Maribor

Magna že išče prve delavce

STA/B.K.
20. 2. 2017, 10.05
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Avtomobilski gigant Magna, ki je nedavno potrdil vzpostavitev obrata v neposredni bližini mariborskega letališča, je že začel iskati prve sodelavce v Sloveniji. Kot je razvidno iz spletne strani MojeDelo, za novo lokacijo iščejo sistemskega inženirja, kontrolorja in vodjo vzdrževanja.

Reuters
Odprtje ličarske proizvodnje bi lahko prineslo do okoli 3000 delovnih mest.

Magna je sredi januarja predsedniku vlade Miru Cerarju uradno potrdila, da prihaja v Slovenijo. Sprva bo na območju bodoče proizvodne cone Hoče-Slivnica zrasla ličarska delavnica za vsaj 400 zaposlenih, v naslednjih fazah pa naj bi projekt nadgradili na 3000 novih delovnih mest.

"V drugi fazi naj bi projekt nadgradili s 1350, v tretji pa s še dodatnimi 1300 zaposlenimi, kar bi skupaj pomenilo okoli 3000 novih delovnih mest. Ob tem je treba upoštevati tudi to, da se na vsako delovno mesto v neposredni proizvodnji vežejo vsaj še trije do štirje ljudje, ki bodo del dobaviteljske verige," je januarja dejal gospodarski minister Zdravko Počivalšek.

Vsi vpleteni se medtem še naprej intenzivno ukvarjajo z zagotovitvijo vseh pogojev za prihod giganta. Prav danes bodo o spremembah občinskega prostorskega načrta odločali svetniki občine Hoče-Slivnica, še vedno potekajo tudi dogovori za nadomestna zemljišča s tistimi lastniki zemljišč, ki so odvisni od kmetijske dejavnosti.

Ko bo vse to opravljeno, bo predvidoma v kratkem sklenjena tudi pogodba med državo, občino in investitorjem, kjer bodo zapisani vsi pogoji, sprejeti s posebnim zakonom, ki med drugim določa minimalno število delovnih mest, vrednost investicije in podobno. Zakon, ki državi daje tudi možnost razlastitve tistih lastnikov zemljišč, s katerimi se ne bi uspeli dogovoriti, omenja najmanj 1000 delovnih mest in vrednost investicije v višini najmanj 100 milijonov evrov.

Po besedah Počivalška investitor gradbeno dovoljenje pričakuje do 1. julija, takoj za tem pa namerava začeti z gradnjo, da bi proizvodnjo lahko vzpostavili že jeseni 2018. Po letu in pol od takrat bi začeli uresničevati preostali fazi, tako da bi bil celoten projekt izpeljan nekje v letu 2021 ali 2022, kar pa je odvisno tudi od razvoja dogodkov na svetovnih trgih.