Šestpasovnice

Tudi vas nervira huda gneča? Potem bo to za vas dobra novica

P.K.
12. 5. 2020, 06.51
Deli članek:

Med Logatcem in Ljubljano ter med Domžalami in prestolnico države bo Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) v treh letih z gradnjo novega, dodatnega voznega pasu izboljšala prometno pretočnost.

STA
Kako oviran bo promet v času rekonstrukcij, je v tej fazi projekta še težko napovedati, gotovo pa bo v času del treba malo potrpeti.

Statistika, ki nam jo je razkril Dars, kaže, da se je na štajerski in primorski vpadnici promet v zadnjih letih precej povečal.
Če je bilo povprečno število vozil dnevnega prometa med Brezovico in Vrhniko leta 2014 57.475, je bilo lani za 10.000 višje – 67.098. Podobno na relaciji med Domžalami in Šentjakobom, ki jo je leta 2014 na dan prevozilo v povprečju 49.798 vozil, lani pa skoraj 60.000. »Rezultati predhodnih analiz so pokazali, da je smiselno uvesti vožnjo po treh pasovih na odsekih med Domžalami in Zadobrovo v obe smeri ter med Kozarjami in Vrhniko, oziroma ob spojitvi z obstoječim tretjim, torej pasom za počasni promet na vrhniškem klancu vse do Logatca,« so sporočili z Darsa.

Kolone, daljša vožnja

Omenjena družba je tako zdaj že objavila javni razpis za izdelavo projektne dokumentacije za vzpostavitev tretjega prometnega pasu za primorski del. Vsebina razpisa je izdelava projekta za izvedbo rekonstrukcije cestnega telesa in objektov na delih odsekov avtoceste Ljubljana (Kozarje)–Brezovica–Vrhnika–Logatec ter priključkih Brezovica in Vrhnika. Enako je storila za štajerski del. Objavila je razpis za izdelavo projekta izvedbe del na avtocesti na odsekih: med Domžalami in Šentjakobom, med Šentjakobom in Ljubljano Zadobrovo ter priključkoma Ljubljana Šentjakob in Ljubljana Sneberje. Na vseh omenjenih odsekih je promet, sploh ob prometnih konicah, nemalokrat zelo zgoščen. Zjutraj in popoldne, ob odhodu na delo in vračanju iz službe domov, nemalokrat vozniki stojijo v kolonah, ki se premikajo precej počasi.

Kdaj bodo potekala dela

Odstavni pas

Tega po novem ne bo več, ampak bodo odstavne niše. Če se nam bo pokvaril avto ali pa bomo doživeli kakšno drugo nevšečnost, ko se je nujno ustaviti, bomo to lahko storili na teh mestih, ki bodo na voljo na en kilometer razdalje.

»Trenutno sta torej v teku javni naročili za projektno dokumentacijo. Ocenjujemo, da bi pripravljalna dela na razširitvah lahko začeli jeseni 2021. Seveda je vse odvisno tudi od uspešno izvedenih javnih naročil in pridobitve potrebnih zemljišč, potreben bo namreč odkup nekaterih zemljišč. Medtem ko bi glavna dela rekonstrukcije potekala v letih 2022 in 2023. Po trenutni preverbi ocenjujemo, da se bodo dela lahko opravila kot vzdrževalna dela v javno korist, torej brez gradbenega dovoljenja,« razlaga Dars.

Dodatni pas bodo pridobili s preoblikovanjem obstoječega odstavnega pasu v vozni pas, za kar pa je treba opraviti razširitev prečnega profila ceste ob današnjem odstavnem pasu. »Obstoječi vozni pasovi se ne bodo ožili, izvedla se bo rekonstrukcija sredinskega ločilnega pasu v tako imenovani nezeleni izvedbi tudi iz drugih razlogov, ki bo tudi omogočala nekaj več prostora za vodenje prometa. Glede na to, da se bo odstavni pas preoblikoval v tretji pas, so ob tem pasu predvideni dograditev odstavnih niš, pospeševalnih in zaviralnih pasov na priključkih ter vsi ostali potrebni ukrepi zaradi razširitve prečnega profila ceste,« še pojasnjujejo podrobnosti.

Kaj bo z zaščito proti hrupu

Ob tem se javnost sprašuje, ali bodo na območju med Vrhniko in Brezovico, kjer so ne tako dolgo nazaj zaključili postavljanje protihrupnih ograj, te morali demontirati in jih še enkrat postaviti, kar se ljudem zdi nesmisel, saj »če so vedeli, da bodo gradili tretji pas, zakaj so jih potem sploh montirali, saj bo samo več dela in stroškov«, so komentarji, ki se v zvezi z napovedjo vzpostavitve šestpasovnice pojavljajo na spletu.

A Dars pojasnjuje, da zaradi načrtovane rekonstrukcije odstavnega pasu večinoma ne bo treba odstraniti in prestaviti obstoječih protihrupnih ograj, saj bo odstavni pas postal tretji pas, torej ne bo šlo za širjenje vozne površine kot celote, temveč se večinoma preureja obstoječe. »Poseg bo potreben v manjšem obsegu na mestih, kjer bodo dograjene odstavne niše zaradi ukinitve odstavnega pasu – te so predvidene na razmiku približno en kilometer. Pričakovati je, da se bodo glede na predvidene prometne obremenitve za čas planske dobe te rekonstrukcije, protihrupne ograje v določeni meri tudi dogradile na območjih, kjer jih danes ni,« so povedali.

Kje pričakujejo težave

Najzahtevnejša bo dograditev mostu čez Ljubljanico pred izvozom Vrhnika (v smeri Primorske), saj ga je treba dograditi za celotno širino odstavnega pasu. »Ker gre za ožje območje Ljubljanice, bo morda treba zgraditi celo povsem nov most, ki ne bo posegal v strugo. Razširitev za celotni pas je potrebna tudi na podvozu priključka Sneberje, ki pa konstrukcijsko ni tako zahtevna. Na ostalih objektih so predvidene manjše razširitve in prilagoditve, kot je običajno pri rekonstrukcijah odsekov.«

Sporočili so nam tudi, da na podlagi idejne zasnove vzpostavitve tretjega pasu na teh odsekih ocenjujejo, da bo vrednost investicije 52,7 milijona evrov za primorsko vpadnico in 36,6 milijona evrov za odsek Domžale–Zadobrova na štajerski vpadnici, torej skupno skoraj 90 milijonov evrov.