Nova igračka ministra

Počivalšek neangažiran pri promociji slovenskega turizma, posveča se osebnemu projektu

Luka Tetičkovič
5. 3. 2021, 19.30
Posodobljeno: 5. 3. 2021, 21.04
Deli članek:

Kako prihajajočo turistično sezono promoviramo na svetovnih trgih in zakaj minister Počivalšek glede tako pomembne teme izkazuje tako malo angažmaja?

STO
Slovenijo oglašujemo predvsem kot varno in zeleno destinacijo.

Turistična industrija prispeva slabih deset odstotkov BDP in zaposluje 6,5 odstotka delovno aktivnega prebivalstva, v veliki meri je odvisna od prihodov tujih gostov. Lani je število teh upadlo za kar 74 odstotkov, kar smo delno ublažili z domačimi gosti, a smo vseeno med bolj prizadetimi evropskimi državami. Med januarjem in novembrom je bila vrednost izvoza potovanj ena milijarda evrov, kar glede na enako obdobje predlani predstavlja zmanjšanje za 60 odstotkov.

Slovenska turistična industrija je zaradi pandemije koronavirusa v najhujši krizi v zgodovini države. V Slovenski turistični organizaciji (STO) ocenjujejo, da bo okrevanje dolgotrajno. Število prenočitev iz leta 2019 bi lahko začeli dosegati šele leta 2023 ali kasneje. Kako nameravamo te probleme rešiti?

Trenutno je prioriteta države ohranjanje delovnih mest, o resničnem okrevanju pa bomo lahko govorili šele, ko se bo znova zagnal mednarodni promet in se bodo sprostili omejitveni ukrepi, je v začetku februarja dejal Simon Zajc, državni sekretar na ministrstvu za gospodarstvo.

Turistično sezono lani rešili domači gosti

Ohranitev delovnih mest in preživetje industrije smo v večji meri dosegli s turističnimi boni, v prid temu govorijo tudi statistike, ki kažejo, da so v okoliških državah poleg zmanjšanja števila tujih gostov zabeležili tudi manj domačih turistov. Pri nas ni bilo tako, število domačih gostov se je glede na prenočitve povečalo za kar 49 odstotkov, glede na prihodke pa za 39 odstotkov.

Kako bomo letos privabili tujce?

Hrvati so se iz lanske neodgovornosti pri upravljanju epidemije naučili pomembne lekcije. Letos so zagnali kampanjo Safe stay in Croatia (Varno bivanje na Hrvaškem, op. a.), ki deluje na državni in mednarodni ravni. Vse deležnike v verigi potovanj – od bencinskih postaj do letališč in trajektov, hotelov, marin, zasebnih apartmajev ter muzejev in drugih atrakcij – spodbujajo k upoštevanju epidemioloških ukrepov. K podpisu predpisanih protokolov so pritegnili več kot 200 tisoč gostincev in ponudnikov storitev, izpostavlja hrvaška ministrica za turizem in šport Nikolina Brnjac.

Podobno, a morda manj zavzeto kampanjo smo že junija lani zagnali v Sloveniji. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je v sodelovanju z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje in STO objavilo priročnik Odgovorni potovalni standardi slovenskega turizma. Teh priporočil deležnikom niso dali v zavezujoči podpis, a si jih je ogledalo pet tisoč predstavnikov turističnega gospodarstva, sporočajo iz STO.

STO
Statistika upada tujih gostov

STO
Raziskave kažejo, da tuji turisti najbolj cenijo varnost. Temu v promociji posvečamo največ pozornosti.

Hrvati aktivno v mednarodno promocijo

Na mednarodni ravni namerava Hrvaška turistična skupnost marca in aprila izvajati aktivnosti na trgih Nemčije, Avstrije, Italije, Poljske, Velike Britanije, Češke, Slovaške, Madžarske, Francije in Nizozemske, kjer nastopajo z nacionalno oznako Safe stay in Croatia. Hrvati oglaševanje izvajajo na spletnih kanalih, družbenih omrežjih in najbolj branih spletnih portalih omenjenih trgov.

Oznako Green & Safe pridobili med prvimi

Podobno oznako, z imenom Green & Safe, so pripravile tudi naše organizacije in ministrstvo, z njo pa že od junija lani nastopamo na bližnjih trgih, med prvimi na svetu smo pridobili tudi globalni varnostni znak Safe Travels, ki ga podpira Svetovni potovalni in turistični svet (WTTC). »Vsekakor bomo komunikacijska sporočila, ki Slovenijo izpostavljajo kot odgovorno in trajnostno turistično destinacijo, intenzivirali v naslednjih mesecih, skladno s sproščanjem ukrepov v Sloveniji in tujini,« pravijo v STO.

V začetku letošnjega leta smo tako že pritegnili pozornost številnih uglednih globalnih medijev, ki so Slovenijo uvrstili na sezname priporočenih destinacij, posebej na področju gastronomije in trajnostnih destinacij. STO je lani izvedla 23 študijskih potovanj, v okviru katerih je gostila 41 tujih novinarjev in spletnih vplivnežev. Ob uspehu slovenskih kolesarjev na lanski Dirki po Franciji je STO posredovala članek najuglednejšim tujim medijem, ki so potencialno dosegli milijardo bralcev.

Počivalšek se s temi zadevami ne ukvarja

Našteto je za Slovenijo vsekakor izjemnega pomena, a je gospodarski minister Zdravko Počivalšek glede tega pokazal le malo osebnega angažmaja, znotraj ministrstva je zadevo prepuščal sekretarju Zajcu.

Počivalškova prioriteta ostaja proces ustanavljanja turističnega holdinga; načrtov o tem vlada še vedno ni transparentno pojasnila. V pripravah na združitev večjih turističnih podjetij pod isti dežnik bo predvidoma ta mesec objavljena prevzemna ponudba Slovenskega državnega holdinga (SDH) za Terme Olimia, ki jih je Počivalšek upravljal in imel v njih tudi lastniški delež, preden je šel v politiko. Večinski lastnik Term Olimia je država, ki prek svojih družb obvladuje 77,6 odstotka delnic. Po poročanju portala Necenzurirano nameravajo v SDH prevzemno vrednost delnice Term Olimia določiti po cenah iz obdobja pred koronakrizo, kar je zelo nenavadno.