65-letna pacientka

Nadzor v ZD Kranj zaradi v primeru zapleta z reševalnim vozilom

G.G./STA
31. 1. 2024, 07.34
Posodobljeno: 31. 1. 2024, 07.39
Deli članek:

Ministrstvo za zdravje je zaradi primera 65-letne bolnice, h kateri v Zdravstvenem domu (ZD) Kranj po poročanju oddaje Svet niso poslali reševalnega vozila, bolnica pa je kasneje umrla, napovedalo nadzor v ZD Kranj.

Sašo Švigelj
Fotografija je simbolična

V oddaji Svet na Kanalu A so v začetku januarja poročali o primeru 65-letne bolnice, katere zdravstveno stanje se je po vnetju sinusov v nekaj tednih dramatično poslabšalo, glavoboli so jo mučili tako zelo, da se je komaj premikala. Ko je bilo njeno stanje že kritično, je njena hči poklicala na številko 112, a jim reševalnega vozila iz ZD Kranj niso želeli poslati. Nato je družina bolnico sama odpeljala na nevrološko kliniko, kjer pa je 65-letnica kasneje umrla. Doživela naj bi več močnih kapi, so poročali v oddaji.

Direktorica ZD Kranj Lilijana Gantar Žura je takrat za oddajo Svet povedala, da so k družini poslali reševalno vozilo, vendar ga niso "počakali oziroma dočakali". Zaradi pritožbe hčere 65-letnice pa je ZD nato uvedel izredni interni strokovni nadzor. Iz vsebine zapisnika o nadzoru izhaja, da v konkretnem primeru ni šlo za neustrezno zdravstveno obravnavo, so v ZD Kranj kasneje zapisali v sporočilu za javnost.

"Zaradi tajnosti postopka obravnave po zakonu o pacientovih pravicah vsebine ustne obravnave ne moremo razkrivati, lahko le pojasnimo, da do dogovora s svojci ni prišlo," so poudarili in dodali, da so bili tako svojci pacientke kot v zdravstvenem domu soglasni, da se v konkretnem primeru izvede še zunanji strokovni nadzor s strani pristojnih institucij. V torek so nato iz ministrstva za STA sporočili, da bodo izvedli nadzor v ZD Kranj, več o primeru pa bodo lahko povedali, ko bo ta zaključen.

V Osnovnem zdravstvu Gorenjske, del katerega je ZD Kranj, so ob tem napovedali, da bodo zagotovili dodatna usposabljanja za zaposlene v nujni medicinski pomoči, ki bodo vključevala predvsem komunikacijske tehnike za triažo in pogovore s klicatelji. Pričakujejo pa tudi skorajšnjo vključitev v dispečersko službo zdravstva, ki bo skozi enotni center prevzemala vse klice in glede na oceno nujnosti zdravstvenega stanja pacienta zagotavljala najbolj optimalno oskrbo, so še poudarili.