"Vse sorte" dogajanja

Pijani turisti okupirali Bled; "Toliko jih je, kot bi šli za pogrebom"

J.V.
2. 8. 2023, 14.30
Posodobljeno: 2. 8. 2023, 15.03
Deli članek:

Turistični biser Bled doživlja tudi temno stran; domačine razburja prevelika gneča, razgrajanje in pijančevanje turistov pozno v noč, pa tudi nespoštovanje pravil ob jezeru in peš poteh.

Profimedia
Turistični biser Bled doživlja tudi temno stran.

Blejski župan Anton Mežan se zato poigrava z idejo, da bi skrajšal večerni obratovalni čas lokalov. Poziva vse turiste, da spoštujejo pravila poziva k obzirnosti ob obisku. "Bled je vendarle premajhen, da bi počeli karkoli se komu zazdi, zato apeliram na vse, da spoštujejo naše zelenice, da hodijo tam, kjer so površine za hojo, se kopajo tam, kjer je kopališče, ker želimo predati naš Bled našim zanamcem, po končanih mandatih, boljšega kot smo dobili, takšnega kot je recimo na fotografijah pred mnogimi leti," je poudaril za Svet24TV.

Prostora za ekscese ne bo, je jasen Mežan, ki je že sklical tudi sestanek in se z lastniki lokalov medobčinskim redarstvom in policijo dogovoril o ostrejšem nadzoru. Ta menda že kaže prve rezultate. Ko vidijo uniformo, se pijani Irci in Angleži po besedah župana vedejo drugače: "Ni več tistega vpitja in zadrževanja po ulicah, ni več opravljanja potreb in bruhanja po naših fasadah in vrtovih. So nekako bolj kulturni navkljub nekulturnemu stanju, ki ga tisti trenutek doživljajo. Vem, da so mladi, tudi sam sem bil mlad, in da je potrebno neko nočno življenje, vendar ima vse neko mejo dobrega okusa. Če rečem malo sarkastično, zdaj smo že presegli mejo slabega okusa in moramo stopiti korak nazaj."

Turistov je toliko, kot bi šli za kakšnim pogrebom

Anže pravi, da je življenje na Bledu v zadnjih letih za domačine manj kvalitetno: "Veliko število avtomobilov, slaba infrastruktura, kolesarji na cesti, ki ne znajo voziti ..." Turizem bi moral biti po njegovem mnenju reguliran. O obvoznici pa pravi, da prvi papirji segajo v leto 1937 in da bo mimogrede minilo 100 let.

"To je noro. Nič ni fajn," pa je poudarila naključna mimoidoča. Po njenih besedah imajo starejši težave pri prebijanju skozi gnečo turistov, tako na cesti kot ob jezeru: "Toliko jih je, kot bi šli za pogrebom". "Drugače pa je vsega preveč," je še dejala in poudarila, da se "dogaja vse sorte". "Zvečer lumpajo, se ga napijejo, vpijejo," je naštela. Odlok, da bi se gostinski lokali zvečer zapirali prej, se gospe zdi "uporaben" in ga podpira.

Vprašaj me, sem domačin

Za Svet24TV je pregovoril tudi eden od informatorjev, ki skrbijo za red, disciplino organizacijo in usmerjanje črede turistov na Bledu. Ob jezeru jih prepoznamo po beli majici z napisom Ask me, I'm local (Vprašaj me, sem domačin).

"Turiste opozarjamo na določena pravila, ki na Bledu veljajo že nekaj let, da se ne sme sedeti na travi, da se ne sme imeti piknikov. V glavnem pa smo tu za informacije, kako priti na otok, kaj se na Bledu lahko dela, kje se lahko kopajo. Ob grajskem kopališču imamo tudi stojnico, kjer lahko dobijo informacijsko gradivo, zemljevide in podobno," je pojasnil Jure Kos.

Minister Poklukar: "Turizem smo ljudje"

Domačin na je tudi notranji minister Boštjan Poklukar, ki se zaveda temnih plati. "Turizem ima vedno dve plati. Na eni strani je Bled takšna turistična znamka, da vsi, ki pridejo v Slovenijo, si ga tudi ogledajo. Blejski grad in otok sta svetovni znamenitosti, ki Slovenijo postavljata na zemljevid najpomembnejših turističnih krajev na svetu," je dejal in nadaljeval, da kot domačin Bled sprejema tudi drugače: "Številni domačini tukaj se ukvarjajo s turizmom, skrbijo za dobro počutje gostov, odlične namestitve, hrano in pijačo, za postrežbo teh ljudi in to je tisto, kar turizmu daje, kot smo nekoč dejali "turizem smo ljudje"."

Glede skrajšanja obratovalnih časov lokalov je Poklukar prepričan, da je potrebno najti neko sorazmerje: "Na nek način so ti lokali, ki so odprti pozno v noč, nenazadnje tudi živa glasba, turistični produkti, to je turistična industrija, ki žene turizem. Po drugi strani so pa tukaj doma ljudje, ki gredo zjutraj v službo in želijo biti tudi spočiti. Verjamem da bo občina in občinski svet tukaj našel neko sorazmerje."

O gnečah na cesti je minister povedal, da niso samo na Bledu, ampak povsod po Sloveniji, ker je pač čas počitnic in dopustov: "Dokler ne bo blejska obvoznica zgrajena, bo v blejski klanec vedno kolona iz smeri Lesc proti Bledu. Verjamem, da bo obvoznica marsikaj rešila."

Glede dopusta pa Poklukar pravi, da je na funkciji notranjega ministra in da "nikoli ne veš, kaj se v državi lahko zgodi, tako da hoditi kam daleč stran iz Slovenije ne pride v poštev". Kot je pojasnil, bo v Sloveniji raziskoval še neodkrite kotičke, kolesaril, se sprehajal, planinaril. Veliko bo tudi na Bledu, ki ga že od majhnega navdušuje, pomirja in sprošča.

Poleg "človeških" težave povzročajo tudi "prave" zveri

"Sredi noči so volkovi 150 metrov od naše hiše napadli sosedove ovce," je razkril Rudi Robi. Zjutraj je bilo ob hiši 9 avtomobilov, lovci, župan ... "so preverjali, kaj je to za ena stvar". Že naslednji dan so se zveri spet pojavile v bližini, a jih je naš sogovornik pregnal z glasnim ropotanjem po opekah in emajlirani posodi. Kot se spominja, pred tem križev in težav z volkovi ni bilo. Volkov ga sicer ni strah, "ljudi me je strah". Poudarja sicer, da z razvpitimi turisti težav nima, ker živi v nekoliko bolj odrinjenem kotičku: "Sto ljudi, sto čudi, nič ne moremo pomagati".