, so sporočili iz družbe.
Vse potnike, katerih let ni odpovedan, v Adrii Airways prosijo, da se na odhodnem letališču pravočasno zglasijo za prijavo na let.

Francoska agencija za civilno letalstvo je letalske družbe, ki letijo na letališča v Parizu, Lyonu, Nici, Marseillu, Toulousu in Bordeauxu obvestila, da morajo število letov od torka do četrtka zvečer zmanjšati za 50 odstotkov. S tem želijo preprečiti prevelike težave na letališčih, kjer bo največ motenj v prometu.

Francoskim kontrolorjem naj bi se s simboličnimi akcijami v znak podpore v sredo pridružili tudi kolegi iz nekaterih drugih evropskih držav, vključno z Belgijo, Madžarsko, Italijo in Portugalsko, je povedal tiskovni predstavnik Evropskega združenja zaposlenih v prometu Koen Reynaerts.

Kontrolorji, zaposleni v Kontroli zračnega prometa Slovenije (KZPS), se ne bodo pridružili protestnim akcijam in stavki francoskih kolegov. KZPS je seznanjena s tridnevno stavko francoskih kontrolorjev in situacijo v tujini še naprej spremlja.

Stavka francoskih kontrolorjev bo sovpadala s torkovim govorom evropskega komisarja za promet Siima Kallasa, ki naj bi uradno predstavil načrtovane spremembe evropske zakonodaje, ki bi pospešile prenos izvajanja nekaterih funkcij nacionalnih kontrol zračnega prometa na osrednji organ v Bruslju - Evropsko agencijo za varnost zračnega prometa Eurocontrol.

EU si že več kot deset let prizadeva vzpostaviti vseevropski sistem nadzora zračnega prometa, t. i. enotno evropsko nebo. Celovito izvajanje enotnega evropskega neba bo po ocenah Bruslja omogočilo desetkratno izboljšanje varnosti zračnega prometa in potrojilo zmogljivost zračnega prostora.

Za 50 odstotkov naj bi zmanjšali tudi stroške upravljanja zračnega prometa, vplive na okolje pa za 10 odstotkov. Razdrobljenost evropskega zračnega prostora po ocenah komisije povzroča dodatne stroške v višini skoraj pet milijard evrov letno.