Svet

Nov terminal na zagrebškem letališču spomladi 2016

STA/ M.V.
24. 3. 2013, 18.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Zagrebško letališče Pleso bo nov potniški terminal dobilo aprila 2016, pričakujejo koncesionarji iz francoskega konzorcija Zagreb Aiport International Company (ZAIC). Kot so ta teden napovedali na predstavitvi projekta v Zagrebu, je začetek gradnje terminala predviden za september letos. Njihova investicija je vredna 236 milijonov evrov.

Reuters

Nov terminal bo zgrajen na 65.000 kvadratnih metrih, namenjen pa bo letnemu prometu v obsegu pet milijonov potnikov. Lani so na letališču zabeležil 2,34 milijona potnikov, kar je za odstotek več kot v letu 2011, hkrati pa največ doslej.

Projekt javno-zasebnega partnerstva vključuje tudi izgradnjo postajališča za letala in parkirišča za vozila na 250.000 kvadratnih metrih, so koncesionarji še povedali na javni predstavitvi projekta na hrvaškem ministrstvu za morje, promet in infrastrukturo.

Po podpisu koncesijske pogodbe med hrvaško vlado in ZAIC aprila lani je bilo napovedano, da bodo gradnjo začeli "najpozneje januarja 2013".

Po zadnjih informacijah sicer finančna konstrukcija projekta še ni dokončana. Direktor razvoja podjetja Bouygues Batiment International (BBI) Christophe Petit je ta teden v imenu konzorcija dejal, da prihodnji mesec načrtujejo podpis pogodb za posojila in sklenitev glavnega projekta ter vložitev zahteve za gradbeno dovoljenje.

Petit je dejal, da so zaenkrat zagotovili 65 milijonov evrov posojila od italijanske bančne skupine Unicredit, katere članica je tudi Zagrebška banka, ter od Erste banke. Evropska investicijska banka (EIB) je ZAIC odobrila 120 milijonov evrov posojil.

Kot so še dejali koncesionarji, so hrvaški vladi že nakazali za slabih 100 milijonov evrov jamstev.

Hrvaška sicer pričakuje, da se bo o oddajanja letališča v državno blagajno v treh desetletjih nateklo najmanj dve milijardi evrov.

Konzorcij se je obvezal, da bo ohranil vse zaposlene na letališču in da bodo imeli delavci delovna mesta zagotovljena tudi v naslednjih petih letih.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Siniša Hajdaš Dončić je izrazil pričakovanje, da bo nova investicija zagrebškem letališču zagotovila status regionalnega centra v letalskem prometu. Poudaril je, da projekt kaže na odprtost Hrvaške za tuje vlagatelje.

Ob francoskem koncesionarju, v katerem so BBI, Aeroporto de Paris in TAV, ki imajo 65-odstotni delež, so v konzorciju še mednarodna finančna korporacija IFC, ki je del Svetovne banke, z 20-odstotki, ter zavarovalnica Croatia osiguranje z deset in gradbeniško podjetje Viadukt s petimi odstotki.

BBI že ima poslovne izkušnje na Hrvaškem. Kot koncesionar je gradil avtocesto v hrvaški Istri, bolj znano kot "istrski ipsilon", s katero upravlja podjetje Bina Istra.