Svet

Šibka valuta krepi japonski turizem

STA / S.R.
6. 5. 2013, 11.41
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Japonska beleži krepitev turističnega sektorja, povečano zanimanje turistov za deželo vzhajajočega sonca pa je zlasti posledica šibkejšega jena.

Reuters

Jen se je namreč v primerjavi z dolarjem v zadnjem obdobju precej pocenil, tako da bo treba za dolar kmalu odšteti že 100 jenov. Jen je bil nazadnje tako poceni leta 2009.

Na Japonskem v letošnjem letu pričakujejo rekordno turistično sezono. Glavni razlog za optimistično napoved je šibak jen. Do padca vrednosti japonske nacionalne valute je prišlo po nastopu novega japonskega premiera Šinza Abeja. Ta se je namreč ves čas zavzemal, da se rast gospodarstva spodbudi prav s pocenitvijo jena.

Jen se je tako glede na dolar od sredine novembra pocenil že za 20 odstotkov, kar predstavlja največji padec po letu 1992, poroča Travel Daily News.

Analitiki pričakujejo, da bo menjalni tečaj kmalu dosegel 100 jenov za dolar, prihodnje leto pa že 110 jenov za dolar.

To je dobra novica za tamkajšnji turistični sektor, ki je bil po potresu in cunamiju ter posledično jedrski katastrofi zadnji dve leti v zelo težkem položaju.

Marca je bilo na japonskem 857.000 tujih turistov, kar je 26 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Med majskimi počitnicami naj bi medtem na Japonskem zabeležili tudi kar 22,2 milijona domačih turistov, kar predstavlja najvišjo raven po letu 1969.

Depreciacije jena se sicer veselijo tudi japonski izvozniki, ki znova postajajo cenejši.