Slovenija

Drugi tir je nujen

STA / S.R.
18. 10. 2013, 15.48
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Gradnja drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom je po oceni Slovenskih železnic nujna. Brez sodobnih železniških prog se bo promet preusmeril na ceste, kar bo povzročilo dodatne okoljske obremenitve, železniški prometni koridorji pa se bodo popolnoma izognili Sloveniji, so pojasnili za STA.

SZ
Gradnja drugega tira Divača - Koper je nujna.

Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel je danes sporočil odločitev, da bo Slovenija šla v izvedbo izgradnje drugega tira železnice Divača - Koper. Sedanja enotirna proga je že danes popolnoma zasedena, se z ministrom strinjajo na Slovenskih železnicah. Dodatne omejitve povzročajo nujna vzdrževalna dela, ki jih je bilo v preteklosti bistveno premalo, pomenijo pa popolno ustavitev tovornega prometa.

Proga med Divačo in Koprom sodi med najpomembnejše evropske železniške povezave in je del evropskega jedrnega železniškega omrežja. Prevozi v koprsko luko in iz nje pomenijo kar 60 odstotkov vsega tovornega prometa Slovenskih železnic, so dodali.

V Luki Koper danes Omerzelove odločitve niso dodatno komentirali, saj je predsednik uprave Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič že v četrtek izrazil pričakovanje, da bo vlada projekt potrdila. Četudi danes začnemo z gradnjo, smo že prepozni, je zapisal v sporočilu za javnost ter dodal, da se mu zdi dilema o gradnji drugega tira nesprejemljiva.

Na Slovenskih železnicah se z Omerzelom strinjajo tudi v oceni, da je na 1,4 milijarde evrov ocenjena investicija izredno visoka. Prepričani so, da bo z natančno revizijo projekta zagotovo mogoče najti bistveno cenejše rešitve. Vsekakor gre za dolgoročno naložbo in strateško potrebo države, ki je pomembna ne le za Slovenske železnice in Luko Koper, temveč za celotno slovensko gospodarstvo, so ponovili.

Odejo o povezovanju Luke Koper in Slovenskih železnic pa na Slovenskih železnicah komentirajo z besedami, da s koprsko luko že zdaj zelo dejavno poslovno sodelujejo. Še tesnejše sodelovanje obeh podjetij je ena od priložnosti slovenske logistike, morebitno kapitalsko povezovanje pa je odgovornost lastnika obeh podjetij, so dodali.