Avtomobile na enak način prodajali tudi na Hrvaškem
Obsežna preiskava domnevne utaje davkov pri preprodaji vozil višjega cenovnega razreda poteka tudi na Hrvaškem. Po poročanju medijev naj bi imela v hrvaški shemi ključno vlogo Tomaž Stopar in Matija Iskra, ki je prav tako eden od osumljencev v slovenski preiskavi. Kriminalna združba naj bi po zadnjih podatkih prek Slovenije na Hrvaško uvozila 86 luksuznih avtomobilov in utajila najmanj dva milijona evrov.   PODPISI Dragi avtomobili znamk BMW, Porsche, Mercedes, Audi in Tesla. Preprodaje vozil, pri katerih naj bi se utajevala davek na dodano vrednost (DDV) in davek na motorna vozila. Posli prek slamnatih oseb in podjetij, ustanovljenih v tujini. 

Poslovnež Rok Furlan, znan tudi kot ljubljanski kralj betona, bo moral pred preiskovalnega sodnika.

Na specializiranem državnem tožilstvu so namreč za Necenzurirano.si potrdili, da so v preiskavi zaradi suma utaje davkov pri uvozu in preprodaji avtomobilov visokega cenovnega razreda avtomobilov v Slovenijo vložili zahtevo za sodno preiskavo. Obdolženih je deset fizičnih oseb in štiri pravne osebe.

Na vrhu seznama sta Rok Furlan in podjetnik Tomaž Stopar, oba stara znanca preiskovalnih organov, ki ju povezuje tudi ljubezen do dragih avtomobilov. Po ugotovitvah tožilstva naj bi imela ključno vlogo v združbi, ki je delovala v več državah in pri tem domnevno utajila za več milijonov evrov davka.

Odvetnik Stojan Zdolšek, ki zastopa Furlana, je za Necenzurirano.si odvrnil, da njegova stranka za zdaj ne želi dajati izjav. Na specializiranem državnem tožilstvu pa so nam pojasnili, da na Okrožnem sodišču v Ljubljani že potekajo zaslišanja pred preiskovalnim sodnikom. Obdolženim očitajo kazniva dejanja davčne zatajitve, storjena v hudodelski združbi, za kar jim grozi od treh do 12 let zaporne kazni, overitve lažne vsebine in ponarejanje listin.

Z utajo davkov do cenejših avtomobilov

Po ugotovitvah preiskovalcev naj bi člani hudodelske združbe organizirali in vodili shemo utaje davkov na dodano vrednost (DDV) in na motorna vozila (DMV) pri uvozu in prodaji motornih vozil. Delovali so v več državah: avtomobile naj bi kupovali v Nemčiji, kjer naj bi prek slamnatih oseb obvladovali več deset podjetij. Kot kupec je običajno nastopilo slamnato podjetje iz Hrvaške ali Slovaške, ki je lahko kot pravna oseba vozilo kupilo po neto ceni, torej brez 19-odstotnega DDV v Nemčiji. To hrvaško podjetje je nato izdalo fiktivni račun slamnati fizični osebi iz Slovenije in pri tem obračunalo hrvaški DDV. Nato je slamnati kupec vozila neposredno preprodal končnemu kupcu iz Slovenije ali kateri od avtohiš. Med temi so bila tudi podjetja, ki so jih obvladovali obdolženi, avtomobile visokega cenovnega razreda pa so prodajali prek spletne strani avto.net.

Slamnate osebe naj bi imele v tej shemi le eno vlogo – da utajijo DDV in DMV. To je upravljavcem mreže omogočilo veliko konkurenčno prednost na slovenskem trgu in pri dražjih vozilih tudi več deset tisoč evrov visoke zaslužke.

Necenzurirano prenos
Mediaspeed
Tomaž Stopar je eden od glavnih osumljencev v preiskavi.

Takoj po preiskavi začeli brisati sledi

Za zdaj še ni znano, koliko avtomobilov je mreža preprodala pred policijsko preiskavo, kdo so bili kupci ter kdo vse od znanih in vplivnih iz vrst gospodarstva in politike je bil med njihovimi strankami. Po podatkih Necenzurirano.si so vpleteni takoj po hišnih preiskavah, ki so jih kriminalisti opravili januarja lani, že začeli brisati sledi za seboj.

Podjetje MPO, prek katerega so prodajali avtomobile, so tako poskušali izbrisati. To jim je pravočasno preprečila finančna uprava (Furs), saj ima podjetje za najmanj milijon evrov davčnega dolga. Pozneje stečajni upravitelj Marko Zaman v njem ni našel nobene dokumentacije, za nekdanjimi vodilnimi pa se je izgubila sled. Podjetje MPO je imelo od leta 2017 nekaj časa v lasti vsaj 15 luksuznih osebnih vozil, ki jih je nato prodalo. Verjetno je bila v večini teh primerov kršena davčna zakonodaja, je ugotovil Zaman.

Že pred tem so posle podjetja MPO preusmerjali na druga podjetja. Recimo na podjetje MPO 92, ki je še v začetku lanskega leta oglaševalo več kot tri milijone evrov vreden vozni park. Od hišnih preiskav pa nima več bančnega računa.

Nekatera ostala podjetja, na katera so preusmerjali posle, so šla hitro v stečaj ali pa jim je Furs odvzel številko za DDV. Takoj po hišnih preiskavah je prenehalo poslovati nemško podjetje M7, ki naj bi ga obvladovala Furlan in Stopar. V likvidacijo je šlo tudi britansko podjetje SAPP UK, končni lastnik verige podjetij, ki so preprodajala avtomobilov.

V osebnem stečaju živel na veliki nogi

Medtem so tudi osumljenci začeli umikati večmilijonsko premoženje pred organi pregona, ki ga ti niso uspeli zavarovati oziroma nanj vpisati prepoved prodaje in obremenitve.

Rok Furlan se je tako le nekaj mesecev po hišnih preiskavah odločil za prodajo svojih betonarn v Ljubljani, ki ustvarjajo milijonske prihodke. Te so bile uradno pisane na podjetja s sedežem v Veliki Britaniji, katerih lastništvo se konča v davčnih oazah. Maja lani jih je kupil vrhniški podjetnik Mirko Marolt, lastnik podjetja Marolt Beton.

Furlan je bil sicer od leta 2014 do lani v osebnem stečaju, s katerim se je rešil milijonskega davčnega dolga. V resnici je ves ta čas živel na veliki nogi. Na slamnata podjetja in poslovne partnerje je prepisal več milijonov evrov vredno premoženje: avtomobile prestižnih znamk, luksuzne nepremičnine na elitnih lokacijah, poleg betonarn še dve igralnici v Portorožu ...