Spodnje Podravje

Ministrstvo pozabilo na šole s prilagojenim programom

Mojca Vtič / Štajerski tednik
23. 4. 2020, 20.35
Deli članek:

Pouk na daljavo izvajata tudi podravski osnovni šoli s prilagojenim programom ter programom vzgoje in izobraževanja. To sta OŠ dr. Ljudevita Pivka na Ptuju in OŠ Minke Namestnik Sonje v Slovenski Bistrici.

OŠ dr. Ljudevita Pivka
Na OŠ Ljudevita Pivka so že v prvem tednu učencem dali naloge za domov.

Kot opozarja ravnateljica OŠ Minke Namestnik Sonje Klavdija Fridrih Gošnjak: »Pri pripravi gradiv smo se morali znajti sami.« Na OŠ dr. Ljudevita Pivka so že v prvem tednu učencem dali naloge za domov, v drugem tednu pa so začeli gradiva za posamezne razrede objavljati na svoji spletni strani za vsak predmet in dan posebej. Na OŠ Minke Namestnik Sonje so pouk na daljavo začeli teden dni kasneje. Gradivo za učence učiteljice prav tako objavljajo na spletni strani šole. A pri pripravi gradiv so se morale učiteljice znajti same. »Prve strokovne usmeritve, ki jih je pripravil Zavod RS za šolstvo, smo prejeli šele 26. marca. Čeprav so bile te usmeritve dobrodošle, smo pogrešali usmeritve za osnovne šole s prilagojenim programom. Usmeritve za izobraževanje na daljavo za posebni program vzgoje in izobraževanja smo prejeli šele 9. aprila, napisane na eni strani A4, torej lahko sklepate, kako izčrpne so te usmeritve,« je kritična Fridrih Gošnjakava. Sicer pa veliko gradiv učiteljice pripravljajo za vsakega učenca posebej glede na njegove sposobnosti, specifike in jih pošiljajo staršem po elektronski pošti ter navadni pošti. »Posebno pozornost posvečamo učencem programa vzgoje in izobraževanja, ker so njihove sposobnosti izredno raznolike, sami ne zmorejo samostojno opraviti šolskega dela in potrebujejo veliko pomoči staršev. Izvedli smo tudi anketo o izobraževanju na daljavo, ki nam je dala dodatno motivacijo za delo in potrditev, da smo na dobri poti,« je dejala slovenjebistriška ravnateljica.

Podporo potrebujejo učenci in starši

Podobne kanale komuniciranja so ubrali tudi na ptujski osnovni šoli. »Včasih učenci in njihovi starši želijo razlago snovi od učitelja na daljavo, kar jim tudi omogočimo. Z velikim številom učencev pa so strokovne delavke, predvsem v mobilni službi, vzpostavile komunikacijo tudi z videoklici prek različnih kanalov. Na takšen način učencem nudijo pomoč pri boljšem razumevanju učne snovi, jih vodijo med zapisovanjem v zvezek, jim nudijo dodatno razlago. Hkrati pa spodbujajo tudi starše učencev, da si poskušajo vzeti odmor zase.« Namreč tudi starši potrebujejo spodbudo, moralno podporo in pomoč pri opravljanju šolskega dela, je dodala Fridrih Gošnjakova.

OŠ dr. Ljudevita Pivka priskrbela 23 računalnikov

A skrb omenjenih šol ni omejena le na podajanje učne snovi. »Svetovalna delavka skrbi, da socialno ogrožene družine oziroma družine, katerih učenci imajo subvencionirano prehrano, dobivajo pomoč v obliki paketov prehrane. Pomoč je uredila prek Rdečega križa in Civilne zaščite, nekaj pomoči pa smo nudili tudi sami individualno in kot šola. Družinam smo pomagali z izposojo in donacijami računalnikov, pisalne mize, stola …« je dejala slovenjebistriška ravnateljica. Na pomoč z zagotovitvijo računalniške opreme in modemov so priskočili tudi v OŠ Ljudevita Pivka. »Tako smo 23 učencev opremili z računalniki, da zdaj lahko delajo od doma in pošiljajo svoje izdelke in rešene naloge učiteljem. Vsem donatorjem se tudi ob tej priložnosti iskreno zahvaljujemo,« je poudarila Lidija Marin, ravnateljica OŠ dr. Ljudevita Pivka, in zaključila, da si seveda vsi želijo čimprejšnjo vrnitev v šolske klopi.

Izolacija bo imela velike posledice

Kateri so največji izzivi šolanja na daljavo v osnovnih šolah s posebnim programom? Na ptujski osnovni šoli menijo, da je bil največji zalogaj vzpostaviti sistem izobraževanja na daljavo. V Slovenski Bistrici pa, da največji izzivi šele prihajajo. Ravnateljica meni, da dalj časa ko bodo učenci doma, večje stiske se bodo pojavljale tako pri učencih kot pri starših in da bodo oboji potrebovali več podpore in spodbud. »Nekateri starši že nestrpno pričakujejo odprtje šol in sprašujejo, kdaj bo ponovno omogočeno vsaj varstvo otrok (to so predvsem starši otrok posebnega programa vzgoje in izobraževanja). Izolacija in 'zaprtje otrok med štiri stene' za daljši čas, ki zdaj traja že peti teden, bosta imela za učence zagotovo velike posledice. Zaradi spremenjenega ritma in spremenjenih navad pričakujemo večje težave otrok pri ponovni vključitvi, prav tako težave na področju socializacije,« je opozorila na morebitne posledice Fridrih Gošnjakova. Dodala je, da za zdaj pouk na daljavo poteka še zelo dobro. »Uspeli smo vzpostaviti stik z vsemi učenci in njihovimi starši. Več spodbud potrebujejo učenci tretje triade, saj so manj odzivni. Bili pa smo izredno presenečeni nad dobrim odzivom staršev otrok v posebnem programu vzgoje in izobraževanja, in treba jim je izreči posebno zahvalo za njihov trud in požrtvovalnost.«