Področje bi uredili sistemsko

Upokojenci zaenkrat ostajajo brez brezplačnih vozovnic v mestnem prometu, preveč bi zarezalo v državno malho

S.R./STA
3. 11. 2020, 20.45
Posodobljeno: 3. 11. 2020, 20.54
Deli članek:

Stranka SAB je na Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor vložila predlog novele zakona o prevozih v cestnem prometu, po katerem bi imeli upokojenci brezplačni prevoz na avtobusih mestnega prometa v občinah. Odbor predloga danes ni podprl, pri čemer je koalicija menila, da je treba področje urediti sistemsko.

Bobo
Fotografija je simbolična.

"Vlada načeloma ne nasprotuje predlogu, a opozarja, da bo predlagana parcialna zakonska rešitev pomembno povečala obveznosti državnega proračuna, ki niso bile predvidene," je na seji odbora povedal državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Blaž Košorok. Če bi novelo sprejeli, bi se število potnikov povečalo in bi morali upravljavci in izvajalci prevozov zagotavljati dodatne vožnje in vozila, je dodal. 

Andrej Rajh (SAB) je pojasnil, da bi državni proračun kril le del, ki ga danes plačujejo upokojenci, invalidi, vojni veterani in starejši od 65 let, medtem ko bi strošek, ki ga pokrivajo občine, ostal njihova obveznost. Finančne posledice zakona bi bile približno 3,8 milijona evrov. 

A vlada strošek ocenjuje precej višje. V mestnem linijskem prometu je bilo po podatkih statističnega urada lani prepeljanih 58,6 milijona potnikov, upokojenci predstavljajo več kot 30 odstotkov prebivalstva, torej se predvideva, da bi bil izpad prihodkov iz prodaje vozovnic za 18 milijonov potnikov 14,4 milijona evrov, je povzel Košorok. Dejal je, da ministrstvo načrtuje sistemski zakon, ki bi bil lahko nared do sredine prihodnjega leta. 

Za sistemsko ureditev

Koalicija je zagovarjala stališče, da je treba področje - potem ko upokojenci, invalidi, veterani in starejši od 65 let že imajo zagotovljene brezplačne medkrajevne prevoze - urediti sistemsko. "Rešitev podpiramo, a nismo enotni glede načina. DeSUS vedno podpira dobre predloge, a ta rešitev je parcialna," je povedal Ivan Hršak. Mateja Udovč (SMC) je tudi v luči koronavirusa in morebitne gneče dejala, da bi bilo treba počakati. Sedaj veljavne delne rešitve so pokazale prevelike luknje, zato je stvari treba urediti sistemsko, je ocenila. 

Podpora opozicije

Opozicija pa je predlog podprla. Rajh je dejal, da "rešitev ni parcialna in da je logično nadaljevanje". Z vladno oceno stroška se ni strinjal, če pa bi številka res narasla na 14,4 milijona evrov, pa to po njegovem vseeno ni veliko. "Tega ne bi smeli gledati kot strošek, temveč kot vložek v trajnostnost in socialni status ljudi," je poudaril Rudi Medved (LMŠ). 

Dušan Šiško (SNS) je menil, da bi morali ti prevozi veljati za vse občine. "Načeloma predlog podpiram, a takšen poziv bi lahko dali na vse občine," je dejal. Medved pa je ocenil, da ni malo občin, ki že zagotavljajo brezplačen prevoz, stremeti pa bi morali k temu, da ga zagotovimo v vseh. Za to se je zavzel tudi Dejan Židan (SD) in se vprašal, ali je ustavno, da se upokojenci lahko brezplačno peljejo med kraji, tam, kjer se največ gibljejo, pa ne. 

"V Levici podpiramo predlog. Vemo, v kakšni hudi stiski je populacija starejših," je dejala Nataša Sukič in navedla, da 90.000 upokojencev živi pod pragom revščine. Ta rešitev bi po njenih besedah v veliki meri ublažila njihovo socialno stisko. "Tudi če bi bilo 14 milijonov evrov, je to drobiž v primerjavi s 780 milijoni evrov dodatnega denarja za orožje," je menila.